Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-09, 00:45   #61
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Ja altså, jeg kjøpte dem jeg, alle åtte-unger-filmene, og gledet meg til å se dem igjen med mine barn. Men til tross for mimre-nostalgi så var det utrolig mye dårlig, tilfeldig spill (sammenlignet med dagens barnefilmer!) og seeeeigt tempo. Når ungene forsvant fra TVen etter tredje tilbakehaling gav jeg opp.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 00:56   #62
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ja altså, jeg kjøpte dem jeg, alle åtte-unger-filmene, og gledet meg til å se dem igjen med mine barn. Men til tross for mimre-nostalgi så var det utrolig mye dårlig, tilfeldig spill (sammenlignet med dagens barnefilmer!) og seeeeigt tempo. Når ungene forsvant fra TVen etter tredje tilbakehaling gav jeg opp.

Ja, jeg skjønner hva du mener altså. Må innrømme at jeg ikke har sett Mormor og de 8 ungene-filmer siden jeg var liten. Elsket dem da - og Guro og Aurora-filmene. Seriene har heller ikke blitt vist på tv på mange år!? Bortsett fra Ole Aleksander som ble vist på søndager i 2008. Som min sønn og jeg satt klistret til, og måtte kjøpe på DVD.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 11:18   #63
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Er han moden nok til å se Coraline?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg har ikke sett den selv, så jeg vet jo ikke, men jeg antar den er for skummel for ham. Han kan bli redd om det blir for dystert.

Coraline har 11-årsgrense, er anbefalt for ungdom og voksne og er ikke oversatt til norsk. Det er rett og slett ikke en barnefilm, men veldig mange foreldre vet ikke at animasjon ikke bare er barnefilmer (ikke at jeg putter dere i den kategorien, Monsoon).

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 15:02   #64
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ja altså, jeg kjøpte dem jeg, alle åtte-unger-filmene, og gledet meg til å se dem igjen med mine barn. Men til tross for mimre-nostalgi så var det utrolig mye dårlig, tilfeldig spill (sammenlignet med dagens barnefilmer!) og seeeeigt tempo. Når ungene forsvant fra TVen etter tredje tilbakehaling gav jeg opp.

Jeg har gjort samme erfaring som deg, i to omganger. Storebror orker ikke å se Pippi, Emil, eller noe annet som ligner, altså slik som vi elsket da vi var barn. Jeg ble helt fra meg da jeg forstod at ikke dette fenger dagens barn. Mini stikker avgårde han også, bortsett fra at han i en periode likte å se Astrid Lindgrens jul, som er forskjellige julescener fra de forskjellige filmatiserte bøkene hun skrev.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 00:00   #65
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Lillebror liker Casper, og den forgrømmade skilpadden Franklin Det gjør de forresten begge to, og har sett den minste fikk til jul ørten ganger :dobbeltskremt:

Polarekspressen har de også sett flere ganger i julen.

  Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 21:41   #66
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Jeg har gjort samme erfaring som deg, i to omganger. Storebror orker ikke å se Pippi, Emil, eller noe annet som ligner, altså slik som vi elsket da vi var barn. Jeg ble helt fra meg da jeg forstod at ikke dette fenger dagens barn. Mini stikker avgårde han også, bortsett fra at han i en periode likte å se Astrid Lindgrens jul, som er forskjellige julescener fra de forskjellige filmatiserte bøkene hun skrev.

Av disse er det bare Pippi barna har sett. De filmene som kanskje faller i samme kategori og som barna (mest støresøster på 3,5 da) liker er Madikken-filmene.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 11:10   #67
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Vi har nå sett begge mormor-filmene. Ungene syns slett ikke det var så verst, og jeg syns det var utmerket å ha på i bakgrunnen mens jeg lå på sofaen og sov; ingen musikk, mange helt stille scener og behagelige lave stemmer. Men så har jeg ingen mål om at de skal sitte stille og se en hel film. Det er bare bra at de går lei og går og leiker innimellom.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 11:21   #68
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Barna her setter stor pris på at vi sitter sammen med dem og forteller litt hva som skjer, jeg pleier å si "nå skal vi se om pappaen snart kommer med bussen", "følg med nå" og kommenterer mye for å holde spenningen oppe. Til glede for barna, til irritasjon for andre voksne?

I går så vi "Polarekspressen" med 5-åringen og 2-åringen, og vesla fulgte med som et tent lys hun også fordi hun ble forklart underveis. Det var et par skumle scener dog, da marionette-dukkene i lekefabrikken ble levende og litt truende...

Herlig film, tror jeg så den sist uten barn for flere år siden, og sovnet.
Mye morsommere å se den nå, sammen med barna.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 19:12   #69
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Vi så Polarekspressen 1.nyttårsdag med 4.5 åringen til stor begeistring. Men, litt skummelt innimellom som Amelie sier.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 20:02   #70
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Med Grimm og Gru så vi i dag. Vi leste eventyret forrige uke, så vesla mi satt stille hele filmen (men det var nok mest pga snopet).

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 20:04   #71
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Kamilla og Tyven-filmene da?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 21:18   #72
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Med Grimm og Gru så vi i dag. Vi leste eventyret forrige uke, så vesla mi satt stille hele filmen (men det var nok mest pga snopet).

Søren klype, den glemte vi å se!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 21:25   #73
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Falt filmvalget i smak?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 09:21   #74
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Ja, han likte Sjørøverplaneten. Så tusen takk for tips! Men det var noe komplisert innimellom, så det ble mange spørsmål. Men filmen var både spennende og morsom (Morph ble fort favoritten). Han må nok se den en gang til for å få helt taket på den, tror jeg.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:53   #75
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Ja, den er jo både for voksne og barn og egentlig litt større barn, men siden han ser såpass mye film tenkte jeg at han nok sikkert ville gli greit gjennom den. Jeg digger den.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no