Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

21. mars i Oslo - hva skal jeg finne på?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-19, 22:57   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Spørsmål

21. mars i Oslo - hva skal jeg finne på?

Jeg har noen timer alene i Oslo på ettermiddag/kveld torsdag 21. mars og lurer på hva jeg skal finne på. Har lyst til å se en eller annen forestilling eller konsert. Jeg skal ta tog som går kl 23.00 og må derfor være sikker på at det jeg skal på er ferdig en liten stund før det.

Jeg liker det meste av teater, også «smale» forestillinger Er også glad i musikkopplevelser.

Noen som har noe å anbefale?

Jeg ser at det er mulig å få billett på orkesterplass til Hedda Gabler (ballett) i operaen. Jeg har aldri sett ballett og aner derfor ikke hvor lenge det varer. Er det noen som har sett denne forestillingen?

Det er også tilgjengelig gode plasser til Bethoven i Oslo Filharmonien.

En sporvogn til begjær ser jeg har fått ganske dårlige kritikk og det er kanskje derfor det er mange ledige billetter?

Noen som har tips, råd og anbefaling?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-19, 23:15   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: 21. mars i Oslo - hva skal jeg finne på?

Jeg skulle inn å tipse deg om Beethovens 3. med Filharmonien Ser du vurderer den, og konserter pleier sjelden å vare lengre enn til kl 21 - 21.15 inkludert pause. Symfoni no. 3 varer drøye 50 min og så er det Gubaidulinas Offertorium som varer ca 35 min. 15min pause. Beethovens symfonier er etter min mening veldig god grunn til å finne veien til konsertsalen - veldig lidenskapelig musikk Vi har gledet oss i flere måneder Gubaidulina er spennende og en av vår tids store komponister.

Ser også at det er to ledige seter i orkester på Hedda Gabler hvis du heller ønsker det. Den varer i 2 timer og 10 min, så du rekker toget fint.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-03-19, 15:58   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 21. mars i Oslo - hva skal jeg finne på?

Jeg har sett En sporvogn til Begjær og syns ikke den var dårlig. Det som ødela mest var publikum, faktisk. De trodde at siden Linn Skåber var med så skulle det vare hylemorsomt, så de lo på de mest absurde steder. Det er ikke den beste versjonen jeg har sett, men siden jeg har sett så mange er det gøy å måle dem opp mot hverandre.

På Det norske teatret går Oslo, en oppdikta versjon av Osloavtalen med Mona Juul og Terje Rød-Larsen.

På National går Kunsten å falle, den har jeg lyst til å se.

Hedda Gabler varer i 2 timer og 10 minutter. Står mer om den her: https://operaen.no/forestillinger/he...n-som-ballett/ Sikkert verdt å se, og sikkert ikke det verste å starte med når man ikke har sett noe særlig ballett før.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-19, 16:02   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 21. mars i Oslo - hva skal jeg finne på?

Du kan også være med på innspilling av Nytt på Nytt.

Eller fightnight, teatersport på Det Andre teatret, det er veldig gøy.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-19, 16:15   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 21. mars i Oslo - hva skal jeg finne på?

Koret mitt har konsert den kvelden. Bach.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-19, 16:31   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 21. mars i Oslo - hva skal jeg finne på?

Emanuel Vigelands mausoleum er en vel bevart "hemmelighet" i Oslo, men det skal visst også være et fantastisk konsertlokale. De har konsert den 21. mars:

Breath in the mausoleum - https://m.facebook.com/events/291203178064486

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-19, 16:41   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 21. mars i Oslo - hva skal jeg finne på?

... og er veldig utsolgt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-19, 16:45   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 21. mars i Oslo - hva skal jeg finne på?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

... og er veldig utsolgt.

Det går an å legge ut "Billett ønskes kjøpt" på FP siden f.eks. Forestillingen kl 21 har ledig, men da blir det knapt med tid mtp toget er jeg redd.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-19, 16:49   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 21. mars i Oslo - hva skal jeg finne på?

Ja, det ER helt fantastisk der. Og veldig dårlig plass.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-19, 19:26   #10
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 21. mars i Oslo - hva skal jeg finne på?

Tusen takk for tipsene. Det endte opp med Hedda Gabler. Greit å forsøke noe helt nytt.

Kunsten å falle fristet også veldig, men den var utsolgt. Sant å si så fristet det meste. Burde kanskje blitt værende flere dager.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no