Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Stolthet og fordom

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-09, 23:38   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stolthet og fordom

(På NRK nå.)

Jeg er så skuffet over denne filmversjonen. Er den eldre enn den BBC-serien som ble vist tidligere? Den var jo mye bedre! Jeg gremmes over skuespillerne i denne filmen. Ingen er slik jeg forestiller meg i mitt hode når jeg leser boka! Absolutt ingen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 23:39   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stolthet og fordom

Liker du ikke den kokette trutmunnen til Keira Knightley, altså? Selv gikk jeg nesten ut av mitt gode skinn av irritasjon over dette da jeg så filmen på kino.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 23:39   #3
Poku
helt grønn
 
Poku sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: midt-norge
Innlegg: 58
Poku har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Stolthet og fordom

Jeg liker den nyeste versjonen med Keira jeg

__________________
Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet
Poku er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 23:40   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stolthet og fordom

Jeg har verken lest boka eller sett serien. Denne er vel yngre, men siden det er en film må jo ting skrives om og kuttes ned.

Koser meg med filmen jeg.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 23:41   #5
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stolthet og fordom

Jeg elsker denne versjonen og synes BBC(?)-serien er gørr. Men jeg liker best den andre Mr. Darcy.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 23:42   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stolthet og fordom

Jo, jeg skjønner at den er kortere, men hjelpes for noen skuespillere. Ingen Colin Firth. Mr. Bennet framstår som en snøvlende julenisse, Mr Darcy som er surpomp (men på en annen måte enn i boka), Jane er riktignok pen, men er ikke Jane, og Mr Bingley er alt annet enn sjarmerende. :klager:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 23:44   #7
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stolthet og fordom

Jeg liker både serien og filmen jeg. Noen av karakterene er mye bedre castet i filmen enn i serien, Jane er mye bedre synes jeg, hun er mye penere i filmen, og virker også riktigere karaktermessig, virker litt uinteressert og det passer godt. Bingley er også bedre synes jeg. Og så liker jeg at forskjellen i kår mellom Lizzie og Darcy kommer bedre til syne.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 23:44   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stolthet og fordom

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg elsker denne versjonen og synes BBC(?)-serien er gørr.

Nei, BBC-serien er fantastisk. Jeg ser den om og om igjen. Blir aldri lei. Og karakterene er akkurat som i mitt hode når jeg leser.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 23:45   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stolthet og fordom

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Noen av karakterene er mye bedre castet i filmen enn i serien.

Utdyp gjerne! :interessert:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 23:46   #10
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stolthet og fordom

Jeg synes filmen er veldig dårlig. De siste dagene har NRK reklamert for filmen og brukt musikk fra BBC-serien, og det er provosert meg noe helt grenseløst!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 23:51   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stolthet og fordom

Jeg dåner av Mr Bennet. Han virker dum, og det er han jo ikke. Og Mr Bingley har røde øyne.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 23:53   #12
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stolthet og fordom

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jo, jeg skjønner at den er kortere, men hjelpes for noen skuespillere. Ingen Colin Firth. Mr. Bennet framstår som en snøvlende julenisse, Mr Darcy som er surpomp (men på en annen måte enn i boka), Jane er riktignok pen, men er ikke Jane, og Mr Bingley er alt annet enn sjarmerende. :klager:

Jeg kunne ikke vært mer enig!

(Dette visste jeg fra før, siden jeg også så filmen på kino da den kom. Likevel har jeg nå ergret meg gjennom hele filmen for annen gang. Forstå det den som kan.)

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 23:55   #13
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.826
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stolthet og fordom

Jeg er heller ikke så begeistret for filmen, men har halvsett den på tv nå i jula. Det ble til at mannen og jeg satte på BBC-serien på dvd i stedet, så vi fikk se historien på skikkelig vis.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 23:56   #14
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stolthet og fordom

Jeg elsker filmen, men kan ikke fordra BBC-serien. :bidrar:

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 23:56   #15
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stolthet og fordom

Tror jeg må se serien nå da. Sånn at jeg har mer å stille opp med.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 23:56   #16
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stolthet og fordom

Jeg har ikke sett noe på stolthet og fordom før filmen kom jeg, så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag. Kanskje jeg skal lese boken?

Jeg datt forøvrig over en ganske underholdende film i romjulen som het "Lost in Jane Austen" eller noe i den duren. Den handlet om en jente som datt inn i en paralell verden, og byttet plass med Elizabeth i sin verden, og hun i bokens verden, og løp rundt og prøvde å få alt til å skje slik det skulle for å ikke ødelegge boken totalt.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 00:48   #17
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stolthet og fordom

Jeg synes filmen er riktig god, men den er ganske mye mindre tro mot boken enn det serien er, så hvis man kjenner boken godt og irriterer seg over denslags utroskap, kan et nok være vanskelig å distansere seg nok fra sin egen opplevelse av boken til å se filmen som et selvstendig verk. (Det er ofte et problem med filmatiseringer, og en av grunnene til at jeg er veldig skeptisk til at man skal drive og filmatisere gode bøker.) Hvis man ikke har lest boken, eller har den litt på avstand, tror jeg det er mye lettere å sette pris på filmen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 14:23   #18
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stolthet og fordom

Elsker den filmen!

Jeg har ikke sett BBC-serien eller lest boken, så jeg har ikke noe å sammenligne med.

Men enig med Elinblu; har ikke helt sansen for trutmunnen keira Knightly.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 14:25   #19
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stolthet og fordom

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Liker du ikke den kokette trutmunnen til Keira Knightley, altså? Selv gikk jeg nesten ut av mitt gode skinn av irritasjon over dette da jeg så filmen på kino.

Jeg er mest fascinert av underbittet. Forøvrig likte jeg filmen godt.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 14:39   #20
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stolthet og fordom

Jeg ble skuffet da jeg så på filmversjonen i går kveld. BBC serien og skuespillerne som var med der var så uendelig mye bedre.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no