Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Disse kommunene er for små

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-13, 11:41   #21
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Jeg bor i en kommune med høyt folketall i forhold til dem i HI, men mener fortsatt at den bør slås sammen med nabokommunene. Det er bare tull å ha dobbelt opp (eller mer) av alt i en region der byene ligger tett som hagl.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 11:51   #22
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.894
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Selvfølgelig er mange kommuner for små. Selvfølgelig kan vi ikke forvente at de vedtar sin egen nedleggelse. Jeg tror dette må komme ovenfra som et krav, det finnes jo ikke fornuft i at man skal ha tiår med hestehandel for å få noe sånt vedtatt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 12:15   #23
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Jeg er helt enig at mange kommuner bør slås sammen, og det bør komme ovenfra. Jeg vet ikke helt om å kutte i økonomiske tiltak er veien å gå. Det blir litt sånn pisse i buksa for å holde varmen spør du meg, og vil sikkert bare føre til at de små kommunene prøver å få det til å fungere uten ved å kutte i skole, barnehage og helsetilbud. Er det ikke like greit å først som sist bare vedta at de og de kommunene skal slås sammen?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 12:17   #24
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Det er helt klart lurt å se på kommunestrukturen.
Men at det automatisk vil være billigere å slå sammen små kommuner er jeg ikke enig i.
Jeg er heller ikke der at jeg tror billigst alltid er best.
Å sammenligne laaaaaaange Norge med lille, kompakte Frankrike blir litt feil.
Vi har noen logistikkmessige utfordringen, særlig siden vi har bestemt at det skal få bo folk over hele landet og at de som bor grissgrendt også skal ha et viss grad av servicetilbud.
Å legge ned distriksarbeidsplasser vil selvfølgelig være penger spart, enten det er ordfører, rådmann eller enhetsledere.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 12:29   #25
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Jeg tror det er flere større kommuner som hadde vært godt tjente med en sammenslåing. Jeg har blant annet notert meg konsekvensen av at man ikke får velge skole på tvers av kommunegrenser, og resultatet er ikke spesielt vakkert eller hensiktsmessig for de som rammes. Den kommunen dette gjelder er for øvrig en av dem som står på lista. Jeg tror absolutt de hadde vært tjent med å bli slått sammen med en eller to av nabokommunene.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 12:36   #26
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Jeg sier ikke at det alltid er svart-hvitt og at sammenslåing i alle tilfeller vil være løsningen, men i veldig mange av de minste kommunene tror jeg det. Jeg tenker at det kanskje er på tide å kutte litt i administrasjon og ikke bare i helse, skole og barnehage som stort sett er de som hele tiden må kutte.

Jeg tror at en sammenslåing ofte kan gi innbyggerne flere muligheter og kanskje et bedre tilbud på mange fronter.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 12:44   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Lille Frankrike?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 12:53   #28
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Lille Frankrike?

Jaja, jeg ser den. Men Norge er unektelig veldig mye lengre enn Frankrike.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 13:42   #29
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Kommunesammenslåing MÅ komme.
Vi kan ikke forsette å bygge nye skoler og sykehjem, og kutte i skole og barnehager, når det bare er ti minutters kjøring mellom kommuneadministrasjonene. Eller kjøre skoleunger i buss, gjennom nabokommunen, forbi fire skoler fordi det ligger en kommunegrense der.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 15:08   #30
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Hvis kommuner skal slås sammen bør det også komme føringer fra staten om nedlegging av små grendeskoler med 5 elever pr. klasse. Her i kommunen er hver bygd ekstremt opptatt av å beholde de slitne små skolene sine der få oppegående lærere orker å jobbe grunnet lite miljø, og de stakkars ungene har problemer med å finne kamerater med samme interesser hvis du tilfeldigvis ikke er opptatt av fotball og korps.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 15:59   #31
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Jeg leste en gang en artikkel som viste at det ikke er antall innbyggere som bør være kriteriet for kommunesammenslåing, men antall km mellom kommunesentrene. Det ville vært det aller mest effektive for Norge AS. Skal se om jeg klarer å rote frem den artikkelen. Det vil si at i områder som Nenne beskriver, som også tilsvarer regionen jeg bor i selv, ville blitt slått sammen relativt store kommuner. Halleluja, det ville blitt bra.

Jeg er enig med Blå, få heller på plass større regionssamarbeid og legg ned Fylkeskommunene.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 16:01   #32
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Hvis kommuner skal slås sammen bør det også komme føringer fra staten om nedlegging av små grendeskoler med 5 elever pr. klasse. Her i kommunen er hver bygd ekstremt opptatt av å beholde de slitne små skolene sine der få oppegående lærere orker å jobbe grunnet lite miljø, og de stakkars ungene har problemer med å finne kamerater med samme interesser hvis du tilfeldigvis ikke er opptatt av fotball og korps.

Amen.

Og forbud mot mikro-size-barneverntjenester med 0,7 stillinger og slikt. Absolutt forbud.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 16:05   #33
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Amen.

Og forbud mot mikro-size-barneverntjenester med 0,7 stillinger og slikt. Absolutt forbud.


