Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Vanskelig å se filmer i 3D

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-10, 18:32   #1
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vanskelig å se filmer i 3D

Er det bare meg som synes det er vanskelig? Christian fikk en fin film til jul i 3D som vi så på i romjulen. Reisen til jordens indre tror jeg den hette. Men må innrømme at jeg ofte har problemer med å se i 3D.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 18:45   #2
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vanskelig å se filmer i 3D

Litt sånn off topic. Jeg har lyst på den filmen. Men kan man kun se den i 3D? Finner kun 3D versjon. Men håpte at det var vanlig versjon og med.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 18:46   #3
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Vanskelig å se filmer i 3D

Trodde bare det var meg som hadde problemer med å se 3D

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 18:46   #4
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vanskelig å se filmer i 3D

Opprinnelig lagt inn av Persian, her.

Litt sånn off topic. Jeg har lyst på den filmen. Men kan man kun se den i 3D? Finner kun 3D versjon. Men håpte at det var vanlig versjon og med.

Vi kjøpte den i Sverige og tror jeg kun så den i 3D og det fulgte med 4 3D briller.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 18:47   #5
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vanskelig å se filmer i 3D

Opprinnelig lagt inn av Intrigue, her.

Trodde bare det var meg som hadde problemer med å se 3D

Det var da enda godt å høre at det ikke bare er meg.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 18:49   #6
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vanskelig å se filmer i 3D

Det var kjempe synd. Finner ikke filmen i annet enn 3D versjon. Jeg er ikke glad i 3D filmer hjemme. Får så vondt i hodet.. :/

Opprinnelig lagt inn av Intrigue, her.

Trodde bare det var meg som hadde problemer med å se 3D

Se prikk...

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 20:03   #7
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vanskelig å se filmer i 3D

Nei. Jeg bruker bare det ene øyet, og har følgelig lite dybdesyn. 3D er helt utenfor min fatteevne.

Ikke si det til dem som ga meg førerkort.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 20:03   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanskelig å se filmer i 3D

Sånne røde og grønne briller som følger med enkelte filmer er jo søppel, helt poengløst og funker jo ikke! Skikkelig åttitalls. Er det sånne? På kinoen har de helt andre briller, de funker.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 20:06   #9
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vanskelig å se filmer i 3D

Jeg har dårlig samsyn og klarer normalt ikke å se 3D. For et par år siden var jeg på skikkelig 3D-kino i Berlin, og da så jeg det også.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 20:07   #10
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanskelig å se filmer i 3D

Det kommer litt an på synet ditt. Som Dragen nevner over her; ser du bare på ett øye er 3D bare å glemme. Jeg har selv såpass store problemer med øynene at jeg kun ser på ett og ett øye om gangen, og har ikke dybdesyn i det hele tatt. Det å kjøre bil (og t-bane) er ikke noe problem, jeg har andre måter å måle avstander på. Min optiker sier at det er helt uproblematisk så lenge en har hatt det lenge nok til å tilpasse seg. Ikke at jeg nevnte det da jeg var på jobbintervjuet for t-banen. =)

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 00:19   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanskelig å se filmer i 3D

Jeg har heller ikke helt fått det helt store utbytte av 3D. Men "Avatar" skal visstnok være testen på om man får noe utav det eller ikke. Så jeg venter i spenning.

Jeg bruker bare et øye om gangen, og er elendig på å bedømme avstander. i følge optikeren har jeg "kompleks problematikk" på øynene, og hun syntes det var veldig rart at jeg verken hadde vondt i hodet eller så dobbelt. Men som hun sa, hjernen venner seg til det meste.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 05:08   #12
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanskelig å se filmer i 3D

Jeg blir kvalm og svimmel når jeg forsøker å se film med 3-D.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 08:42   #13
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanskelig å se filmer i 3D

Jeg klarer ikke å se filmer i 3D. Jeg antar det skyldes mitt manglende samsyn. Jeg gidder hvertfall aldri mer å betale 120 kr for en billett til 3D-kino lenger.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 08:45   #14
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vanskelig å se filmer i 3D

Jeg ser heller ikke 3D. Jeg har prøvd flere ganger, men klarer ikke. Jeg antar at det skyldes dårlig samsyn.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 08:49   #15
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanskelig å se filmer i 3D

Jeg har dårlig samsyn og har problemer med å se 3D. I IMAX-kinoer går det bra.

Mange har ett øye som er temmelig dominant og da skjønner jeg logikken i at det kan være vanskelig å se 3D. Jeg bruker også ganske lang tid på å finne 3D-figurer på sånne kort hos øyelegen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 09:04   #16
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vanskelig å se filmer i 3D

Klarer fint å se den i 3D.
Har forøvrig sett den i 2D, det er en versjon for det på dvden, noen små ting innimellom som blir litt rare, men ellers helt ok.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 09:06   #17
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vanskelig å se filmer i 3D

Mellomste jenta mi sliter med samsyn pga skjeling på ett øye, og hun får ingenting ut av 3D.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:11   #18
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vanskelig å se filmer i 3D

Jeg har dårlig samsyn og ikke noe dybdesyn så 3D fungerer ikke på meg heller. Så håper i grunn ikke at filmutviklingen fortsetter så altfor mye i den retningen..

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 13:19   #19
Gregster
Nybegynner
 
Gregster sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 25
Gregster har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vanskelig å se filmer i 3D

Teknologien for 'hjemme-3D' ligger dessverre ganske langt bak 'kino-3D'. Dette blir nok mye bedre i løpet av årene som kommer, men foreløpig er det vel ingen som får en overveldende bra 3D-opplevelse når det gjelder 'hjemme-3D'...

Gregster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 13:53   #20
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanskelig å se filmer i 3D

Jeg har bare sett 3D på kino (med ordentlige briller) og jeg har ikke noe problem med det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no