Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Har du spist julemarsipan ennå?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Har du spist av årets julemarsipan?
Har det kommet julemarsipan altså? 3 4,11%
Nei, den har jeg ikke smakt ennå. 35 47,95%
Ja, jeg har spist julemarsipan. 20 27,40%
Liker ikke marsipan. 15 20,55%
Deltakere: 73. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-06, 21:49   #41
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Har du spist julemarsipan ennå?

Marsipan er ekkelt!

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:53   #42
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.444
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du spist julemarsipan ennå?

As we speak

Elsker marsipan.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 26-10-06 kl 22:22.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:57   #43
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Har du spist julemarsipan ennå?

Jaaaaaaaa......marsipanpølser med sjokolade

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:58   #44
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Har du spist julemarsipan ennå?

BTW - det er da nå, når den er ferskest at den er best

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:01   #45
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Har du spist julemarsipan ennå?

Ja, spiser en nå og smakte årets marsipan for første gang for en uke siden.
Konklusjon fra årets smaking: Nidars marsipanpølser var bedre i fjor.
Terningkast 5.

__________________
Gutt '02 • Jente '03
Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:03   #46
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Har du spist julemarsipan ennå?

Nei, har ikke det! Men så snart jeg kommer til Norge, skal jeg hive meg over den!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:03   #47
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du spist julemarsipan ennå?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Liker ikke marsipan så den holder jeg meg langt unna.
Med unntak på marsipankake, men det blir ikke så ofte

Skraper av marsipanen på kaka også, jeg Eller lar være å spise den, avhengig av setting.

Altså - jeg liker ikke marsipan.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:26   #48
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.444
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du spist julemarsipan ennå?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Skraper av marsipanen på kaka også, jeg Eller lar være å spise den, avhengig av setting.

Altså - jeg liker ikke marsipan.

Jeg har det på den måten med gele . Ostekake med gele på toppen -der må geleen av . Den eneste geleen jeg kan tolerere er den i Troikaen.

Kjempedigresjon.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:31   #49
LilleVims
Aktiv
 
LilleVims sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 187
LilleVims er litt kul
Standard

Sv: Har du spist julemarsipan ennå?

Liker ikke marsipan.Eller jo, men bare på marsipankake.
Men har heller ikke spist andre juleting enda.

LilleVims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:33   #50
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du spist julemarsipan ennå?

Namnam, nå fikk jeg lyst på marsipan! Jeg forsøker å holde meg til adventstiden før jeg kjøper julemarsipan. "Normal" marsipan derimot, det kan man spise hele året!

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:34   #51
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du spist julemarsipan ennå?

Jeg ELSKER marsipan, men i likhet med juleølet skal jeg PRØVE å holde meg i skinnet fram til 1. desember.

Synes jula starter litt i tidligste laget jeg ...

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:34   #52
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Har du spist julemarsipan ennå?

Opprinnelig lagt inn av LilleVims, her.

Liker ikke marsipan.Eller jo, men bare på marsipankake.

Jepps.

tenker med gru på alle de marsipanbrødene min bestefar presset på meg og som jeg bare måtte dytte i meg, for det var jo godteri!! A kid's sick mind

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 23:14   #53
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du spist julemarsipan ennå?

Nei.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 23:16   #54
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du spist julemarsipan ennå?

Ja, men det er egentlig ikke lov. Far er en skikkelig godtegris og bryr seg lite om det er lenge igjen til jul. Det er godteri i butikkene !

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 14:46   #55
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.862
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du spist julemarsipan ennå?

Opprinnelig lagt inn av Doxa, her.

Konklusjon fra årets smaking: Nidars marsipanpølser var bedre i fjor.

Har de FORANDRET på dem?! Må jeg ut og prøvesmake nå med en gang?!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 14:53   #56
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du spist julemarsipan ennå?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Må jeg ut og prøvesmake nå med en gang?!

Det må vi nok alle sammen.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 15:11   #57
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du spist julemarsipan ennå?

Jeg er utrolig negativ til alt kommersielt kjøpe-kjøpe-julestyr før desember. Å, så sur jeg blir av det. Jeg synes virkelig det er helt aldeles sinnsvakt idiotisk. det minste jeg kan gjøre for å motvirke det er å la være å kjøpe marsipan.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 16:10   #58
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du spist julemarsipan ennå?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Selvsagt. Jeg spør til og med etter den hos butikkene som ikke har den fremme.

AHA! *peker på snipa*

SÅ det er slike som deg som er årsaken til at butikkene begynner så tidlig med juletingene.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 19:18   #59
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du spist julemarsipan ennå?

Jeg ga frua streng beskjed om å ta med marsipan hjem fra butikken i dag. Hun kommer hjem uten, og påstår at de ikke hadde fått det inn enda.

Har jeg blitt lurt?

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 19:30   #60
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du spist julemarsipan ennå?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

AHA! *peker på snipa*

SÅ det er slike som deg som er årsaken til at butikkene begynner så tidlig med juletingene.


Det er mulig at jeg også er skyldig da, men det eneste jeg trenger av julestyret er marsipanen og det er ene og alene fordi at Nidar ikke tar ansvar og starter å selge helårsmarsipan i nøytral utforming.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no