Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-07, 19:41   #41
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Heh, når du sier det slik trenger jo ikke jeg å skrive noenting, Ben Murphy.
Det var godt oppsumert for min del og.

Bortsett fra at jeg likte epilogen, selv om den var klissete :sentimental: og jeg synes egentlig det var både skuffende og en lettelse at Harry ikke døde. Jeg hadde forventet en verre slutt, men selv om det var trist både med Mad-Eye, Dobby, Hedwig, Fred, Tonks og Lupin, så kom ingenting av det opp mot Sirius, at all. Og ja, Hermiones hjernevask av sine foreldre gjorde mer intrykk.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 19:42   #42
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.675
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Jeg er så nysgjerrig at jeg holder på å dø av disse spoilerne! Bare de er jo grunn til å lese ut boka i natt

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 23:20   #43
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Tårer og latter har sittet løst gjennom hele boka. Rons kommentarer er, som alltid, geniale. Og Fred og George er ustyrtelig morsomme til tider. Potterwatch programmet på radioen var jo en nice touch.

J
eg har tuta litt både her og der, men det var lite som gjorde så sterkt inntrykk på meg som Dobbys død og begravelse. Det fikk jeg lest i går kveld, like før mannen min kom hjem fra jobb. Han fant meg hulkende foran skjermen på kontoret... (Har ikke fått boka fra Norli ennå, så jeg har lest den i PDF format.)

Jeg er kjempefornøyd med boka, og likte epilogen selv om den var full av klisjeer. :sentimental jeg også: Men ble litt snurt over at ingen av ungene var oppkallt etter Sirius.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 00:31   #44
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Steike for en bok.

Nå skal jeg fordøye.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 16:59   #45
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.784
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Stakkars lille Albus Severus. I natt fant jeg ut at han lider av den magiske ekvivalenten til dysleksi. Han kan ikke uttale en eneste trylleformular rett, så alt han prøver å få til blir feil. Det er kanskje på tide med en pause nå.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 18:24   #46
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.812
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Neimen stakkars liten, da!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 18:41   #47
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Ja, stakars!

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 19:34   #48
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

ferdig...*snufs* veit ikke jeg jo jeg er fornøyd den var bare litt kort og litt lite tid til å gå i dybden ....kansje det forandrer seg etter at den er fordøyd...(og lest fire fem ganger)

Vel det er noe som lukter vondt her og jeg har en viss anelse om at det er meg, ungene ligger skjelvende i hver sin krok og spiser smulene på gulvet så det er kansje på tide å vise litt ommsorg...

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 19:36   #49
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Vel det er noe som lukter vondt her og jeg har en viss anelse om at det er meg, ungene ligger skjelvende i hver sin krok og spiser smulene på gulvet så det er kansje på tide å vise litt ommsorg...






(og har ikke du en mann til slikt? )

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 20:44   #50
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.812
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Flyten i historien blir dårlig når så mange vesentlige deler av den foregår i visjoner (Harry/Voldemort), flashbacks (Snapes minner) og monologer (Dumbledore).

Nå har jeg fordøyd litt til, og akkurat dette er jeg ganske uenig med deg i. Eller rettere sagt, jeg synes veldig mye av det beste i boka er å finne nettopp i visjonene og flashbackene. Jeg synes her-og-nå-actionscenene lett blir litt kjedelige og masete, mens flashbackene og visjonene er nære og levende og fulle av relevans og følelse. Den aller beste biten av boka synes jeg er Snapes minnesekvens. Det er jo nesten en hel roman i seg selv.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 20:54   #51
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.784
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Jeg er nok mer enig med Toffen enn med BM her ja. Jeg synes særlig Snape-delen var flott. :lettrørt:

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 21:08   #52
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

På akkurat Snape-delen skal jeg være enig med Toffen, når jeg nå har fordøyd mer.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 21:10   #53
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.812
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Jeg syntes det var utrolig rørende at Lily og Snape var hemmelige bestevenner, og at hun kalte ham Sev. :tåreperse:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 21:12   #54
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg syntes det var utrolig rørende at Lily og Snape var hemmelige bestevenner, og at hun kalte ham Sev. :tåreperse:

Da er vi to. :lettrørt:

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 21:20   #55
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Jeg er bare deilig tilfreds med hele leseopplevelsen.
Før jeg leste boka, var jeg temmelig sikker på at jeg ikke kom til å være fornøyd med at dette var slutten, men etter å ha lest ned den siste siden, lukket boken, og rukket å fordøye innholdet litt, så savner jeg ingen ting.
Nå gleder jeg meg i grunnen bare til å lese den igjen, så jeg får med meg enda flere nyanser, og detaljer.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 21:47   #56
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.






