Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Disse kommunene er for små

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-16, 22:20   #41
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.888
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Det er forhandlinger om sammenslåing til en storkommune; Nord Jæren; her også. Det er da snakk om å slå sammen Stavanger, Sandnes og Sola. Jeg håper det blir noe av, men tviler.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-16, 22:21   #42
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Jeg jobber i, og bor i, en kommune som er midt i denne prosessen. Jeg kan ikke si at det er veldig lett, spesielt ikke som arbeidstager. Det er mildt sagt, uoversiktlig og utrygt.
At det kan bringe med seg mye positivt er helt sikkert, men selve prosessen er tung og vanskelig.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-16, 22:26   #43
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Her har en av fire kommuner sagt nei til samarbeid. Tvert og uten noen diskusjon. Det er idiotisk!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-16, 22:37   #44
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Eg er delt og tenker som Java og Floksa er inne på at Norge er eit land kor det må tas geografiske hensyn dersom vi ønsker at folk skal busette seg i distrikta. Eg kjenner ikkje til alle dei kommunane som står på lista, men nokre av dei der eg er kjend med geografien, er utkantkommunar i område med store avstander. Og dette bør og vere med i berekninga. Eg ser av eksempelet i HI at dette med kommunegrenser kan vere lite hensiktsmessig geografisk, men ein god del av Rogalands-kommunane på lista er øykommuner med veldig klar geografisk avgrensning til omkringliggjande kommunar. Sjølv om det er få folk på Kvitsøy, så er det og langt til nærmaste naboøy. Og det same gjeld for så vidt Bø i Nordland, som står på lista, det er og ein kommune som ligg i eit område med store avstander.

Eg tenker at i ein del tilfelle vil nok samanslåing vere effektiviserande, men i ein del tilfeller vil ei forflytning av kommuneadministrasjonen og viktige tenestar medføre lange reisevegar for folk. Så dei må sjå på meir enn bare folketal i vurderinga av dette.

Ei forenkling av prosessen ved å søke om skuleplass på tvers av kommunegrenser og større samarbeid i regionane trur eg absolutt kan vere hensiktsmessig. Men dersom ein ønsker befolkning i heile landet, er det viktig at ein ikkje auker avstandene mellom folk og sentrale tenestar.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-16, 23:23   #45
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Nå har vi vel fått ganske klare beskjeder fra regjeringa om hva de nye regionene skal få overta: ingenting fra landbruksavdelingene til fylkesmannen eller statlige landbruksdirektorat, ingenting på klima eller miljøvern, ingenting på energi (det snakkes heller om å flytte oppgaver på det området oppover fra fylke til stat). Omtrent det eneste de var positive til var friluftsliv. Og når ingenting kan flyttes fra stat til fylke/region, så blir det også veldig vanskelig å flytte ting fra region til kommune.

I utgangspunktet hadde jeg veldig lite tro på denne prosessen, og mente vel at vi knapt ville se noen forskjell på kommunetallet før og etter Sanner. Det var med utgangspunkt i at jeg regna med at man måtte ha folkeavstemming før man kunne gjøre sammenslåing. Men nå har departementet funnet smutthull, og noen luringer bruker spørreundersøkelser. Med knallharde økonomiske straffer klarer de kanskje å presse gjennom 10 sammenslåinger; kanskje kommer vi under 400 kommuner før neste stortingsvalg. Men den store revolusjonen uteblir.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 00:58   #46
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Kommunesammenslåing er komplekst tema.
Jeg synes denne artikkelen er ganske god:https://www.djoef-forlag.dk/sites/na...T_2_2013_2.pdf

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 07:23   #47
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.731
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Her har en av fire kommuner sagt nei til samarbeid. Tvert og uten noen diskusjon. Det er idiotisk!

Ja, det er det virkelig! Regionen hadde stått så mye sterkere sammen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 08:16   #48
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Ja, Nenne, det har en jo lagt merke til hos oss også, og dermed blir liksom ikke den storkommunen i øst så skremmende lengre, og det kan bli enda vanskeligere å få til noe her.

Jeg tror det kan komme mange sånne tilfeller, hvor en eller flere kommuner blokkerer. Og da blir jo spørsmålet om de blir tvunget til det.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 08:58   #49
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Jeg er blitt grunnleggende motstander av folkeavstemninger.

Spørsmål fra politikere som ikke tør ta ansvar som folkevalgte representanter: Vil du at Mørkdal skal slås sammen med Avkrok og Ytterskjær?

Spørsmålet befolkningen besvarer: Liker du Mørkdal bedre enn Avkrok og Ytterskjær?

Under alle de folkeavstemningene som gikk føre seg her og der i vinter, så hadde jeg face-palm-øyeblikk hver eneste gang. Folkeavstemninger er en tåpelig ting, det måler i høyden følelser.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 18-04-16 kl 17:08.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 09:03   #50
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Jeg syns det er helt galemattias at enkeltkommuner kan få bestemme dette selv, særlig en av flere! Jeg ser det fra min egen region, at det blir veldig kortsiktige og sub-optimale argumenter som blir brukt. At man som rik kommune ikke vil slås sammen med en fattig, for eksempel. At en kommune har så uforholdsmessige store "HVPU-belastninger" ( ) at de omtrent er bankerott, og at nabokommunene dermed ikke vil ta i dem.

