Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Når barnet slutter med sprinkelseng - madrass

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-09, 23:18   #21
Lillemeg
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 10
Lillemeg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når barnet slutter med sprinkelsseng - madrass

hmmm, ble rot med linkene der, men du finner dem under
Helsemadrassen og Springfjærmadrass

Lillemeg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 08:52   #22
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barnet slutter med sprinkelsseng - madrass

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

6-åringen vår trenger fortsatt senge-kant. Bare så det er nevnt. Ligger han i seng uten, så sier det *dunk* i løpet av natten, og så ligger han på gulvet.

`Hva slags seng har dere til ham?
Noen venner var innom i går var var veldig i tvil om hva de skulle gjøre, siden deres seksåring også faller ut av sengen uten sengehest.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 08:56   #23
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barnet slutter med sprinkelsseng - madrass

Vår 5-åring går også på gulvet om natten, vi løste det med å sette opp en ekstra planke på sengen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 09:09   #24
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når barnet slutter med sprinkelsseng - madrass

Vi har også hernes sengen fra Ikea. Men vi har satt på sengehest. Den fra Ikea var litt lav så vi brukte festene og laget ny høyere side selv. Nå er sengen god og lun til en 2åring.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 10:17   #25
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når barnet slutter med sprinkelsseng - madrass

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Vi har en wonderland skumgummimadrass og jeg frykter ikke for søvnkvaliteten ved bruk av denne. Men min far sa noe som gjør meg litt bekymret og det er at smumgummimadrasser brenner som fy?

De brenner ikke som fy, de smelter.

Uansett så er det skum på de fleste madrasser. Har man er fjærmadrass så er det et lag med skum mellom fjærene og trekket.

Man bør være over 150 cm (hvis madrassen er soneinndelt) og 40-50 kg for å kunne utnytte funskjonen til fjærene. Er man kortere kommer man feil i forhold til hvor fjærene har hardere og mykere. Er man for lett så utnytter man kun det tynne laget med skum som er mellom fjærene og trekket.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 10:24   #26
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barnet slutter med sprinkelsseng - madrass

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Er jeg alene om å få panikk ved tanken på å sove på ull? Det klør over hele meg av tanken.

Nei, du er ikke alene.

Vi kjøpte seng til Liv på Ikea nå. Den er 1,60 lang, og madrassen (den nest dyreste modellen, tror jeg) virker god, synes jeg. Det går jo an å klippe av en slik madrass?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 10:34   #27
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barnet slutter med sprinkelsseng - madrass

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nei, du er ikke alene.

Vi kjøpte seng til Liv på Ikea nå. Den er 1,60 lang, og madrassen (den nest dyreste modellen, tror jeg) virker god, synes jeg. Det går jo an å klippe av en slik madrass?

Det var nettopp det vi endte opp med å gjøre, siden skuvsengen til lillesøster er mindre enn standard IKEA barneseng. Det var ikke noe problem, jeg klarte til og med å sy om trekket som er utenpå madrassen uten å verken bli sint, gjøre feil eller å banne.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 10:38   #28
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barnet slutter med sprinkelsseng - madrass

Hvor finner man en slik seng, Monsoon?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 15:19   #29
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barnet slutter med sprinkelseng - madrass

Nå er dette en gammel tråd da, så jeg vet ikke om det fortsatt stemmer, men vi kjøpte vår hos Fru Lyng. De har i ettertid blitt kjøpt opp av Barnas Hus, og det har de kanskje på dine trakter, Teofelia? Ellers mener jeg å huske at Bohus har fått agentur på disse også. Disney something-something.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no