Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kronprinsfamilien og skolevalg

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-14, 00:13   #41
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er enig i at dersom de beveger seg vekk fra det "folkelige", så vil dette antagelig svekke monarkiet på sikt, men det synes jeg i så fall er en veldig fin ting, så det synes jeg er helt greit.

Men jeg mener ikke de skal få "lov" fordi dette svekker monarkiet - jeg mener de skal få "lov" fordi dette er noe alle i Norge har lov til. Jeg synes det er urimelig å forlange at de skal styre privat- og familielivet sitt på en måte som opprettholder monarkiet, hvis dette går mot det de selv mener er bra for familien deres.

Ja. Men de kan ikke som alle andre forvente at det de gjør er en privatsak som bare angår dem selv.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 00:14   #42
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg er jo enig med deg. Er det nå jeg skal si at jeg var barndomsvenninne med Mette-Marit? For meg er det rart og underlig at "hvem som helst" kan bli en del av monarkiet.

Akkurat det er veldig lurt. Bare se på svenskene og britene. De kommer etter dog.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 00:15   #43
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.114
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ja. Men de kan ikke som alle andre forvente at det de gjør er en privatsak som bare angår dem selv.

Ja, de er jo nødt til å forholde seg til at folk er interessert i det meste de foretar seg, og ofte har en mening om det. Men det er forskjell på å innse at sånn er det nå engang, og å argumentere for at det er riktig at det er sånn.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 00:18   #44
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, de er jo nødt til å forholde seg til at folk er interessert i det meste de foretar seg, og ofte har en mening om det. Men det er forskjell på å innse at sånn er det nå engang, og å argumentere for at det er riktig at det er sånn.

Det er riktig at det er sånn fordi de på sett og vis er ansatt av folket for å representere med hele livet sitt. Det er den fine og det kjipe med den rollen de er satt til å forvalte. Og i Norge har man tradisjonelt likt og foretrukket at kongehuset har vært nært folket mer enn gallionsfigurer man beundrer på avstand. Kanskje vil det gå an å være gallionsfigur også, men risikoen er absolutt tilstede for at det kan påvirke hvorvidt det kommer nye initiativ til endring av styreform eller ikke.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 00:19   #45
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Det er så deilig av og til med sånne tråder der jeg kjenner at jeg virkelig ikke bryr meg. Det er ikke noe galt med tråden, misforstå meg rett, det er gode argumenter her også, men jeg kjenner allikevel at jeg ikke greier å ase meg opp i det hele tatt. Nå synes jeg for øvrig veldig sjelden at Martin Kolberg har noe vetugt å komme med da, det kan ha noe med det å gjøre kanskje?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 00:30   #46
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Kunne faktisk ikke brydd meg mindre. Eneste nå har jo ungene gangavstand til skolen. Heretter må de kjøres.
Håkon og Martha gikk også på privatskoler - Oslo Kristne Gymnas, ungdom- og videregående. Så det et vel ikke akkurat en sensasjon at de konglige ikke går på offentlig skole. Monarki vs. republikk? Harald vs. Erna - tja. Skulle Erna bodd på slottet og Siv på Skaugum? Rare bilder i hodet mitt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 00:46   #47
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tenker at det faktum at to mennesker ikke kan velge skole for barna sine uten at det er et offentlig anliggende, er nok et bevis på at monarki er fundamentalt galt på alle nivåer.

Amen. Virkelig. For alt det vi vet kan det ligge ganske menneskelige hensyn væbak valget, som trivsel og pedagogiske behov. Uavhengig av hva som sies høyt.

Stakkars,stakkars mennesker som må få alt de gjør analyser og vurdert og helst dømt.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 02:52   #48
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Fullstendig uproblematisk valg både som foreldre og som kongelige. Klokt valg, vil jeg si, men er heller ikke fremmed for private skoler for våre barn.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 05:03   #49
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.331
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Skolevalgene er sikkert bra for barna deres, jeg kunne valgt det samme selv.

Og så synes jeg at det å ha kongelige er en småfjollete og avlegs tradisjon som for min del må avskaffes når som helst.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 07:01   #50
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Hvis det er et poeng for kronprinsfamilien å fremstå som folkelige, så synes jeg det er et lite klokt valg. At de som foreldre velger som de gjør for barna sine har jeg forståelse for.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 07:47   #51
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er enig i at dersom de beveger seg vekk fra det "folkelige", så vil dette antagelig svekke monarkiet på sikt, men det synes jeg i så fall er en veldig fin ting, så det synes jeg er helt greit.