(og har ikke du en mann til slikt? )

svinet er på ferie!

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 21:50   #57
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Opprinnelig lagt inn av era, her.

svinet er på ferie!

Makan!

Og la deg være alene med begge ungene når HP skulle komme da

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 00:37   #58
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Ferdig! Takk og lov for flyturer på fjorten timer. Nå må jeg lese den på nytt og fordøye det hele.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 02:23   #59
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Nå har jeg fordøyd litt til, og akkurat dette er jeg ganske uenig med deg i. Eller rettere sagt, jeg synes veldig mye av det beste i boka er å finne nettopp i visjonene og flashbackene. Jeg synes her-og-nå-actionscenene lett blir litt kjedelige og masete, mens flashbackene og visjonene er nære og levende og fulle av relevans og følelse. Den aller beste biten av boka synes jeg er Snapes minnesekvens. Det er jo nesten en hel roman i seg selv.

Først tenkte jeg at "Å nei, nå kommer de flinke og avslører at omtalen min var teit", men nå har jeg vært på byen og drukket meg til mot, og kommet på at jeg skrev jo faktisk: "Men avsløringen av Snapes sjelekvaler, hans forhold til Lily, og historien om hvordan Snape hadde plantet sverdet under isen og ledet Harry dit var flott beskrevet (…)", så problemet mitt er altså ikke innholdet i de delene jeg oppfatter som eksposisjon. Jeg er helt enig i at Snapes minner var en av de sterkeste sekvensene i boken. (Og jeg skal overhodet ikke avvise Tinetoffs oppfatning av actionsecenen som potensielt "kjedelige og masete" heller.) Jeg syns rett og slett ikke Rowling helt makter å fremføre historien sin på en ordentlig og sammengengende måte, og jeg syns den stadig mister fremdrift. (Det er mulig minnet mitt svikter helt, men jeg innbiller meg at disse "minne på flaske" greiene var mer begrenset til enkeltscener tidligere, mens Snapes minner bare fortsatte og fortsatte med alt for mange "klipp". Jeg syns det var ganske forstyrrende. (Og det gjelder selv om det ikke nødevendigvis er i konflikt med den magiske mekanikken som er etablert i tidligere bøker.))

Stephen King skrev en veldig god omtale av "Order of the Phoenix" for Entertainement Weekly (anbefales), der han blant annet sier "Yet Ms. Rowling could do better, and for the money, probably should.", hvilket stemmer veldig bra med min oppfatning. (Selv om han primært skriver om språklige ting, og jeg er mer opptatt av strukturen i den siste boken). Jeg hadde også tenkt på Kings sammenligning med Philip Pullman før jeg leste Kings omtale, og jeg er veldig enig med ham. Til tross for at jeg syns Pullman skriver bedre enn Rowling, så er det Rowling som har historien som vil bestå. (Le Guins Earthsea er forresten bedre enn begge, og Ged ville nok ha spist Harry før frokost, men det er jo en annen diskusjon)

Jeg ville sette stor pris på om det var fler som skrev lengre og mer sammenhengende om sine intrykk av boken. Skriv i vei. Det er ikke noe å være redd for. Vi skal nok greie å plukke det i biter uansett. Jeg høres sikkert fortsatt mer negativ ut enn jeg egentlig er, men jeg satt tross alt også og leste til over 4 den siste kvelden, og ville sikkert ha lest i dusjen om det var det som skulle til, og jeg angrer overhodet ikke, og jeg kommer nok til å lese alle sju om igjen i løpet av et år.

Ben "When everything else fails, refer to authority" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 07:20   #60
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Jeg har lest. Jeg er litt skuffet. Kommer tilbake med anmeldelsen min senere.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no