Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Movember

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-18, 23:22   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.488
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Movember

Der som har menn , sparer de barten i November? Støtter dere Blå Sløyfe aksjoner?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-18, 23:46   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Movember

Eldstemann sparer. Spent på hvor lenge han tør å la det gro..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-18, 23:52   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.897
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Movember

Nei. Han har helskjegg. Vi støtter Blå Sløyfe aksjoner, men en av de andre (ikke denne). Det er tydelig ikke nok sløyfer/farger for alle aksjoner.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-18, 16:27   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.369
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Movember

Han har stusset den flere ganger i november allerede, så det har han nok ikke gjort nei.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-18, 16:52   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.209
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Movember

Nei. Og jeg deler ikke hjerter eller andre kryptiske meldinger på face.

Men vi støtter kreftsaken da. Med penger.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-18, 17:42   #6
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.142
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Movember

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Der som har menn , sparer de barten i November? Støtter dere Blå Sløyfe aksjoner?

For orden skyld så er dette nå to forskjellige ting. Movember har utviklet seg fra å handle om prostatakreft (mulig de hadde testikkelkreft med på laget også, usikker der) til å bidra i generell mannehelse, med særlig fokus på de to overnevnte og psykisk helse.
https://no.movember.com/about/cause

Blå Sløyfe er et samarbeid mellom Profo (prostatakreftforeningen) og Kreftforeningen, og støtten man gir går kun til ulike områder rundt prostatakreft.
https://kreftforeningen.no/blasloyfe/



Min mann sparer ikke bart, men vi bidrar både økonomi isk og på andre måter til blå sløyfeaksjonen.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-18, 17:43   #7
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.488
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Movember

Ok, men jeg tror pengene her går til prostataaksjonen.
Mannen har en greie med jobben og har nå fått en søt, bitte liten mustasj. De samler inn noen penger til saken og gror bart. Litt søtt, men glad det bare er en måned i året.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-18, 17:48   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.072
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Movember

Nei! Bart (og skjegg) er total deal breaker her, november som resten av året.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-18, 18:35   #9
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.973
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Movember

Ingen bart (heldigvis), men støtte til kreftforeningen.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-18, 20:46   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.036
Blogginnlegg: 259
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Movember

Nei, han har helskjegg året rundt.
Han barberte bort alt en gang, og da holdt jeg på å le meg skakk fordi det så rart ut.
Bidrar ikke med penger. Har to organisasjoner jeg støtter og ikke verdens beste råd.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-18, 21:20   #11
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Movember

Min har skjegg og bart året rundt.
Eg syns det er teit å gro bart i November. Har ingen effekt på dei som har kreft! Gi pengar til kreftforskning i staden for.
Syns det er like teit med sånne kjedemeldingar på Facebook som påstår at eg må dele for å vise at eg støttar kreftsaka.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-18, 21:29   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.798
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Movember

Mannen min harhelskjegg året rundt.

(Og jeg klarte, bare såvidt, å unngå le høyt da jeg møtte en bekjent i dag, og han hadde latt barten gro for måneden. Han kledde det særdeles dårlig. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-18, 21:48   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.897
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Movember

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Mannen min harhelskjegg året rundt.

(Og jeg klarte, bare såvidt, å unngå le høyt da jeg møtte en bekjent i dag, og han hadde latt barten gro for måneden. Han kledde det særdeles dårlig. )

Det er så innmari sjelden jeg ser en som faktisk kler bart, så jeg også tar meg litt i å humre på denne tiden

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-18, 23:04   #14
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.759
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Movember

Mannen min begynte så smått i fjor, men glemte seg bort ved første barbering og tok barten i samme slengen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-18, 23:31   #15
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Movember

Mini har spart frem til i dag. Jeg har holdt klokelig kjeft, eller, vi har snakket om hva Movember betyr, i bilen i dag snakket vi om at man kunne støtte på vesentlig bedre måter enn å la fjonene gro villt, så blå sløyfe er innkjøpt og "skjegget" er tatt.
Det er nemlig en greie i klassen blant gutta, så han måtte komme med noe i morgen som forsvarte barberingen i dag.

Jeg syntes helskjegg er fint, men det bør holde en viss kvalitet.

Mini syntes det er "dårlig" at ikke blå sløyfe har like stor "status" som rosa sløyfe. Hvorfor er ikke Circle K blå nå da?? Jeg kan være enig.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 15-11-18 kl 23:38.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-18, 08:58   #16
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.142
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Movember

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Mini har spart frem til i dag. Jeg har holdt klokelig kjeft, eller, vi har snakket om hva Movember betyr, i bilen i dag snakket vi om at man kunne støtte på vesentlig bedre måter enn å la fjonene gro villt, så blå sløyfe er innkjøpt og "skjegget" er tatt.
Det er nemlig en greie i klassen blant gutta, så han måtte komme med noe i morgen som forsvarte barberingen i dag.

Jeg syntes helskjegg er fint, men det bør holde en viss kvalitet.

Mini syntes det er "dårlig" at ikke blå sløyfe har like stor "status" som rosa sløyfe. Hvorfor er ikke Circle K blå nå da?? Jeg kan være enig.

Det er helt naturlig at de ikke er like store ettersom Rosa sløyfe har vært i mange år, men blå sløyfe først ble etablert som kampanje i fjor her i Norge.
Det har vært gjort en enorm jobb i merkevarebygging og markedsføring rundt rosa sløyfe, og de har etablert arrangementer og produkter som virkelig har appellert til giverglede og publikum. Om «gutta» er like smarte og spiller kortene rett vil nok blå sløyfe også være kjempestor om noen år.
Slik sett tenker jeg at det er et smart trekk å fjerne seg fra movember, hvor mye av aktiviteten er uten inntekt for saken og fokuset litt utydelig, og for få større status og gjøre prostata kul og berømt slik man har gjort med pupper.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no