Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Washington DC med 10-åring, trenger tips!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-16, 09:41   #1
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

...

...


Sist redigert av Sonja Sockersöt : 20-02-18 kl 20:52.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-16, 09:54   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Washington DC med 10-åring, trenger tips!

Vi tok en guidet rundtur med mindre buss og det var veldig lurt. Det er mange gratis museum som er veldig bra. Se Smithsonian.

Vi var der en høstferie. Først 2 netter i DC, så tok vi toget til NY og så var vi 3 netter i DC. De siste nettene bodde vi i Georgetown. Der var det veldig hyggelig og det er bare å ta t-bane inn til byen. Anbefaler det. Vi tok for øvrig mye t-bane.

Vannet i Washington lukter vondt, muggaktig, det gjorde det ikke i Georgetown. Det føltes bedre å dusje der. Vi booket hotel via Hotwire begge gangene og i Georgetown kom vi på et hotell som var 4,5 stjerner og det kostet litt over 100 dollar natten.


Sist redigert av Pelen : 13-09-16 kl 10:08.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-16, 10:03   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Washington DC med 10-åring, trenger tips!

Åh, heldiggriser! Jeg har ikke vært der på 25 år, men har så lyst til å ta med Hiawata tilbake. Smithsonian er jo selvskrevet, syns jeg. Vi var også på omvisning hos FBI, men det passer nok best for spesielt interesserte.

Jeg ville også besøkt Capitol Hill, og the Mall (se Forrest Gump først, f.eks) med Lincoln-monumentet, Washington-monumentet (som jeg har vært oppe i toppen av!) og Jefferson memorial.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-16, 10:45   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Washington DC med 10-åring, trenger tips!

Støtter Smithsonian. Og Air and Space Museum! Til og med jeg, som er bare gjennomsnittlig interessert i luft- og romfartens historie, syntes det var spesielt å se utstillingen deres.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-16, 10:49   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Washington DC med 10-åring, trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og Air and Space Museum! Til og med jeg, som er bare gjennomsnittlig interessert i luft- og romfartens historie, syntes det var spesielt å se utstillingen deres.

Ja! Jeg kjøpte frysetørret is der, husker jeg. Og en innmari kul t-skjorte med verdensrom-motiv. Er ikke det endel av Smithsonain-samlingene? Jeg trodde det jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-16, 11:02   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Washington DC med 10-åring, trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja! Jeg kjøpte frysetørret is der, husker jeg. Og en innmari kul t-skjorte med verdensrom-motiv. Er ikke det endel av Smithsonain-samlingene? Jeg trodde det jeg.

Jo, det er kanskje det? Det er mulig alt sammen heter Smithsonian. Jeg bare husker at de naturvitenskapelige samlingene og Air and Space var i ulike bygninger, og at begge var kjempefine (og veldig "pedagogiske"/enkle i tilnærmingen).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-16, 11:04   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Washington DC med 10-åring, trenger tips!

Jo, det er Smithsonian det også.

Washington DC overrasket meg positivt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-16, 11:16   #8
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Washington DC med 10-åring, trenger tips!

Washington D.C. er en helt fantastisk by å ha med barn til! Man kan gå i museer i ukevis uten å gå i samme to ganger, og mange av dem ligger under Smithsonian-paraplyen. Gratis å komme inn er det også (man kan donere et valgfritt beløp), i alle fall Smithsonian-museene. Ta også en tur opp i Washington Monument og få et 360 graders overblikk over byen.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-16, 11:59   #9
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.815
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Washington DC med 10-åring, trenger tips!

Washington Mall er ikke et kjøpesenter!

Bare husk det så blir du ikke like skuffet som meg.

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-09-16, 12:18   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Washington DC med 10-åring, trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Washington Mall er ikke et kjøpesenter!

Bare husk det så blir du ikke like skuffet som meg.

Kjøpesenter og Mallen i Washington er noe helt annet. Men det er en mall ute ved Pentagon.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-16, 12:24   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Washington DC med 10-åring, trenger tips!

DC er veldig gøy, men vær klar over at det er store avstander der. Ting som kan se ut som de er en kort gåtur unna er ofte langt å gå. Skal se i fotoalbum hjemme hva jeg gjorde. Det er mye å se og gjøre der, utrolig flott by. Spiste en kveld i Georgetown i alle fall og bodde sentralt i byen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-16, 12:31   #12
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.825
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Washington DC med 10-åring, trenger tips!

Hvis dere skal gå guidet tur i det hvite hus, må dere være ute minst et halvt år i forveien og da må dere søke via ambassaden. Utenfra er null problem selvfølgelig og det er et fint museum med interaktiv utstilling rett ved siden av.

Ellers så er det jo nesten bare å gå ut så finner du noe interessant. Lincoln-monumentet er et greit sted å starte og så er det bare å gå.

Så og si alle museer er gratis.

Har dere en del dager anbefaler jeg på det sterkeste og varmeste å besøke George Washingtons plantasje sør for byen. Det går turer dit. Derfra styrte han landet, han er nemlig den eneste presidenten i USAs historie som ikke har bodd i det hvite hus.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-16, 22:22   #13
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Washington DC med 10-åring, trenger tips!

Vi var der i sommer med barn på 10, 13 og 16. Bodde på Capitol Hill Hotel som kan anbefales. Nært til restaurant og bane.

Vi tok en busstur og hoppet av på som det passet. Var blant annet på Lincoln monumentet, det hvite hus (fra utsiden) og Capitol. Vi fikk også på et par museum - National History og American History. Så en kul 3D film om nasjonal parken på National History og minste fikk holde flere småkryp og gå i sommerfugl teltet. Skulle også gjerne vært innom Air and Space Museum inne i DC, men 10-åringen nektet å gå på flere museum den dagen. Vi var også et tur på Steven F. Udvar-Hazy sentret til Air and Space museum som ligger litt utenfor. Her har de en av romfergene utstilt samt masse andre fly og helikopter.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-16, 22:50   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Washington DC med 10-åring, trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.


Jeg ville også besøkt Capitol Hill, og the Mall (se Forrest Gump først, f.eks) med Lincoln-monumentet, Washington-monumentet (som jeg har vært oppe i toppen av!) og Jefferson memorial.

Alt dette fikk jeg med meg. Arlington Memorial var også flott.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no