Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Flightfinder – bare elendigheten?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-15, 14:01   #21
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flightfinder – bare elendigheten?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Vi brukte expedia. Fant billetter til OK pris (syns vi) med bare en mellomlanding hver vei (Lufthansa). Vi skal vel til samme område? Men det er klart, det koster jo endel.

Hvor mye betalte dere, da?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-15, 14:29   #22
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flightfinder – bare elendigheten?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvor mye betalte dere, da?

Ca 30 000 tror jeg (bestillte sammen med hotell, så litt usikker på hva som var fly og hva som var hotell), tre voksne og ett barn. Jeg mener å huske vi kunne spart 1500-2000 på en reise med en haug mellomlandinger, men det droppet vi.

Vi flyr oslo til NY, og så videre til Phoenix. Samme rute hjem.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-15, 14:31   #23
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flightfinder – bare elendigheten?

Vi er to voksne og ett barn (ev. tre voksne, avhenger av selskap) og det billigste vi har funnet er 21 000. Men det er med mange mellomlandinger og veldig lang reisetid. Den beste komboen av pris og reisetid vi har funnet, er ca. 24 000 for to mellomlandinger ut og én tilbake.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-15, 14:42   #24
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flightfinder – bare elendigheten?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vi er to voksne og ett barn (ev. tre voksne, avhenger av selskap) og det billigste vi har funnet er 21 000. Men det er med mange mellomlandinger og veldig lang reisetid. Den beste komboen av pris og reisetid vi har funnet, er ca. 24 000 for to mellomlandinger ut og én tilbake.

Jeg er enig i at det er mange penger, men er det virkelig så dyrt med tanke på at dere skal fly tre mennesker så langt?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-15, 14:44   #25
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flightfinder – bare elendigheten?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg er enig i at det er mange penger, men er det virkelig så dyrt med tanke på at dere skal fly tre mennesker så langt?

Nei, vi innser jo at det er det vi må ut med. Men spørsmålet er om vi kan stole på de som tilbyr denne prisen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-15, 14:53   #26
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flightfinder – bare elendigheten?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nei, vi innser jo at det er det vi må ut med. Men spørsmålet er om vi kan stole på de som tilbyr denne prisen.

Jeg tilstår at jeg blir svett av kombinasjonen av tre ulike flyselskaper som du skisserer, og tanken på at et av de endrer en flytid eller blir forsinket slik at hele reiseruta rakner. Så jeg hadde nok betalt noen tusen ekstra for å slippe den bekymringen. (Men jeg er muligens preget av tanken på at jeg ville måtte ha med meg hordene på slep i en sånn setting, og er sikkert ekstra pinglete.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-15, 14:57   #27
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flightfinder – bare elendigheten?

Jeg blir også litt svett, men mer av at jeg plutselig kan stå der uten rettigheter enn av å ev. måtte vente på nytt fly, osv. Jeg vil derfor ha mitt på det tørre, slik at jeg ikke har vært naiv og dum dersom det skulle oppstå problemer.

Men likevel er 6000 mer for å bestille direkte gjennom et flyselskap mer enn hva vi har råd til, dessverre. 6000 er MYE penger for oss.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-15, 15:06   #28
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flightfinder – bare elendigheten?

6 000 er veldig mye penger for de fleste.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-15, 15:11   #29
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flightfinder – bare elendigheten?

Ja, det er mye penger. Tør dere ha litt is i magen da? Som du ser, vi fikk veldig billige billetter med ett stopp og ok transfertid, så det går an.

Kan jo være det er store prisforskjeller til NY og LA også da, det vet jeg ikke noe om.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-15, 18:37   #30
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flightfinder – bare elendigheten?

Nå leste jeg reviews og kom på at jeg i fjor bestilte billetter via tripmonster, og at det var et svare styr med måltider eller noe. Jeg har lett i mailen for å se om jeg fant ut hva det var for jeg husker ikke annet enn at jeg sendte noen mail med STORE bokstaver om måltidene på flyet for jeg hadde betalt noe ekstra for dette, og så var det håpløst å få bestilt dette, for man kunne jo ikke gjøre det via flyselskapets side slik jeg vanligvis gjorde.

Jeg er helt gullfisk for ting som ikke betyr noe lengre, men jeg husker i alle fall at det var pes og stress og at jeg bestemte meg for å holde meg til Expedia i framtiden. Men ut over det gikk alt greit.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 10:12   #31
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flightfinder – bare elendigheten?

http://www.aftenposten.no/reise/Flyr...r-491368_1.snd

Er nok bare elendigheten, ja.

Vi løste problemet med å søke om en dag fri fra skolen for guttungen. Da fikk vi råd til å booke direkte fra flyselskap. Det føles myyyyye tryggere.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 10:29   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flightfinder – bare elendigheten?

Huhei! Bra du fant en løsning.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 12:06   #33
Tekka
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2017
Innlegg: 1
Tekka har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Flightfinder – bare elendigheten?

Flightfinder er skikkelig dårlig. Hvis det er endringer i flytider må du selv ta kontakt med flyselskapene for å sikre deg om at flytidene dine er riktige. Det føles usikkert, og man må drive å ringe internasjonale flyselskaper og knote og forklare situasjonen. Det er helt utrolig. Man burde forvente at reisebyrået følger opp og videreformidler endringer i reiseplan etc, men istedet må man altså ringe flyselskapene selv og sørge for at de får kontaktinformasjon og at man får tilsendt riktige flytider. Jeg håper virkelig jeg har riktige flytider den dagen jeg står på Gardermoen og at jeg kommer meg til Amman og tilbake.

Mulighet til å bruke noen andre så gjør det! Ingen grunn til å bruke Flightfinder.

Tekka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-17, 22:54   #34
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flightfinder – bare elendigheten?

Stønn. At jeg måtte finne ut alt dette ETTER at jeg akkyrat har vedtilt en lang reise med dette selskapet. Please fortell at det kan gå bra også? Skal kun fly med KLM og kun en stopp, og få andre selskaper flyr dit jeg skal. Det må vel hjelpe litt...?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-17, 23:42   #35
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flightfinder – bare elendigheten?

Vi brukte flightfinder da vi bestilte tur til NY med KLM, null problem. Vi bestilte 10 mnd i forveien.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-17, 23:50   #36
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flightfinder – bare elendigheten?

Tusen takk 007:-)

Fikk mail om å sende inn passinfo via en link, så det har jeg nå gjort. Skal dra om noen måneder, så ingen høysesong akkurat. Tenkte å kontakte KLM direkte når jeg får billettene på mail.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-17, 23:55   #37
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flightfinder – bare elendigheten?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Tusen takk 007:-)

Fikk mail om å sende inn passinfo via en link, så det har jeg nå gjort. Skal dra om noen måneder, så ingen høysesong akkurat. Tenkte å kontakte KLM direkte når jeg får billettene på mail.

Du registrerer også bagasje og ESTA via samme link. Vi manglet et mellomnavn, og jeg tok kontakt med KLM direkte for å forhøre meg. Så for meg at tusenlappene ville flagre, men det gikk veldig greit. KLM krever kun første fornavn og etternavn på billettene.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-17, 00:06   #38
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flightfinder – bare elendigheten?

Esta er til usa? Jeg skal ikke dit. Baggasje var visdt inkludert fant jeg ut via litt styr.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no