Men jeg mener ikke de skal få "lov" fordi dette svekker monarkiet - jeg mener de skal få "lov" fordi dette er noe alle i Norge har lov til. Jeg synes det er urimelig å forlange at de skal styre privat- og familielivet sitt på en måte som opprettholder monarkiet, hvis dette går mot det de selv mener er bra for familien deres.

Jeg syns jo heller ikke at de skal nektes, men det svekker monarkiet, og om man går ut i fra at de selv ønsker å være en kongefamilie så er det ikke strategisk veldig smart. Sånn sett kan jo jeg mene at det er smart så vi snart kan avvikle greia.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 08:01   #52
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Visstnok har engelskundervisningen blitt mye dårligere en da "vi" var barn. Aner ikke om det er fakta eller ei men folk sier det stadig vekk, fagfolk også.

Jeg er helt sikker på at det er bare tøys. De begynner 4 år før, de har flere timer, de har bedre ordforråd, de kan bruke språket mer selvstendig som 11-åringer enn mange voksne og hvilket språk er det egentlig man kan lære seg uten å pugge gloser?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 08:02   #53
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Engelskundervisningen i dag er definitivt et hav bedre enn da jeg var liten.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 08:05   #54
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Jeg synes valget de har tatt er helt ok, både som foreldre og kongelige.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 08:07   #55
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Engelskundervisningen i dag er definitivt et hav bedre enn da jeg var liten.

Ja, kjære vene. Engelskundervisningen syns jeg er den som har forandret seg aller mest fra jeg var liten. Vi hadde jo ikke engelsk en gang, før i fjerde klasse.

All undervisningen er på et langt høyere nivå enn da jeg var liten, men jeg syns engelsk er et av de fagene som har hatt aller best utvikling.

Og så syns jeg at monarkiet bør avskaffes og at signaleeffekten av at prinsen og prinsessen går på privatskole er enorm.

Det er første gang jeg har skrevet at monarkiet bør avskaffes, for det har egentlig ikke vært helt klart for meg tidligere om jeg er for eller imot.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 08:11   #56
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns jo heller ikke at de skal nektes, men det svekker monarkiet, og om man går ut i fra at de selv ønsker å være en kongefamilie så er det ikke strategisk veldig smart. Sånn sett kan jo jeg mene at det er smart så vi snart kan avvikle greia.

Svekker det demokrariet at Støre sine barn går på privatskole (om han skulle bli statsmister)? Eller er det kun kongelige som skal være folkelige. Nå er jeg ingen varm tilhenger av kongedømme, men det er i grunnen mest fordi jeg ikke synes noen skal fødes inn i et liv bestående av plikter overfor "folket", men at det er noe man bør velge selv, og velges til.

Og som CD tenker jeg at dette er et veldig godt eksempel på hvorfor.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 08:16   #57
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Svekker det demokrariet at Støre sine barn går på privatskole (om han skulle bli statsmister)?

Det der visste arbeiderparti da de valgte ham til leder, og det vet velgerne som stemmer på ham. Så nei, det er helt uproblematisk.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 08:23   #58
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Det der visste arbeiderparti da de valgte ham til leder, og det vet velgerne som stemmer på ham. Så nei, det er helt uproblematisk.

Jeg tenker at enten så synes man at privatskoler er ok, og at hvem som helst kan ha barna sine der - også kongelige - eller så synes man at privatskoler er noe tull, og da bør heller ikke fremtredende politikere for partier som kritiserer kongelige for å være lite folkelige gjøre det (håpløs setning, men...).

At kongelige skal være avskåret fra å velge privatskoler om de ikke er fornøyd med den offentlige er trist. Det er jo ikke akkurat som om de har anledning til å flytte til et annet skoledistrikt heller.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 08:34   #59
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Eg undre meg slik over dette kravet til "folkelighet" for kongefamilien. Dei er ikkje som alle oss andre, dei ER over oss på dei aller fleste område både når det gjeld økonomi og anseelse. Kva er det med det norske som sette dette kravet til folkelighet for en monark og hans familie?

Ellers syns eg valget er heilt uproblematisk.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 08:38   #60
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Populariteten til kongefamilien er fundamentert på at de er folkelige. Det er det det handler om. Monarkiet er fortsatt foretrukket her i landet og kongefamiliens nærhet til folket er hovedårsaken til at monarkiet står så sterkt. Dette er det skrevet masse om. Det er den eneste grunnen til at jeg mener signaleffekten ved å gjøre ting som fjerner dem fra det folkelige er stor. Jeg tror de svekker sin stilling.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no