Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-18, 12:27   #281
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg er nesten ferdig med fem stk pakkekalender, det har egentlig vært ganske gøy. Synes det er så mye enklere nå som de to yngste barna er blitt større, de trenger jo uansett så mye. Lett å unngå ræl. Så her er det både sokker og nye håndklær og sjampo og viskelær, ting de ville fått uansett men som er gøyere å pakke opp i desember, samt litt sminke og slim og godteri på lørdagene. De to eldste barna er jo nærmest voksne så de blir glade for alt som sper på en slunken økonomi og Drømmemannen blir nok glad for ullsokker og lakris og klesrulle og annet han trenger.

Drømmedama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-11-18, 14:46   #282
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Og nå har vi tatt julekortbilder og bestilt julekort, som alltid på Optimalprint.no som vi har svært god erfaring med. De har forøvrig 40% på julekort til og med i dag, men erfaringsmessig forlenger de alltid disse juletilbudene. Tok meg også en runde med innpakking av de siste kalendergavene i dag.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-18, 17:59   #283
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg og mannen har ferdigplanlagt aktivitetskalenderen. Det blir aktiviteter alle dager minus onsdager, for da er det så stramt program her at det bare er å glemme. Jeg tror lista er lagt der den bør ligge - altså lavt.

Sitat:

Bake pepperkaker
Julegrantenning, Sverresborg???
Polarekspressen og kakao
Skrive ønskeliste/brev til julenissen
Is til dessert
Klippe snøkrystaller
Spille Alias
Vitensenteret
Arme riddere til kvelds
Bestemme middag
Lage julesnickers
The Snowman, Trondheim symfoniorkester
Bake colakjeks
Kino
Bake sjokoladekjeks
"Alene hjemme" og popcorn
Spille sjakk med pappa
Pynte pepperkakehus
Film & pizza på døra
Pynte juletre

Vi har kjøpt julegaver til alle nevøer og nieser, og omsider bestilt tid for konfirmasjonsfotografering av 15-åringen. JA, jeg skjemmes. Det er liksom meningen at besteforeldrene skal få bilde av ham, så det begynte brått å haste litt ...

I dag har jeg bakt 50 fine og 50 grove rundstykker til seine, lange jule-frokoster/brunsjer/lunsjer.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-18, 22:33   #284
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2018

Da er kakemenn og pepperkaker i hus. Og pepperkakehuset i deler.
Må få tatt bilde til julekort i uka som kommer.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-18, 22:37   #285
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Jeg og mannen har ferdigplanlagt aktivitetskalenderen. Det blir aktiviteter alle dager minus onsdager, for da er det så stramt program her at det bare er å glemme. Jeg tror lista er lagt der den bør ligge - altså lavt.



Vi har kjøpt julegaver til alle nevøer og nieser, og omsider bestilt tid for konfirmasjonsfotografering av 15-åringen. JA, jeg skjemmes. Det er liksom meningen at besteforeldrene skal få bilde av ham, så det begynte brått å haste litt ...

I dag har jeg bakt 50 fine og 50 grove rundstykker til seine, lange jule-frokoster/brunsjer/lunsjer.

Hva er julesnickers? Deler du oppskrift?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 06:56   #286
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Vips, der hadde jeg visst laget julespilleliste.

Her går det allerede i Klem Jul, fyr på peisen og en pepperkake etter frokosten hver morgen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 07:06   #287
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

I gang med chablisbarnet sin julegave også, det er den siste.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-18, 08:26   #288
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Da er datoene for årets juleavslutninger spikret og nok et år er jeg glad for at ingenting krasjet. Det aller meste foregår i samme uke, da har vi avslutninger mandag, tirsdag, onsdag og fredag og mandagen etter skal vi på teater (Ulven på Nationaltheatret, det er visst en variant av den gamle Rockeulven/Med Grimm og Gru som pleier å vises på TV i julen).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-18, 10:17   #289
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg vet stort sett hva jeg skal kjøpe til alle, har bare ikke fått gjort det enda. Men så lenge jeg vet hva jeg skal ha så er det ikke så stress.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-18, 11:37   #290
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Ferdig med alle julegavene bortsett fra de tradisjonelle vingavene (har alltid noen på lista som ønsker seg gode viner).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-18, 16:12   #291
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva er julesnickers? Deler du oppskrift?

JULE-SNICKERS
1 dl sukker
1 dl sirup
1 boks peanøttsmør
-> varmes opp til sukkeret smelter

1 ts vaniljesukker
1 dl kokosmasse
10 dl kellogs spesial
-> blandes i
-> helles i form (ca A4-str), kledd med bakepapir

200 gram melkeskjokolade – smeltes i vannbad, has over mens den er litt tjukk


settes i kjøleskapet over natta.
skæres i teminger, oppbevares på glass/tette bokser

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-18, 15:09   #292
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Da har jeg kommet enda et stykke lenger med julegaver. Er nå ferdig med gavene til mine to nieser og to nevøer, som alle er tenåringer. Så har jeg funnet ut hva eldstejenta skal få av besteforeldrene, og tipset om det, og tatt på meg jobben med å kjøpe. Det blir en tykk Lanullva ullgenser i pudderrosa. Svigermor var sjeleglad for tips og fiksing.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 10:03   #293
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg fikk opp et minne på FB i dag og i dag for fem år siden hadde jeg alle julegaver innpakket og klare! Jeg er ikke helt der nå for å si det sånn.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 10:39   #294
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Det var ikke verst! Jeg er ikke helt der jeg heller. Vi har handlet de fleste julegavene, mangler bare noen få. Jeg har såvidt begynt å pakke inn litt, det storkoser jeg meg med og prøver å strekke det ut litt og bare ta noen få om gangen.

Jeg har endelig fått laget fotokalender til besteforeldrene. Julekortene kom i posten på onsdag, tre dager etter bestilling. De ble kjempefine. Det gikk så greit å ta bilde av barna i år (Vi gjorde det ute i hagen. Kunne godt hatt 10 minutter med snø bare til dette, men ellers er jeg glad snøen lar vente på seg.) og det var vanskelig å velge bilder fordi det var så mange som ble fine. I fjor hadde vi motsatt problem, der var det mer "hvilket er minst ille". Ingen smilte eller så normale ut samtidig.

Ellers har mannens tante og kusine takket ja til å feire jul med oss i år. Det har de aldri gjort før (tanten flyttet hit nå i sommer og kusinen har alltid feiret med familien i hjembyen) og det blir hyggelig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 11:41   #295
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg pleier egentlig å vente til desember, men jeg måtte bare kjøpe et par svibler da jeg så dem på butikken i forrige uke og det lukter fantastisk i stua. Svibler og gran er julelukt for meg.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 17:21   #296
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Fikk kjøpt noen julegaver i dag og er i alle fall ferdig med niesene.

Et par småting til kalender er også kjøpt i dag samt kalenderposer. Det blir stort sett aktiviteter.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 23-11-18 kl 17:57.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 17:25   #297
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2018

Kalender innkjøpt. En liten flaxkalender til hver av gutta og en stor til meg. Kan hende det blir en pakke nå og da i tillegg. Hvert fall den 23. Da får de julepynt og de er i hus.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-18, 14:22   #298
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Naboene har hengt opp julelys i dag, så da fulgte jeg etter, selv om det er litt tidlig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-18, 14:49   #299
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Hvada tidlig? Våre har hengt i en uke snart. Det er mørketidslys.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-18, 15:32   #300
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg angrer på at jeg ikke har hengt opp mine enda.
Har bestilt gave til eldste.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no