Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forelesning

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-06, 11:36   #1
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Forelesning

I går var jeg på forelesning der jeg havnet på første rad. Jeg er ikke særlig glad i å sitte helt der framme, og i går ble jeg minnet på hvorfor.

Jeg liker å se på den som foreleser og det gjorde jeg også i går. Men det jeg ikke har opplevd før var at foreleser holder blikket mitt leeeenge! Jeg hadde lyst å trekke til meg blikket, kikke i taket eller andre steder, men føler det er uhøflig å slippe blikket. Når han endelig slapp blikket mitt da, så lo det ved siden av, for det var visst flere som så han holdt blikket mitt ekkelt lenge. Jeg tenkte det var bare den ene gangen og gav det en sjanse til og jeg kikker opp, og der var han jammen meg igjen.....jeg kjenner jeg rødmer, for jeg synes det er flaut! Jeg har jo vært på mange forelesninger og vet jo det er vanlig at foreleser kikker på oss som hører på, men ikke at de holder blikket på den måten.....jeg skal hvertfall ikke sitte på fremste benk igjen! Hodepine hadde jeg etter å sitte resten av timen å sett i taket, på vegger og i golvet!

Men det er litt typisk også da....jeg satt på første rad på sirkus en gang også....og den gangen var det klovnen som la sin elsk på meg....jeg fikk favnen full av ballongen og jeg måtte bli med å hjelpe han og greier.... En annen gang ble jeg tatt opp på senen for å snakke som Donald Duck


Sist redigert av Tove : 24-10-06 kl 11:42.
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 11:38   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forelesning

Hehe. Første rad holder man seg unna ja.

Du har min største medfølelse.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 11:43   #3
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forelesning

Var på Herodus Falsk show en gang.. og da var jeg skikkeli gla jeg ikke satt helt forran! De ble dynket med både det ene og det andre, og en stakkars dame fikk en bløtekake i hue. Mange kom langveisfra, og de hadde jo pyntet seg for å reise ut på byen etter showet. Stakkars jente, hun gikk ut av salen, og kom ikke tilbake..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 11:45   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forelesning

Jeg sitter aldri på første rad...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 11:53   #5
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forelesning

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Var på Herodus Falsk show en gang.. og da var jeg skikkeli gla jeg ikke satt helt forran! De ble dynket med både det ene og det andre, og en stakkars dame fikk en bløtekake i hue. Mange kom langveisfra, og de hadde jo pyntet seg for å reise ut på byen etter showet. Stakkars jente, hun gikk ut av salen, og kom ikke tilbake..

Jeg har også vært på Herodes Falsk og Tom Mathisen en gang, og jeg satt heller ikke lengst framme der....kan jo egentlig bare tenke meg hvordan det hadde gått....

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 12:30   #6
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forelesning

Jeg sitter aldri fremst. Av de grunnene som er nevnt her.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 12:50   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forelesning

Når jeg foreleser, holder jeg alltid øyekontakt med noen. Det er rett og slett vanskelig å snakke på en levende måte hvis man skal glo inn i veggen over hodet på studentene. Men jeg er så grei at jeg skifter person ganske ofte. For øvrig kan jeg godt finne på å velge noen litt bak i rommet. Og foreleseren ser godt alt dere driver med, altså, bare så det er sagt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 13:05   #8
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forelesning

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Og foreleseren ser godt alt dere driver med, altså, bare så det er sagt.

Det er derfor jeg liker å se på foreleser når han/hun snakker, for å vise at jeg er interessert og at jeg følger med. Men fant det ganske vanskelig når denne mannen holdt øynene mine i "evigheter" i gangen....ubehagelig

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 13:56   #9
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forelesning

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Og foreleseren ser godt alt dere driver med, altså, bare så det er sagt.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 14:09   #10
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forelesning

Nope, første rad der sitter vi aldri.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 14:20   #11
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forelesning

Jeg har forelest en del selv da, i både små og store saler. Og for min egen del må jeg si at noen ganger når jeg "holder blikket" til en student, så er det ikke fordi jeg egentlig "ser" på denne, men bare at jeg har festet blikket.

Ikke at jeg snakker direkte til denne personen eller noe, bare helt tilfeldig. Har måttet tatt meg i det ja, flere ganger. Men det er altså, for meg i alle fall, ikke fordi jeg stirrer noen ihjel, men bare rett og slett at jeg er inni det jeg snakker om og kan bli stående og se lenge på noe/noen mens jeg snakker...


(og ja, man ser det meste der fremme fra )

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 15:24   #12
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forelesning

Jeg satt på andre rad en gang på forelesning med en veldig engasjert foreleser. Alle på de tre første radene fikk et regn av spytt over seg og kunne føle gulvet skjelve når han hoppet fram og tilbake.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 17:44   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forelesning

Jeg liker å sitte på første rad, jeg. :gullunge:

Elsker å sitte på første rad på teater også, få spytt i fleisen, bli blåst sigarettrøyk på ... Den eneste gangen jeg ikke har likt meg så godt på første rad var på Jonas Gardell-show. De som har vært og sett han vet kanskje hvorfor.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 17:50   #14
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forelesning

Jeg holder meg alltid unna første rad.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 18:42   #15
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forelesning

Når jeg kommer seint til treningstimer er det vanligvis plass helt bakerst bak søylen eller midt foran, rett ved instruktøren. Dib stiller seg gjerne forrest ! Da ser jeg alt, og frøknen kan se hvor flink jeg er.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 21:04   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.383
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forelesning

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Når jeg foreleser, holder jeg alltid øyekontakt med noen. Det er rett og slett vanskelig å snakke på en levende måte hvis man skal glo inn i veggen over hodet på studentene. Men jeg er så grei at jeg skifter person ganske ofte. For øvrig kan jeg godt finne på å velge noen litt bak i rommet. Og foreleseren ser godt alt dere driver med, altså, bare så det er sagt.

Jepp, samme her! Prøver å skifte ofte hvem jeg ser på, men tar meg selv i å se mest på den som har det med å ta ordet oftest, og glemme de som aldri åpner kjeften. En stygg uvane jeg har.

Men jeg foreleser oftest på kurs med få studenter (10-20), hvor vi har vært på feltkurs med overnatting sammen og derfor kjenner hverandre litt mer enn man ellers gjør. Da er det liksom ikke så nøye.

Man har god oversikt ja, det er sikkert

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 21:11   #17
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.383
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forelesning

Det er forresten pinlig når man tar seg i å bli stående og feste blikket på en av studentene til stadighet fordi han er så dritkjekk ...

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 21:16   #18
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forelesning

Jeg var på spekkhuggershow i sommer og satt langt fremme for å ta film. Heldigvis var det noen som advarte meg, ellers hadde jeg blitt KJEMPEVÅT.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 21:20   #19
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.313
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forelesning

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det er forresten pinlig når man tar seg i å bli stående og feste blikket på en av studentene til stadighet fordi han er så dritkjekk ...

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 21:41   #20
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forelesning

En ting er forelesere som fester blikket...

Noe helt annet er en foreleser jeg hadde en gang - som konstant sveipet taklistene med blikket...
Hun flyttet øynene langs lista på en vegg, fortsatte til bakveggen, så neste sidevegg... osv osv...

DET var frustrerende, det! Det så ut som dama ønska seg ti mil vekk der hun sto og prata...
(Og for alt jeg vet, var det nøyaktig det hun gjorde...)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no