Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Får ungen din nudler?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-12, 08:26   #201
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Vi spiser veldig sjelden nudler. Hun eldste på 15 år spiser det innimellom hvis vi ikke er hjemme og det er middagstid.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 08:33   #202
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

......

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.

Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 22:39.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 08:33   #203
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Se etter juwari soba.

Takk, det skal jeg gjøre. Mamma har cøliaki så jeg leter stadig etter produkter hun kan bruke, litt utenfor det absolutt vanligste.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 09:22   #204
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

De kan få det en sjelden gang, men det er egentlig ikke "mat" i mine øyne. Og på skolen? ALDRI. Ikke så lenge jeg er ansvarlig for matpakken i hvert fall, og har oversikt over hva de har med seg.
Rett i koppen og nudler er nødløsninger, og jeg forundres over hvor villig ungene mine spiser det - det er jo ikke godt.

  Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 09:38   #205
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Sobanudler uten hvete: http://www.kinsarvik.no/products/327...50-gr-oko.aspx


Til spørsmålet: Sønnen vår får egg-, ris- og sobanudler som del av middagen, men jeg håper at jeg så lenge som mulig greier å holde ham uvitende om Mr. Lee og denslags (han er bare 2, så enn så lenge går det greit).

Og å spise tørre nudler?!?

Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 10:04   #206
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Aldri i matpakken, det hender vi har til middag, men da eggnuddel varianter.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 10:34   #207
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Sobanudler uten hvete: http://www.kinsarvik.no/products/327...50-gr-oko.aspx

Takk! Men kan inneholde spor av gluten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 10:38   #208
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Nå leste jeg sofanudler og tenkte kanskje at det er det man får om man bruker feiekost- og brett i sofaen fremfor støvsuger den gangen hvert jubelår man (les: jeg) får ånden over seg.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 10:41   #209
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Her får de med seg nudler, rett i koppen suppe eller havregrøt til SFO mat. De er så lenge på skolen at jeg synes det er greit de får i seg litt annet enn bare brødskriver. Nå er det mest havregrøt, men ja jeg sender også med dem Mr. Lee nudler.

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 10:48   #210
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Her har de en fast dag i uken det er greit å ha med nudler i matpakken, han fikk med seg Mr Lee nudler et par ganger, men siden han ikke liker det særlig så er det ikke aktuelt for hans del lenger.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 10:53   #211
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

De kan få det en sjelden gang, men det er egentlig ikke "mat" i mine øyne. Og på skolen? ALDRI. Ikke så lenge jeg er ansvarlig for matpakken i hvert fall, og har oversikt over hva de har med seg.
Rett i koppen og nudler er nødløsninger, og jeg forundres over hvor villig ungene mine spiser det - det er jo ikke godt.

Jeg må korrigere meg selv litt. Vi spiser nudler, men da eggnudler, og til kinaish-mat, wok etc. Det jeg snakker om over her er av type Mr. Lee og dets like.

  Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 00:05   #212
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Jeg må bare spørre: Er eggnudler fryktelig usunne, altså? Vi spiser det ofte i wok, med kylling/fisk + grønnsaker.
Ellers får ungene sjelden sånne Mr.Lee -nudler, men jeg vet at mange har det med på skolen. Mine har mast en del om det også, men har vel ikke fått det med mer enn en 5-6 ganger til sammen forrige skoleår. (Ingen ganger så langt i år.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 00:10   #213
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Tja, ikke verre enn pasta, ris og poteter, men dermed noe jeg ikke serverer hver dag i store mengder.

Men en sånn pakke med Mr. Lee-nudler er tomme kalorier og mye salt, på lik linje med snacks. Det blir noe annet enn nudler som tilbehør til wokede grønnsaker, i mine øyne.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 09:22   #214
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Eggnudlene inneholder visst mer proteiner og mindre karber og fett, eller? Mr. Lee nudlene er jo raske karber blandet med store mengder palmefett - mer usunt kan man vel ikke få det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 10:05   #215
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Jeg spurte fordi noen i tråden (husker ikke hvem) skrev at eggnudler var helt uaktuelt. For meg er det ikke så stor forskjell på det og pasta/ris. Kaloririkt- ja, men ikke uaktuelt som tilbehør til middag.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 10:06   #216
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Eggnudler var helt uaktuelt for de som hadde en eggeallergiker i huset.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 10:09   #217
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Eggnudler var helt uaktuelt for de som hadde en eggeallergiker i huset.

Aha! :lysære:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 10:34   #218
Ophelia
Rosebud
 
Ophelia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Innlegg: 410
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Absolutt ikke!! Det er no' skikkelig svineri; både smaksmessig og ernæringsmessig!

__________________
Mammaprinsessen (-70) og to miniprinsesser (-02 og -05)
Ophelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no