Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvor kjøper jeg nytt batteri til den bærbare pc-en

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-09, 19:07   #1
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.444
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Hvor kjøper jeg nytt batteri til den bærbare pc-en

Batteriet er helt kaputt og ledningen må stå i hele tiden så nå er det på tide med nytt batteri. Hvor kjøper jeg det billigst og er det noen plasser jeg bør unngå?

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 20:00   #2
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor kjøper jeg nytt batteri til den bærbare pc'en

Hvilken type PC er det? Et google-søk bør vel kunne gi deg noe info i hvert fall.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 20:08   #3
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.444
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor kjøper jeg nytt batteri til den bærbare pc'en

Er dette en grei side å kjøpe fra? 499 er vel ikke noen upris? Det er en Acer Aspire 5100

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:00   #4
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor kjøper jeg nytt batteri til den bærbare pc'en

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Er dette en grei side å kjøpe fra? 499 er vel ikke noen upris? Det er en Acer Aspire 5100

Jeg kjenner ikke den siden i det hele tatt, og prisen var voldsomt lav. Tok et søk på prisguiden til Hardware.no og fant faktisk ingen batterier til Aspire 5100 der, men prisen på de andre Acer-batteriene lå stort sett på 1500 kr. Det ville i utgangspunktet gjort meg litt mistenksom, men jeg ser at PCbatterier.no sender med faktura så du har jo ingen risiko. Jeg hadde nok hoppet på den dealen der selv om jeg hadde trengt et batteri.

(Du bør forøvrig ta ut batteriet dersom du kjører stort sett på strøm, ref et par andre tråder her på FP)

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 22:15   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor kjøper jeg nytt batteri til den bærbare pc-en

Hvor gammel er denne pc-en?

eet.no selger ellers mange tredjepartsbatterier til mange forskjellige pc-er.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 22:30   #6
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.444
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor kjøper jeg nytt batteri til den bærbare pc-en

Bestilte ett fra PCbatterier.no. Det er ikke allverdens tapt om det ikke er så bra. PC'en er vel 2,5 år så den begynner å bli moden for utskiftning men da går den vel over til å bli spill PC til ungene så greit å ha batteri uansett

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 08:59   #7
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor kjøper jeg nytt batteri til den bærbare pc'en

Om du bruker laptopen som "stasjonær" hjemme så ta ut batteriet å ha i bare strømmen. det bevarer batteriet lengre

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:57   #8
sykkelpappa
<insert something witty>
 
sykkelpappa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 109
sykkelpappa er litt kulsykkelpappa er litt kul
Standard

Sv: Hvor kjøper jeg nytt batteri til den bærbare pc-en

Komplett.no er stort sett ganske konkurransedyktige på pris, og de har levert 100% hver gang jeg har handlet hos dem (i 5-6 år nå).

sykkelpappa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 13:58   #9
Berg1
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1
Berg1 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor kjøper jeg nytt batteri til den bærbare pc-en

Har selv kjøpt et batteri fra www.pcbatterier.no, og det er jeg kjempefornøyd med. Har brukt det i et halvt år ca nå, og det er fremdeles like godt som nytt! Kan trygt anbefale Pcbatterier.no, billige er de også.

Berg1 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 15:42   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor kjøper jeg nytt batteri til den bærbare pc-en

Batterier kan egentlig være ganske farlige greier. Jeg må si at jeg er noe skeptisk til uoriginale batterier som er svært rimelige og som man egentlig ikke helt vet opphavet på.... Det har vært en del pc-er etter hvert som ha tatt fyr pga. batteriet... (og joda, selv det originale fra store aktører innenfor batteriproduksjon, som bl.a. Sony).

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 18:39   #11
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kjøper jeg nytt batteri til den bærbare pc-en

Mange ganger er batteriene så dyre at man like godt kan kjøpe ny PC.

Ellers stemmer det at batteriene bør tas ut om man kun kjører strøm.
Og, batteriet holder seg best i kjøleskapet.
Høres sikkert dumt ut, men jeg har testet det ut selv.
Jeg la det fullt oppladet i kjøleskapet, og 1,5 mnd etterpå prøvde jeg det, og da var det enda 98% fullt.
Den type batterier som er på nyere laptoper i dag holder seg best i kjøleskap.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 18:05   #12
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.444
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor kjøper jeg nytt batteri til den bærbare pc-en

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Mange ganger er batteriene så dyre at man like godt kan kjøpe ny PC.

Ellers stemmer det at batteriene bør tas ut om man kun kjører strøm.
Og, batteriet holder seg best i kjøleskapet.
Høres sikkert dumt ut, men jeg har testet det ut selv.
Jeg la det fullt oppladet i kjøleskapet, og 1,5 mnd etterpå prøvde jeg det, og da var det enda 98% fullt.
Den type batterier som er på nyere laptoper i dag holder seg best i kjøleskap.

Kanskje jeg skal oppbevare det i kjøleskapet da

Endte opp med å kjøpe fra pcbatterier.no og det virker kjempebra Bruker det bare når jeg ikke har pc'en på stua.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:40   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor kjøper jeg nytt batteri til den bærbare pc-en

Å lagre lit-ion-batterier som har vært i bruk over lang tid kan være ødeleggende for batteriet. Det er viktig at batteriet ikke blir _helt_ utladet (en pc stopper å fungere før batteriet blir helt utladet, selv om man setter minimumsverdien til 0 %). Lades batteriet _helt_ ut vil man risikere at det ikke kan lades opp i det heletatt igjen.

Så egentlig bør moderne batterier brukes....

Det at man setter i et batteri som ikke har vært brukt på lenge i en bærbare pc og det viser høy gjenværende kapasitet kan være pga. det må rekalibreres, noe som gjøres automatisk når det har blitt mer tappet og lades igjen.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no