Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva innebærer full isolasjon?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-11, 17:24   #1
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva innebærer full isolasjon?

I strafferettssammenheng, altså. 10-åringen har fått med seg at ABB fremdeles skal sitte i full isolasjon og lurer på hva det innebærer. Har han f.eks tilgang til utvalgte bøker? PC uten nett?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 17:29   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.964
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva innebærer full isolasjon?

:abonnerer:

Lurer på det samme selv om jeg er 35.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 17:29   #3
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva innebærer full isolasjon?

Jeg forstod det slik at han er under brev og besøksforbud, og mediakontroll? I alle fall tror jeg jeg leste noe om at de da ikke har tilgang til pc hverken med elelr uten internett- naturlig nok, men at utvalgte bøker er tillatt?
Men det var fra en annen sak da, så jeg vet ikke hvordan det er med ABB.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 17:31   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva innebærer full isolasjon?

Han har jo brev- og besøksforbud i tillegg. Aviser regner jeg med at er utelukket, men som 10-åringen påpeker: "Han blir nok ikke mindre gal av å stirre i veggen".

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 17:36   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva innebærer full isolasjon?

Sånn som jeg har forstått det så har han mulighet til utvalgte bøker, og også utvalgte tvserier. Pc er jeg mer usikker på.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 17:39   #6
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva innebærer full isolasjon?

Han har visstnok fått tilgang på en pc uten nettilgang,for å skrive videre på talen/manifestet sitt,etter som jeg hørte for noen uker siden.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 17:41   #7
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva innebærer full isolasjon?

Såvidt jeg husker fra forrige runde har han tilgang til PC uten nett i tillegg til utvalgte bøker og TV-serier. Han får ikke snakke med andre enn ansatte, forsvarer og fengselsprest utenom avhørene med politiet og må stort sett oppholde seg på cella.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 17:41   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva innebærer full isolasjon?

Kanskje litt svar her?

http://mobil.side2.no/?name=nettavis...9&guid=3200100

(Jeg googlet "full isolasjon i fengsel", og nesten alle treffene på første side omhandler abb...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 18:14   #9
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva innebærer full isolasjon?

Det er som de over her sier. Man får ikke media av noe slag, men kan få bøker og tv-serier hvis du er heldig. Så får du velge mellom en times trening eller lufting hver dag. Du får ikke treffe noen andre enn forsvarer og ansatte. Er du heldig får du treffe lege eller prest. Som 10-åringen til Blondie sa, blir man ikke spesielt normal av det over lang tid...
Du kan få tilsendt klær og penger fra folk utenfra, men det må sendes som pakke i posten. Du får ikke ta i mot hverken bøker eller brev utenfra.

Isolasjon i lang tid er noe Norge får alvorlig kritikk for internasjonalt, da det brukes mye her. Selv har jeg en jeg kjenner veldig godt som ble utsatt for 9 uker i full isolasjon i fjor, uten at vedkommende hadde gjort noe galt. Personen er ikke i etterkant siktet eller tiltalt for noe heller.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 18:24   #10
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva innebærer full isolasjon?

Man isoleres helt fra samfunnet og får ikke noen impulser utenfra.
Med unntak av ansatte, advokat og prest/lege (sistnevnte ved behov).
Men man må ike sitte å glane i veggen hele dagen da, man har tilgang på lesestoff og han har også tilgang til PC uten nett.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 18:29   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva innebærer full isolasjon?

Jeg tror han fikk avslag på pc uten nett, men han fikk tilgang på penn og papir, så det er manuell jobbing på manifestet herfra.
Ellers velger de ut bøker han kan få tilbud om å lese, ingen tv eller annet og kun snakke med advokaten, prest og ansatte ja.

Han blir vel ikke mer gal av å sitte sånn en stund heller, tenker jeg.

  Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 18:33   #12
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva innebærer full isolasjon?

Jeg er ganske sikker på at han fikk tilgang til PC, jeg mener jeg så bilder av hvordan den var festet fast i pulten/veggen. Jeg husker ikke om den er på hans egen celle, da.

Ellers hørte jeg på nyhetene tidligere i dag at en ny lovendring tilsier at full isolasjon nå er begrenset til 12 uker, unntatt hvis det foreligger spesielt tungtveiende grunner eller noe lignende.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 18:40   #13
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva innebærer full isolasjon?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Han blir vel ikke mer gal av å sitte sånn en stund heller, tenker jeg.

Det skal vel sannsynligvis vanskelig gjøres.

Takk for oppklaring, 10-åringen er tilfreds med at mamma har spurt internettet og fått svar. (nei sønn, det var ikke Wikipedia. )

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 19:45   #14
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva innebærer full isolasjon?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg tror han fikk avslag på pc uten nett, men han fikk tilgang på penn og papir, så det er manuell jobbing på manifestet herfra.
Ellers velger de ut bøker han kan få tilbud om å lese, ingen tv eller annet og kun snakke med advokaten, prest og ansatte ja.

Han blir vel ikke mer gal av å sitte sånn en stund heller, tenker jeg.

Jeg mener helt bestemt at han har fått tilbud om tvserier han kan få se.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 19:47   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva innebærer full isolasjon?

Han sitter i alle fall isolert i 23 av døgnets 24 timer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 19:57   #16
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva innebærer full isolasjon?

Han har tilgang til PC uten nett, men den står i et annet rom enn cella hans, så han har ikke tilgang til den hele tiden.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 20:00   #17
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Hva innebærer full isolasjon?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg mener helt bestemt at han har fått tilbud om tvserier han kan få se.

Jeg mener også jeg har hørt at han hadde fått tilbud om noen tv-serier, men at han ikke likte de.

__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 20:36   #18
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.605
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva innebærer full isolasjon?

Opprinnelig lagt inn av Arktis, her.

Jeg mener også jeg har hørt at han hadde fått tilbud om noen tv-serier, men at han ikke likte de.

Det skulle ikke noe mer enn en en foreldrepermisjon til før jeg plutselig så 7th heaven så jeg synes rett og slett han er litt kresen.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 22:05   #19
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Hva innebærer full isolasjon?

Fullstendig isolasjon innebærer i seg selv bare at en innsatt ikke har kontakt med andre innsatte. Brev- og besøksforbud og mediaforbud er to andre tiltak som eventuelt kan komme i tillegg, enten begge deler eller bare brev- og besøksforbud. Forholdene på en isolasjonsavdeling varierer fra fengsel til fengsel, og hvilke "goder" man får tilgang til vil variere ut ifra situasjon og behov for motvirkning av isolasjonsskader.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no