Egentlig burde man ikke få lov å jobbe med forvatning i det heletatt der man bor.
Norsk "korrupsjon" er ganske utbredt også utenfor bygda.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 16:07   #34
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Eg er litt delt til den samanslåinga. Min kommune har så interkommunalt samarbeid med minst ein annan kommune, at ein nesten kunne slått dei to saman. Men, for lille Fedje, som ligger så heilt aleine og langt vekke frå alt, så kan det slå uheldig ut å bli slått saman med min kommune. ( det er vel helst det som skjer )
Og eg ser og at her i Hordaland så er det vel ein kommune til som burde vert med på det kartet, Norges nest minste kommune står der nemlig ikkje. Kan hende det er fordi dei klarar seg sjølv, og har gitt klar beskjed om at dei ikkje vil ta over gjelda til andre kommunar

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 18:44   #35
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Også er det mange som ikke gjør det. Alvdal, feks.

Alvdal samarbeider med nabokommunene om både barnevern og IKT.

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 22:32   #36
elg
Superduperaktiv
 
elg sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 530
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Det er vel ikke bare små kommuner som bør slås sammen. Det hadde heller ikke vært dumt å slå Oslo sammen med noen av kommunene som ligger rundt. Kommunene flyter sammen og dumt med dobbelt opp av mye administrasjon.

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 22:44   #37
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Jeg jobber i en stor kommune, og vi har 1,5 stilling til å forvalte et regelverk. Nivået på dette fagfeltet i de aller fleste kommuner i Norge er begredelig, rett og slett. Interkommunalt samarbeid er det alt for lite av.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 23:25   #38
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Hadde det vært problematisk å samarbeide med de andre kommunene hva gjaldt teknisk etat, brannvern, skoleadministrasjon, helsestell, eldreomsorg, hjemmesykepleie eller barnevern? Ikke at man nødvendigvis hadde ett senter, men smidigere organisasering?

Problemet (eller fordelen?) med interkommunalt samarbeid er at det veldig ofte blir en privatisering, og at du fjerner mulighetene til politisk styring. Hvis du beholder den politiske styringen blir det ofte umulig for IKSen å få utført noe som helst, siden alle nye prosjekter krever 9 kommunestyrevedtak før de kan gjennomføres. IKS er vel mest vanlig for de tekniske oppgavene; avfall, vann, avløp, etc.

Til dere som skal fjerne fylkeskommunen: hvor store kommuner skal dere ha? Det er allerede vanskelig å planlegge kollektivtransport over fylkesgrensene, tenk dere om kommunene skulle gjort den jobben...

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-16, 21:58   #39
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Det er snart frist for kommunene til å ta stilling til om de ønsker å slå seg sammen med en eller flere kommuner, den er 1. juli. Så nå skrives det intensjonsavtaler over en lav sko rundt omkring, og det diskuteres om man skal ha folkeavstemminger eller befolkningsundersøkelser. Mens kommuneproposisjonen legges ikke fram før 11. mai, i den forventer man at det blir avklart hvordan inntektssystemet til kommunene vil bli.

Selv sitter jeg i kommunestyret i en kommune med godt over 40 000 innbyggere som ble tvangssammenslått for 25 år siden, men nå har vi klar en intensjonsavtale med fire nye kommuner og kan da bli 60-65 000 store. To nabokommuner har allerede sagt at de ikke ønsker å slå seg sammen med noen andre. På hver side av oss kan det se ut som om det kan komme enda større kommuner. Så her blir det rett og slett en kamp om hvem som kan bli størst og mektigst...

Og så ligger jo tvangstrusselen der framme. Samtidig må vi også ta stilling til om vi skal slå sammen fylker i tillegg. Noen av intensjonsavtalene i vår region går også over fylkesgrensene.

En kan jo se hvor det bærer hen, og en kan også undre seg over hvor mye valg befolkingen eller ikke minst de folkevalgte har. Samtidig så har en ikke fått noen signaler om hvilke nye oppgaver f.eks store kommuner eller enda større regioner kan ventes å få. Mange usikkerhetsfaktorer med andre ord.

Jeg tror ikke man vil klare å få til noe godt system som går igjen i hele landet om vi skal gå for frivillighetslinja. Det kan bli mange superstore kommuner og en del bittesmå som nekter å bli større innimellom over alt. Hvor effektivt blir det?

Vi vår intensjonsavtale står det at vi ikke skal ha andre interkommunale samarbeid utover storkommunen vi skal bli. Det vil bety at de rundt oss, som ikke en gang vil diskutere sammenslåing, ikke vil ha mye sjans til å klare seg alene. De vil måtte bygge opp sine egne IT-tjenster igjen f.eks, og tenke helt nytt på avfallshåndtering.

Hvordan er situasjonen der dere bor akkurat nå, tre år etter at vi startet denne tråden. Og hva tenker dere rundt dette akkurat nå?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-16, 22:13   #40
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Det er forhandlinger om sammenslåing hos oss i Skedsmo også. Med nærmere 52 000 innbyggere er vi Norges 14. største kommune målt etter folketall, men mindre enn de fleste bykommuner i utstrekning. Det er med andre ord små avstander her på Nedre Romerike, og et tettere samarbeid burde vært fullt mulig praktisk sett.

I første omgang har sammenslåingsforhandlingene med Sørum og Fet brutt sammen pga svak økonomi i sistnevnte kommune, så vidt jeg har skjønt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no