Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilken bunad skal jeg velge?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-09, 08:48   #1
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilken bunad skal jeg velge?

Jeg skal kjøpe meg bunad i løpet av dette året, eller iallfall til neste 17.mai. Jeg må spare litt mer, og mamma sponser meg litt.

Men, det er vanskelig å bestemme seg. Jeg føler jeg kan velge mellom tre bunader, nordlands-trønder eller vossabunden. Jeg vil gå etter hvem som er penest, men jeg blir ikke enig med meg selv.

http://www.lailas.net/bunads/images/vossdames.jpg

http://1.bp.blogspot.com/_t-AbLkhgKG...landsbunad.jpg

http://www.elaine.no/images/troenderbunad.jpg

http://www.langsvej3.dk/images/17mai2007-01.jpg

Hvilken av disse fire bunadene liker du best?

Jeg hadde opprinnelig bestemt meg for Vossabunaden, men så syns jeg blåfargen til nordlandsbunaden er så fin. Samtidig som jeg ikke liker overdelen så godt, tror jeg. Trønderbunaden/e igjen burde være det mest naturlige valget siden det er her jeg er oppvokst. Syns det ble veldig vanskelig dette. Aller helst skulle jeg hatt beltestakk fra Telemark, den er så nydelig, men bunadspolitiet sier at det ikke er lov.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 08:49   #2
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Hmm, de to første linkene virket ikke ...
Får prøve en gang til.

Da virker linkene.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 08:50   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Du kan ikke linke rett fra PC-en din. Du må laste opp bildene.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 08:52   #4
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Du kan ikke linke rett fra PC-en din. Du må laste opp bildene.

Jeg vet ikke helt hva jeg gjorde, men nå funker de iallfall.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 08:54   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Jeg synes Nordlands-bunaden er stygg, og fatter ikke at den ble kåret til Norges vakreste. Mer og mer vanlig blir den også.

Vossabunad eller rød trønderbunad hadde jeg valgt.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 08:56   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Hva slags bunad er den nederste?

Jeg synes trønderbunaden er fin, men er ikke den himla varm?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 08:58   #7
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Av disse ville jeg helt klart valgt den fra Voss.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 08:58   #8
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hva slags bunad er den nederste?

Jeg synes trønderbunaden er fin, men er ikke den himla varm?

Det er Floan-bunad. Søstra mi har bestilt den i rust, og mamma vil gjerne at jeg skal ha den i blå. Pappa på sin side hadde sett stjerner om jeg hadde valgt bunaden fra Voss. Og, kanskje han hadde sponset litt sølv ...

__________________
2002 2004 2008 2010

Sist redigert av Smash : 18-05-09 kl 09:04.
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 09:04   #9
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.652
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Vossebunaden var nydelig!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 09:35   #10
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg synes Nordlands-bunaden er stygg, og fatter ikke at den ble kåret til Norges vakreste. Mer og mer vanlig blir den også.



Det er denne jeg ville hatt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 09:49   #11
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Jeg ville valgt den blå nordlandsbunaden, eller eventuelt den røde trønderbunaden.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 09:51   #12
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Jeg ville valgt den øverste, helt klart. Hadde jeg ikke fått den måtte det blitt en av de to på det nederste bildet.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 09:55   #13
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Jeg burde kanskje hatt en poll. Finnes det noen moderatorer som kan hjelpe meg med det?

Veldig greit at dere kommer med meningene deres. Den røde trønderbunaden har jeg ikke tenkt tanken på engang, men det er jo egentlig ganske fin. Samtidig, skal jeg velge Trønderbunaden eller Floan-bunaden, så kan det fort se ut som om jeg går i uniform på 17.mai. Og, jeg liker jo å skille meg litt ut.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 09:57   #14
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Jeg får ikke lagt til en poll i denne tråden. Du må starte ny tråd hvis du vil få inn en poll.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 09:57   #15
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Jeg likte vossbunaden!

Da jeg var yngre ville jeg så gjerne ha blå nordland, men jeg er jo østfolding og måtte pent velge derfra. Er forsåvidt veldig glad for det nå, har begynt å like enklere bunader på min eldre dager.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13

Sist redigert av MegaMie : 18-05-09 kl 10:06.
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 10:00   #16
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg får ikke lagt til en poll i denne tråden. Du må starte ny tråd hvis du vil få inn en poll.

Okei, lar denne stå jeg. Er ikke så viktig.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 10:03   #17
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Går man i tog i Trondheim på 17. mai føler man fort at man går i uniform med trønderbunad. Snodig nok er det jo der de fleste trønderbunader befinner seg. Men det er veldig stas å ha trønderbunad når man beveger seg bort fra de tjukkeste trønderområdene. Hvis man er veldig i tvil om hvilken bunad man skal velge synes jeg det er greit å gå etter tilhørighet. Hvilken representerer best den du er og det du kommer fra?

  Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 10:03   #18
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg synes Nordlands-bunaden er stygg, og fatter ikke at den ble kåret til Norges vakreste. Mer og mer vanlig blir den også.
.

åh flere.Trodde jeg var aleneog alle sier jeg er gal som synnes den er stygg. Fått hørt det her inne og
Jeg har bodd på Helgelannd 22 år av mine 27 år og jeg kunne aldri ha tenkt meg nordlandbunaden.
Men en av grunnene er at jeg ikke føler at jeg er her fra,bare bor her

Jeg hadde valg en som jeg hadde følt mest tilhørlighet til.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 10:03   #19
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Jeg synes du skal velge både ut fra den du liker best (vil trives best i), men også en som du ikke har nødt til å forklare hvorfor du har, om du skjønner.

(av typen, ja du skjønner, tipp-tipp-tippoldefaren min var fra voss, jeg har aldri vært der, men synes bunaden er så vakker)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 10:04   #20
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Selv har jeg den nest nederste i rød, og den nederste i blå. Er nok litt farget av det og synes absolutt du burde velge en av trønderbunadene. De er flottest.

Neida, du burde dra til en husflid el. å prøve dem på. Man får en bedre følelse av å se og ta på dem.
Nordlandsbunaden er også flott i grunn, og det er jo vossabunaden også.

Fælt og hjelpsom jeg var i dag altså.

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no