Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Superlæreren?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-11, 20:18   #21
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Superlæreren?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Stemmmer det at 1 av 3 hopper av vgs? :så akkurat teaser:

http://samarbeidforarbeid.regjeringe...stikk-frafall/

Sitat:

Mens over 80 prosent av elevene som begynte på studieforberedende har gjennomført med full kompetanse etter fem år, gjelder dette for rundt 55 prosent av elevene som begynte på yrkesfag.

Så det stemmer. For yrkesfag.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 20:20   #22
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Superlæreren?

Klart det er viktig og bra at de åtte (var det?) ungdommene får hjelp, men det hadde jo vært enda bedre om alle de andre også fikk så mye tid med en god lærer og spesialtilpassede opplegg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 20:20   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Superlæreren?

Det er skremmende! Men, hm, hvis man går yrkesfag, men dropper lærlingetiden, teller man som dropout da?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 20:20   #24
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Superlæreren?

Usikker.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 20:25   #25
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Superlæreren?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er skremmende! Men, hm, hvis man går yrkesfag, men dropper lærlingetiden, teller man som dropout da?


Ja. Det er i hvert fall slik jeg forstår det av sitatet under (samme kilde som over).

Sitat:

Bare rundt en av tre elever som begynner på yrkesfag har fem år etter gjennomført med yrkeskompetanse, mens rundt en av fire har gjennomført med studiekompetanse (til sammen rundt 55 prosent av alle som begynte på yrkesfag).

For å få yrkeskompetanse må man jo fullføre med læretid.
Men som man ser; statistikken bedres av de som tar studiekompetanse i stedet for/tilleg til læretid.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 20:27   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Superlæreren?

Sorry, jeg leste ikke linken. Men, da er jeg også en dropout, gitt. Det har jeg aldri tenkt på før.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 20:33   #27
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Superlæreren?

Og de som ikke får læreplass, selvsagt. De blir vel også regnet som "frafalne", selv om det er helt ufrivillig.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 20:34   #28
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Superlæreren?

Jeg hørte et foredrag om alt det der, og jeg husker at det ble presentert mange forskjellige måter å "telle" på.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 20:36   #29
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Superlæreren?

Jo, det skjønner jeg meget godt. Og det tror jeg de fleste gjør. Dette er ikke slik det er i det virkelige (lærer)liv.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 20:39   #30
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Superlæreren?

Her er noe statistikk fra kunnskapsdepartementet. Fra 2005-kullet, men det er sikkert ikke så mye som har endret seg. Klikk på lenken.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 20:57   #31
Philippa
Aktiv
 
Philippa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 256
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Sv: Superlæreren?

Hm. Synes faktisk at dette ble en litt sutrete tråd. Jeg jobbet med salg tidligere, og hadde en kollega som var så opptatt av toppselgeren i firmaet. " Hvis bare jeg hadde hatt hans distrikt, hvis bare jeg hadde hatt hans vareutvalg, hvis jeg bare hadde hatt hans bil...da hadde jo jeg også solgt like bra!"
Som en test, byttet de distrikt, og gjett. Toppselgeren solgte fremdeles best.

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 20:58   #32
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Superlæreren?

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Jeg har vært på kurs med ham. Jeg synes han er flink, særlig til å motivere og engasjere. Det er kanskje det viktigste man kan ha som lærer. Noen lærere trenger å lære dette, men de fleste har det. Han er ikke en superlærer, nei, og metodene hans er ikke nye. Men han er flink til å fronte det, og de som ikke har dette har mye å lære av både ham og de andre lærerne som jobber på samme måten.

Jeg har også vært på kurs med ham og er enig med deg. Jeg tror at noe av det det blir for liten tid til i norsk skole er utveksling av gode idéer til hvordan man kan gjøre ting. Jeg tenker også at mye av det han gjør også kan gjøres i full klasse, men man trenger verktøyene til å sette igang. Jeg gjør det i allefall. Men ja, gitt de rammebetingelsene han har hatt i programmene sine skulle nok jeg også fått utrettet en hel del.

Ellers gikk jeg i klasse med Tjora på lærerskolen. Han ble superlærer og mine elever fikk stryk på nasjonale prøver.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 21:07   #33
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Superlæreren?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er skremmende! Men, hm, hvis man går yrkesfag, men dropper lærlingetiden, teller man som dropout da?

Dette er flesteparten av de 1/3 det snakkes om!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 21:10   #34
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Superlæreren?

Jeg føler meg plutselig skikkelig lite vellykket. Øh, men da vil jeg si at statistikken ikke helt er, hm, passende i forhold til teaseren til dette programmet. Det bør vel også tas hensyn til hvem som dropper lærlingetid pga. dårlige lærlingeforhold, at de innser at det rett og slett var feil yrke et cetera.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 21:11   #35
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Superlæreren?

Det har duhelt rett i.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 21:36   #36
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Superlæreren?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg føler meg plutselig skikkelig lite vellykket. Øh, men da vil jeg si at statistikken ikke helt er, hm, passende i forhold til teaseren til dette programmet. Det bør vel også tas hensyn til hvem som dropper lærlingetid pga. dårlige lærlingeforhold, at de innser at det rett og slett var feil yrke et cetera.

