Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Jeg har fått meg blender :)

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-10, 09:39   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått meg blender :)

Men hva skal jeg med den?

Skjønner smoothie-greia, men er det noe annet jeg kan gjøre?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 09:40   #2
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har fått meg blender :)

Om du har barn som ikke er veldig glad i grønnsaker, kan den være fin å mose grønt med, og deretter "lure" det inn i pastasaus og annet.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 09:48   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har fått meg blender :)

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Om du har barn som ikke er veldig glad i grønnsaker, kan den være fin å mose grønt med, og deretter "lure" det inn i pastasaus og annet.

Aha. De spiser ikke saus da, men bra tips.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 09:48   #4
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.836
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg har fått meg blender :)

Prøv å hele varm suppe eller lignende, sett på lokket og trykk start!
Resultatet er et fint dekorert kjøkken

Jeg bruker min til å lage drinker i og knuse is i. Milkshake er jo også godt.

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 09:53   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har fått meg blender :)

Du kan lage fantastisk konsistens på hjemmelagede supper. Gjør ferdig suppen, slik at den egentlig er serveringsklar. Putt den i blenderen og kjør et par minutter der. Da moser du alle klumpene og får tykk, kremaktig suppe. Det samme gjelder for øvrig for saus. Nam.

NB! Vær oppmerksom på at nesten kokende væske i blenderen kan gi litt ubehagelig effekt hvis man ikke er forsiktig. Hvis man bare setter på blenderen på full styrke, risikerer man at lokket hopper av og kjøkkenet spraymales i tomatsuppe. Det beste er å kjøre noen få veldig korte test runder på bare et lite sekund, før man setter blenderen på laveste hastighet.

Anbefales.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 09:54   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har fått meg blender :)

Og der ser jeg at Isprinsessen har forsøkt det samme. Det går bra hvis man bare er forsiktig altså. Ja, og gjerne holder litt ekstra på lokket.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 09:56   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har fått meg blender :)

Jeg heller også supper oppi, eller kanskje ikke hele suppa, men de grove bitene, hvis ikke alt får plass. Tømmer litt sakte oppi, passer på at det ikke blir helt fullt, og lar den stå og kjøle seg litt ned før jeg starter opp, og holder godt på lokket. Har aldri sprutet ned kjøkkenet heldigvis.

Det er stort sett det samt smoothie jeg bruker den til.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 09:56   #8
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.836
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg har fått meg blender :)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og der ser jeg at Isprinsessen har forsøkt det samme. Det går bra hvis man bare er forsiktig altså. Ja, og gjerne holder litt ekstra på lokket.

Jeg anbefaler det ikke!

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 15:22   #9
Ma Dalton
Hupp!
 
Ma Dalton sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 243
Ma Dalton er litt kul
Standard

Sv: Jeg har fått meg blender :)

Hold et kjøkkenhåndkle over lokket til blenderen, så går det som oftest bra..! Du beskytter deg selv mot varm sprut, og det spruter ikke utover. I bruksanvisningen til min står det at man bør ta av målebegeret, slik at det er et hull i når du blender varme ting. Da slipper du det vakumet som varme ting lager. Hold kjøkkenhåndkleet over hullet. Blenderen her i huset blir også ofte brukt til supper.

Ellers kan Myrsnipa lage bl.a. majones/aioli i den, dessertsauser (type rød saus til kaker etc), smete til is/sorbeter, ertepuré (nam!), andre pureer, drinker. Ja, jeg nevner i fleng. Og ikke minst: du kan knuse ting: isbiter, kjeks til ostekakebunn, brødbiter om du trenger panering til noe, pitabrød om du ønsker å panere noe i knust pitabrød. Det er jo så mangt en blender kan brukes til. Lykke til!

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 15:30   #10
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har fått meg blender :)

Jeg legger den ut for salg.
Ingen av de nevnte ting blir noensinne laget her uansett og jeg trenger pengene.
Men takk for god tips. Sikkert andre som også leser her

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 15:46   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.585
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har fått meg blender :)

Hvordan lager man gode smoothies? Min blender vil liksom ikke knuse isbitene godt nok.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 16:19   #12
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har fått meg blender :)

Bruker blenderen til å hakke/male nøtter/mandler etc. på null komma nix!

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 16:21   #13
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har fått meg blender :)

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvordan lager man gode smoothies? Min blender vil liksom ikke knuse isbitene godt nok.

Da har du feil blender, eller så knuser du ikke lenge nok.
Skjønt, min bruker bare et par minutter på å lage smoothien helt ferdig. Viktig å ha ca 40 % væske i hvis du skal knuse isen først.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 16:28   #14
Thomas
Mmm, skeptisk
 
Thomas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 518
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Jeg har fått meg blender :)

Knuse is til mojito?

__________________
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Thomas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 18:12   #15
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har fått meg blender :)

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvordan lager man gode smoothies? Min blender vil liksom ikke knuse isbitene godt nok.

Det kan være du ikke har sterk nok blender. Min gamle blandet kun det nederste, mens min sterke Wilfa fikser det meste.

Nå skal det sies at jeg ikke bruker isbiter da. Men har frosne bær og av og til er bananene også frosne (fryser de ned hvis vi har noen som holder på å bli for gamle - og det er realt for jeg synes det er best med banan i smoothien, og det er jo ikke alltid vi har det) Så tømmer jeg evt youghurt og så juice tilslutt, det må være ganske mye juice hvis det skal bli flytende. Har ingen problemer med å få det blendet/knust. TIpper den går ca ett minutt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 18:19   #16
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har fått meg blender :)

Har du iPhone?



(Kilde: youtube.com)

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no