Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kombinere vaskerom med bad eller bod?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-16, 14:47   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Kombinere vaskerom med bad eller bod?

Jeg har et bittelite vaskerom jeg er lei av. Jeg skal uansett pusse opp badet ved siden av, og har egentlig tenkt å kombinere vaskerom og bad. Men nå lurer jeg på om jeg kanskje skal kombinere vaskerommet med boden i stedet. I boden har vi sesong-klær og sengetøy i tillegg til alt mulig som ikke har en plass et annet sted. Jeg er litt bekymret for fukt hvis vi kombinerer med boden. Vi kvitter oss med ekstrafryser og ekstrakjøleskap hvis vi kombinerer med boden, så vi mister ikke lagringsplass.

Hva er lurest? Hva ville du gjort?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-16, 14:55   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinere vaskerom med bad eller bod?

Jeg ville vært redd for fukt jeg også. Det høres ut som noe du bør spørre om profesjonell vurdering av synes jeg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-16, 15:17   #3
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kombinere vaskerom med bad eller bod?

Rent praktisk synes jeg det høres veldig greit ut å ikke ha klesvask og -tørk på badet. Men det er delvis basert på at jeg er en rotekopp, og sjelden eller aldri greier å ha det ryddig på det badet som vi også bruker som vaskerom.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-16, 15:26   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kombinere vaskerom med bad eller bod?

Ja, jeg er også en rotekopp - er derfor jeg vurderer boden. Vi har et annet bad til gjester, så er ikke krise om det er litt rot.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-16, 16:24   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinere vaskerom med bad eller bod?

Enn å ha det på badet og med skyvedør foran vaskemaskin og tørketrommel? Mitt lille bad blir ihvertfall veldig varmt av tørketrommelen, pluss at det støver enormt. Vet ikke om jeg ville hatt det i en bod der det skal lagres mye annet. Lettere å holde det rent på badet, trur eg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-16, 19:11   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinere vaskerom med bad eller bod?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Enn å ha det på badet og med skyvedør foran vaskemaskin og tørketrommel? Mitt lille bad blir ihvertfall veldig varmt av tørketrommelen, pluss at det støver enormt. Vet ikke om jeg ville hatt det i en bod der det skal lagres mye annet. Lettere å holde det rent på badet, trur eg.

På nyere tørketromler med varmepumpeteknologi så er ikke det et problem.

Uansett så ville jeg ikke hatt vaskerom på badet med mindre jeg måtte, så jeg hadde nok undersøkt muligheten for å bruke boden.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-16, 19:42   #7
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kombinere vaskerom med bad eller bod?

Badet, helt klart. Både pga fukt og støv, og også pga brannfaren. Vaskemaskiner og tromler er brannkilder, og skulle uhellet være ute så er det mindre fare for spredning inne på et bad enn i en bod med masse brennbart rundt.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-16, 05:25   #8
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Kul

Sv: Kombinere vaskerom med bad eller bod?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

På nyere tørketromler med varmepumpeteknologi så er ikke det et problem.

Min trommel er bare noen mndr gammel, og det blir ekstra støv/lo av den.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-16, 08:53   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kombinere vaskerom med bad eller bod?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Min trommel er bare noen mndr gammel, og det blir ekstra støv/lo av den.

Det var helst varmen jeg tenkte på, men vår trommel med varmepumpeteknologi avgir også langt mindre støv enn den gamle. Jeg trodde begge deler hang sammen. Mindre varmt og fuktig blir det uansett, vi merket stor forskjell fra vanlig tørketrommel til varmepumpe-tørketrommel.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 13:12   #10
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kombinere vaskerom med bad eller bod?

Hvis dere har et annet bad som hovedbad ville jeg kombinert bad/vaskerom pga argumentene som er nevnt allerede. Har sett løsninger med skyvedører foran vaskemaskin tørketrommel flere steder og syns det ser veldig lurt ut, der kan man gjemme unna rotet og får plass til masse.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no