Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Kan du stoppe? Og gjør du det?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-18, 19:21   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du stoppe? Og gjør du det?

Jeg har tydeligvis lært å stoppe som liten, for da det gikk hull på min dyre kasjmirgenser visste jeg hvordan jeg skulle fikse det.

Kan du stoppe? Og gjør du det? Jeg vet ikke om det er en økende miljøbevissthet, det at jeg virkelig elsker den genseren, en generell glede av å kunne fikse ting eller at jeg generelt kjøper færre, men dyrere ting nå som gjorde at jeg fikset den, men det ga meg faktisk stor glede å kunne gi genseren nytt liv.

Jeg har fikset den på to vis. På albuene har jeg sydd på lapper i en kontrastfarge, og under ermet har jeg stoppet med klassisk "vevteknikk". Jeg kjøpte en bit ulljersey på Nøstebarn (men man kan fint bruke en utslitt ulltrøye eller ullstrømpis), tovet den og klipte ut runde lapper til albuene som jeg sydde fast med langettsøm. Ta-da! Genser med videre liv og et litt nytt utrykk.

"Visible mending" har blitt en greie, og på denne bloggen vises flere ulike teknikker for å stoppe og for å fikse hullete tøy. Man kan fint gjøre det invisible også, ved å la være å bruke andre farger. Men ofte syns jeg det kan bli like fint å bare la det bli en effekt.

https://visiblemending.com/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no