Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-16, 18:21   #21
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!

Dessert blir Safarikake og panna cotta.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 18:27   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!

Jeg tenker vi går for kalkun, i år også. Vi har pleid å ha kamskjell som forrett og creme brulee til dessert. Why change a winning team?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 18:38   #23
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!

Vi har alltid pinnekjøtt til middag på nyttårsaften, men pleier variere desserten. I år tror jeg det blir panna cotta.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 19:06   #24
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Dessert blir Safarikake og panna cotta.

Hva er safarikake?

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 19:16   #25
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!

Jeg feirer ikke nyttårsaften, og blir også alene hjemme i år. Men feiring eller ikke; mat skal man jo ha, og helst god mat, så jeg tenker jeg går for lutefisk og noe frisk fromasjaktig til dessert. Sitronformasj eller dronning Maud, kanskje. Eller tiramisu.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 19:21   #26
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!

Opprinnelig lagt inn av Sweetie, her.

Hva er safarikake?

http://heidis-matkrok.blogspot.no/20...-kake.html?m=1

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 19:43   #27
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!

Jeg fikk mango- og cavasorbet til dessert for litt siden, og den skal i alle fall jeg teste som nyttårsdessert. Så får resten av menyen passe til den denne gangen.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 20:13   #28
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!

Jeg lurer å å kjøre samme hovedrett i år som i fjor - confiterte andelår (lager selv) servert med rødvinssaus laget på andekraft, puy-linser kokt med gulrot, rosmarin, sjalottløk og hvitløk sammen med sautert spinat og aspargesbønner. Virkelig godt og passer både til få gjester og enkelt å lage til mange.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 20:14   #29
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Åh! Jeg har andefett i fryseren! Da kan jeg lage andefett-fried chips slik de gjør på Hawksmoor! Jeg har kokeboken deres.

Åh! Det høres DIGG ut!

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 20:36   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Åh! Det høres DIGG ut!

Ja, det er helt himmelsk! De er fried to ganger slik at de er supercrispy. Nammenammenam!

Kan jeg få puylinseoppskriften din?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 21:16   #31
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!

Vi feirer på trang fjellhytte, gjerne med skitøy hvis ingen gidder å skifte. Det blir antakelig en deilig biffgryte og kake til dessert.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 22:24   #32
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!

Her blir det noe nederlandsk, siden vi skal feire hos svigers.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 22:49   #33
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!

Vi har bursdagsbarn på nyttårsaften, og hun får velge middag. Da blir det chili con/sin carne.

Is til dessert.
Lite mikk-makk med oss, altså.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 22:55   #34
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!

Jeg regner med det blir kalkun. Ganske klassisk tilbehør og en veldig god saus.

Vi hadde panna cotta til dessert sist. Tror det gjentas.

Vi har så mange små barn tilstede at jeg tror forrett utgår.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 23:25   #35
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!

Jeg har ikke kommet så langt i planleggingen enda, men der blir i hvert fall noe som kan lages ferdig på formiddagen, og som skal ovnsstekes. Lurer på laks til forrett, svinefilet til hovedrett og panna cotta til dessert. Jeg får muligens en aldersspredning fra 7 til 91 år, med mellomliggende særheter og intoleranser, så tipper jeg går for to ulike lakseretter, masse ulikt tilbehør og to toppinger til desserten.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 09:14   #36
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!

Hummer er nydelig og "riktig" til nyttårsfest. Den aller beste hummeren (og trolig det beste måltidet) jeg noen gang har spist, var et hummermåltid vi fikk i Thailand. Jeg må google 'thai' og 'hummer', og se hva søket bringer. Hummer blir trolig nyttårsmiddag hos oss. Og så laget jeg verdens beste melkesjokolademousse her om dagen, så det kan godt gjentas. Gjerne sammen med gode bær marinert i champagne.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 10:25   #37
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!

Vi blir sannsynligvis ganske mange på nyttårsaften, så jeg tenker det blir klassisk kalkun til hovedrett og panna cotta til dessert. Fortsatt usikker på forretten, enten noe laks eller kamskjell kanskje.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 12:37   #38
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Ingen menyforslag, men vi har vært med på to greier som var bra:

1. Telle ned til kl 24 ved å servere en rett på slaget 19, nest rett kl 20, så kl 21 etc. God tid til hver rett samt forberedelser til neste og man slapp dødtiden etter middag før midnatt.

...

Den ideen likte jeg! Jeg har ikke tenkt så langt som nyttårsaften, men gåsideen er god. Jeg har laget gås en gang for lenge siden.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 12:47   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!

Åh herre, det skal jeg lage til nyttår i år!! Bytter ut med melk- og eggfrie ingredienser, gleder meg ihjel!

Vi kjører nok en slags tapas på nyttår, hvis ikke blir det Oumph eller lignende med waldorf, poteter, fløtesaus, grønnsaker og tyttebær. Og masse godteri og julekaker og digg utover kvelden. Jeg og sambo skal feire vår første nyttår sammen, med alle fem ungene, så vi gleder oss fordervet!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 15:09   #40
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.231
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!

Hos oss er det oliebollen og sushi for de voksne og raclette for barna. Alle koser seg veldig.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no