Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-09, 23:08   #21
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Hva med "Ole Alexander Filibombombom", "Mormor og de 8 ungene" og andre filmer av Anne Cath Vestly? Emil, Vi på Saltkråkan og andre Lindgren-filmer. Ivo Caprino, f.eks Askeladden og de gode hjelperne er også stas for en 4-åring.

"The Snowman" finner du på youtube, i forskjellige lengder. Min gutt har elsket den i 2 år, men nå syns han den er for trist og vil helst ikke se den mer...

"Se Opp" er kanskje kommet på DVD. Og "Pokoyo(eller, hva var det igjen??) og klippen ved havet"?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 23:08   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Eller hva med klassisk Disney? Fantasia, f.eks? Dumbo? Bambi? Aristokattene?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 23:11   #23
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Begge mine liker godt Tingeling forresten. Den er egentlig veldig fin, og jeg er glad femåringen ikke har oppdaget at den er det mange kanskje vil kalle "jentefilm" (han kan ikke en gang drikke av en rosa kopp ).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 23:11   #24
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Hva ned Toy Story 2?
Surf`s up?
G-gjengen? (den har jeg ikke sett selv enda)

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 09:51   #25
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg er veldig glad i alle Pixar-filmene, kanskje aller mest The Incredibles og Monsters Inc, i tillegg til Toy Story-filmene som dere allerede har sett. Jeg syns alle tre er fine.

Har dere forresten sett Wallace & Gromit-filmene? Eller flukten fra Hønsegården? De er fantastiske!

Takk for listen! Vi har altså sett alle Pixar-filmene. Mange ganger. Wallace & Gromit funket ikke helt på ham, men Flukten fra Hønsegården likte han. Den så vi for et par uker siden.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Har dere sett Wall E?

Jepp. Tre ganger på kino, eller noe sånt.

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Emil, Vi på Saltkråkan og andre Lindgren-filmer.

Ja, vi kunne jo prøvd oss på en av de. Problemet er at de snakker svensk. Han liker det dårlig om han ikke skjønner alt som blir sagt, og vil da se det med norsk tale. Det synes jeg er superfrustrerende, fordi Emil høres helt merkelig ut på norsk. Hva gjør andre barn, aksepterer de svensk?



Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

"Se Opp" er kanskje kommet på DVD. Og "Pokoyo(eller, hva var det igjen??) og klippen ved havet"?

Ponyo. Den er super. Men den er vel ikke kommet på dvd? Den går fortsatt på kino, i hvert fall.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Eller hva med klassisk Disney? Fantasia, f.eks? Dumbo? Bambi? Aristokattene?

Dumbo er det lenge siden vi har sett. Den skal jeg se etter.

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Begge mine liker godt Tingeling forresten. Den er egentlig veldig fin, og jeg er glad femåringen ikke har oppdaget at den er det mange kanskje vil kalle "jentefilm" (han kan ikke en gang drikke av en rosa kopp ).

Jeg kjøpte Tingeling til ham da den kom ut. Det gikk dårlig. Han klarer ikke å følge med, han synes det er så lite action. Jeg prøvde meg på Tommelise i går (ikke Barbie-versjonen, men den som kom for ca 10 år siden). Det funket også dårlig. I utgangspunktet kult med en bitteliten person, men så ble det så mye forelskelse og greier at han begynte å hoppe i sofaen og dissekere juletreet i stedet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 09:56   #26
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Lotta fra Bråkmakergata.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 09:59   #27
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Vil han ha action er iallfall Sjørøverplaneten fin.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 10:17   #28
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Puddingen er veldig glad i "Venner for livet" (norsk barnefilm) og "Homeward bound" (er det ikke "Den utrolige reisen" den heter på norsk tro?) Sistnevnte har både norsk og engelsk lydspor.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 10:20   #29
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Flåklypa er en hit nu. Reisen til julestjernen var slageren før jul. Ellers er, jungelboken og madagaskar favoritter her.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 10:21   #30
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Mine actionbarn liker surf's up. Samt Stor Ståhai.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 10:45   #31
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Pixar har en film med bare kortfilmer også.

Kaptein Sabeltann finnes jo i flere versjoner.

Istid 3

Lille Kylling

Gråtass - Flere filmer, og har blitt sett nesten i filler her.

Biefilmen

Over hekken

SurfŽs Up

Star Wars The Clone Wars


Det finnes jo et utall filmer å se, det kommer bare an på hva han liker. Det gjør jo ingen ting om det er ok for mor heller.

  Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 11:05   #32
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Oppdrag Nemo? Den var populær her en periode.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 11:17   #33
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Vi har en "gammel" Tarzan vhs video (tegnefilm) som har vært helt toppers til vår 4,5 åring. Den er ikke i salg men skal relanseres i løpet av de nærmeste månedene. Mulig den finnes til å laste ned.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 11:34   #34
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Har dere sett Bolt?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 11:34   #35
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Hva med Bolt? Den er fin og morsom også, både meg og Lille satt og lo.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 11:39   #36
Ullsokk
Aktiv
 
Ullsokk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Innlegg: 260
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.



Ja, vi kunne jo prøvd oss på en av de. Problemet er at de snakker svensk. Han liker det dårlig om han ikke skjønner alt som blir sagt, og vil da se det med norsk tale. Det synes jeg er superfrustrerende, fordi Emil høres helt merkelig ut på norsk. Hva gjør andre barn, aksepterer de svensk?




.

Venninnen til M hadde med seg Ronja røverdatter en gang hun kom til oss. Da jeg skulle sette den på setter jeg den av gammel vane på Norsk. Filmen begynner og jeg går rundt å rydder litt. Jeg legger merke til at jenta ser veldig rart på meg hele tiden. Til slutt spør jeg om det var noe hun lurte på. "Sånn snakker de ikke hjemme hos meg", var svaret. .

M har aldri kommentert at de filmene er på svensk. Og jeg er helt enig i at de høres kjempe rare ut på norsk.

__________________
2005 - 2008
Ullsokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 18:10   #37
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.



Ja, vi kunne jo prøvd oss på en av de. Problemet er at de snakker svensk. Han liker det dårlig om han ikke skjønner alt som blir sagt, og vil da se det med norsk tale. Det synes jeg er superfrustrerende, fordi Emil høres helt merkelig ut på norsk. Hva gjør andre barn, aksepterer de svensk?

Jeg oversetter underveis, han syns det er helt fint.
Samtidig er det sikkert fint for å øve opp språkforståelse også.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 18:35   #38
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Kung Fu Panda? Den er vel en av favorittene til lillebror, og morsom for oss voksne også.

Ellers liker han Lille Kylling, Bolt, Se opp (Up, på engelsk. Er ikke sikker på den norske tittelen) og Ninja Turtles.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 18:52   #39
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Porco Rosso - en annen japansk med norsk lydspor.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 19:07   #40
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Porco Rosso - en annen japansk med norsk lydspor.

Studio Ghibli - seen'em all!

Tusen takk for alle tips! Glimrende! Vi har altså sett alt av det som har vært kinofilmer de siste 2-3 årene (vi er glade i å gå på kino), så det meste her har vi sett. Jeg har nå fått tak i Sjørøverplaneten, og håper den slår an.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no