I hear ya, sister!

Med vennlig hilsen hun som gikk yrkesskolen for så å ta teknikern og til slutt ingeniørhøyskole, men aldri fagbrev.

Forøvrig kan vi gjerne ha en egen tråd om drapet på yrkesfagene hvor jeg kan gråte over tusen innlegg. Det skulle vært straffbart å myrde utdanningsmulighet på den måten der.

  Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 23:54   #37
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Superlæreren?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Forøvrig kan vi gjerne ha en egen tråd om drapet på yrkesfagene hvor jeg kan gråte over tusen innlegg. Det skulle vært straffbart å myrde utdanningsmulighet på den måten der.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 10:08   #38
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Superlæreren?

Opprinnelig lagt inn av Philippa, her.

Hm. Synes faktisk at dette ble en litt sutrete tråd. Jeg jobbet med salg tidligere, og hadde en kollega som var så opptatt av toppselgeren i firmaet. " Hvis bare jeg hadde hatt hans distrikt, hvis bare jeg hadde hatt hans vareutvalg, hvis jeg bare hadde hatt hans bil...da hadde jo jeg også solgt like bra!"
Som en test, byttet de distrikt, og gjett. Toppselgeren solgte fremdeles best.

Jeg synes det er synd at du opplever tråden som sutrete - alt jeg ser er en finger på en interresant problemstilling.

Jeg skjønner godt hva du vil si med sammenligningen din; det finnes folk som "har det" og kan briljere under de fleste forhold, det finnes folk som ikke har det, og som vil kunne mislykkes selv under optimale forhold. Det her du helt rett i. Men det som er interresant, er den største delen - de som er vanlig flinke og engasjerte og som klarer seg fint under greie forhold, ikke fullt så fint under vanskelige forhold og som også har muligheten til å briljere under optimale forhold.

Det som gir den jevne lærer vondt i magen er kravet om "individuell opplæring". Det å kunne tilby alle elever, uavhengig av evner, bakgrunn, diagnoser og sykdommer et godt tilpasset opplegg i undervisningen - hver og en, hver time hele uka. Det er en fantastisk målsetning og ingenting ville vært bedre enn å oppleve at man ville kunne komme dette i møte. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt, av ledere, utdanningsmyndigheter, PPT, foredragsholdere, at størrelsen på klassen og tid til rådighet spiller ingen rolle. Om man bare er dyktig nok, kreativ nok, positiv nok så vil man lykkes med tilpasset opplæring uavhengig av rammene. Om man skulle være uenig i dette,uansett form og tone, sitter beskyldningen om "sutring" løst. man er ikke en våken pedagog som ønsker å delta aktivt i en skoledebatt - man er en sutrer.

Å bli møtt med en slik munnkurv-retorikk føles like krenkende for en engasjert og dyktig lærer som det ville føles for en god kirurg å bli kalt slurvete eller en flink yrkessjåfør å bli kalt uvøren i trafikken.

La meg også finne fram en sammenligning:

Se for deg hverdagen til en fastlege. H*n tar i mot én pasient hvert kvarter. det betyr at h*n har 15 minutter til rådighet for samtale, en evt. diagnose og behandling. Om det plutselig ble slik at legen skulle ta i mot dobbelt så mange pasienter per dag, ville man kunne se for seg at kvaliteten på konsultasjonene kunne holde samme standard? Nå har legen 7-8 minutter til samtale, stille diagnose og ta en beslutning ang. behandling. Ville noen protestert om et samlet kor av fastleger da hevdet at de da ikke kunne forventes å tilby pasientene samme kvalitet på samtaler og diagnoser? Jeg tror ikke det.

Når jeg har en klasse på 30 rekker jeg ikke rundt til alle i løpet av en time. Når jeg har en klasse på 15, rekker jeg rundt til alle. Jeg tilbyr samme nivå på motivasjon, engasjement og variasjon i undervisning - men jeg er ikke i nærheten av samme kvalitet på individuell oppfølging i form av samtale og veiledning. Uansett hvor kreativ og poitiv jeg er, så er fem minutter fem minutter og tiden går ikke saktere selv om jeg er en engasjert pedagog.

For å komme tilbake til sammenligningen din, Philippa. Det finnes lærere som ville styrt skuta på grunn selv med svært få elever og et hav av tid. Men for grunnstammen av lærere, ville færre elever og mer tid ført til en høyere kvalitet på undervisningstibudet og en reell sjanse til å lykkes med en god individuell opplæring.

Jeg har ikke sett de tidligere programmene med Tjora, men jeg skal følge med denne gangen. Jeg har lest mye av det han har skrevet og jeg liker elevsynet hans. Jeg tror han er en dyktig pedagog.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 05-09-11 kl 10:17.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 10:16   #39
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Superlæreren?

Veldig bra skrevet, Zoë.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 10:17   #40
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.840
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Superlæreren?

Zoë:
Jeg kan bare stille meg bak det du sier her.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no