At man ikke vil slås sammen med den arrogante nabostorkommunen som alltid har trodd de var bedre, men som har dårlig økonomi og bare vil slås sammen med de andre små for å få kloa i skattepengene deres. (Det HJELPER jo da ikke at den store kommunen overbærende går ut i media og sier "kjære små nabokommuner, dere trenger IKKE være redde, vi skal ta godt i mot dere!" )

Sånne følelser er legitime og forståelige, men man kan faktisk ikke legge dem til grunn for hvordan vi setter sammen styringen av landet vårt!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 09:05   #51
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.731
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Her i regionen er det masse fuss rundt valg av rådhus. Jeg blir helt svett av navlebeskuelsen hos enkelte mennesker altså. I det minste har jeg blitt minnet på hvorfor jeg for noen år siden droppet ut av politikken helt frivillig, jeg får helt magesår av iddjåt-retorikk.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 09:06   #52
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Haha, ja, akkurat, HV! "LIKER du de arrogante bedreviterne som tror de er bedre enn oss der borte over sundet, eller syns du vi er sterke og flinke og klarer oss selv?"

Et annet argument som blir viktig er jo arbeidsplasser. Ikke av de vanlige kommuneansatte, SÅ store synergier er det ikke nedover i rekkene. Men i toppen. I mange kommuner er det ikke flust med karrieremuligheter for de med høyere utdanning og/eller ambisjoner og å fjerne disse toppjobbene kan selvsagt gjøre hele området mindre attaktivt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 09:07   #53
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Jeg er forresten oppvokst i en kommune slått sammen av tre for snart en mannsalder siden, og det er fortsatt spor av gammel bitterhet etter hvor kommunesenteret ble plassert den gangen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 09:14   #54
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

I nabofylket har en av avstemmingene ført til nei til sammenslåing fordi politikerne ikke kan telle.

Fiktive tall, men la oss si de stemte omtrent sånn her:

1.Vi vil slå oss sammen med kommune A = 30 %
2.Vi vil slå oss sammen med kommune B = 30 %
3. Vi vil ikke slå oss sammen med noen = 40 %

Alternativ 3 vant. Det var flest som stemte det, nemlig. ( )
Never mind at 1 og 2 tilsammen er langt større. Men hvilken idiot er det som gir folket slike alternativer, da? De mangler jo bare brokkoli?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 09:30   #55
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Så dere er i mot direkte demokrati fordi folk er domme?

Ikke for det - jeg er enig jeg. Folk er dumme.

Jeg syns det er interessant at Bærum lurer på å slå seg sammen med nabokommunene. Det er jo en av de største kommunene mhp folketall. Men jeg vil heller være med i Oslo jeg da. Greater Oslo Area. Dra til Ullevål når jeg er syk og ikke til Drammen ...Bærum Kommune - what have they ever done for us!!(Brought peace? Shut up!)

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 09:32   #56
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Jeg tenker vel ikke at folk er domme (ikke bare det... ), men at det er naturlig at en liten enhet suboptimaliserer dersom den får bestemme selv. Det ser man også i bedrifter, der avdelinger får leve sitt eget liv, og begynner å ta beslutninger som girr 100% mening fra der de står og det de blir målt på, men ikke for bedriften som helhet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 09:39   #57
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Så dere er i mot direkte demokrati fordi folk er domme?

Ikke for det - jeg er enig jeg. Folk er dumme.

Jeg syns det er interessant at Bærum lurer på å slå seg sammen med nabokommunene. Det er jo en av de største kommunene mhp folketall. Men jeg vil heller være med i Oslo jeg da. Greater Oslo Area. Dra til Ullevål når jeg er syk og ikke til Drammen ...Bærum Kommune - what have they ever done for us!!(Brought peace? Shut up!)

Menneh... Sjuke Oslofolk drar til Lørenskog. Eller dei blir sendt til Bærum eller Drammen i taxi fordi Ullevål er fullt. Just saying.

Elles er eg einig i at grensa mellom Oslo og Akershus er kunstig. På grensa mellom Lørenskog og Stovner, midt i eit område med same bebyggelse på begge sider, står det eit sånt "Du forlater byen"-slikt. Eg fniser når eg ser det.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 10:07   #58
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Så dere er i mot direkte demokrati fordi folk er domme?

Ikke for det - jeg er enig jeg. Folk er dumme.

Jeg syns det er interessant at Bærum lurer på å slå seg sammen med nabokommunene. Det er jo en av de største kommunene mhp folketall. Men jeg vil heller være med i Oslo jeg da. Greater Oslo Area. Dra til Ullevål når jeg er syk og ikke til Drammen ...Bærum Kommune - what have they ever done for us!!(Brought peace? Shut up!)

Men Oslo kommune suger skikkelig på enkelte tjenester Bærum er skikkelig gode på. What to do?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 10:09   #59
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Da får man se om man klarer å gjøre "beste fra to verdener" eller om det blir "verste fra to verdener"

(Men jeg forstår jo om en kommune med såpass god kommuneøkonomi som Bærum helst vil holde seg for seg selv. På mikronivå gir jo det veldig god mening)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 10:12   #60
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse kommunene er for små

Oslo er en megabyråkratisk mastodont. Det er åtte (8) direktører i sykehjemsetaten.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no