Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Motorveien ved Gardermoen, er det så lett å havne mot kjøreretningen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-15, 09:41   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.240
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motorveien ved Gardermoen, er det så lett å havne mot kjøreretningen?

Herregud, emm. Jeg hadde ikke kunnet leve med meg selv, tror jeg. 2 mil i feil retning, hvordan er det i det hele tatt mulig?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-15, 09:42   #22
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motorveien ved Gardermoen, er det så lett å havne mot kjøreretningen?

Det har aldri falt meg inn, så svaret min er nei.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-15, 09:46   #23
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Motorveien ved Gardermoen, er det så lett å havne mot kjøreretningen?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Nå kjenner jeg ikke skiltingen der nede, men på generelt grunnlag så vil jeg påstå at man er rimelig borte vekk når man får til noe slikt. Jeg er nær ved å si at disse sjåførene ikke har noe å gjøre ute i trafikken i det hele tatt.

+1

Har kjørt på gardermoen selv flere ganger, og jeg kjører skjeldent på slike veier (bor på bygda), å man kan ikke ha fulgt mye med om man klarer dette.
Litt på lik linje med enkelte i rundkjøringer. Har opplevd folk kjøre mot kjøreretning her også, med flere motgående biler, og ikke en rynke i ansiktet.. De tror vel alle andre gjør feil ''Makan til folk altså! Kjører mot trafikken!!''

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-15, 09:49   #24
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motorveien ved Gardermoen, er det så lett å havne mot kjøreretningen?

Ja, det er fortsatt vanskelig å tenke på, og jeg kjente de jo ikke engang. Men mannen min og jeg var på vei i retning Gardermoen, med vår ettåring, denne dagen. En dame mistet sin 8 mnd. gamle baby, sin mann og sin mor i denne ulykken.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-15, 09:50   #25
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Motorveien ved Gardermoen, er det så lett å havne mot kjøreretningen?

Jeg bor på bygda, men akkurat motorvei er jo egentlig veldig enkelt å kjøre på. Syns det er verre å skulle orientere seg og finne frem midt i store bysentrum egentlig. Så lenge man følger skiltingen skal det jo ikke være mulig å gjøre feil på motorveien. Er man så nervøs at man ikke klarer å konsentrere seg, så har man ikke noe bak et ratt å gjøre.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-15, 09:55   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motorveien ved Gardermoen, er det så lett å havne mot kjøreretningen?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg bor på bygda, men akkurat motorvei er jo egentlig veldig enkelt å kjøre på. Syns det er verre å skulle orientere seg og finne frem midt i store bysentrum egentlig. Så lenge man følger skiltingen skal det jo ikke være mulig å gjøre feil på motorveien. Er man så nervøs at man ikke klarer å konsentrere seg, så har man ikke noe bak et ratt å gjøre.

Denne feilen skjer ikke på motorveien, men på vei ut fra en parkeringsplass, der man kan ta til venstre eller til høyre (og en av dem leder deg rett ut i feil retning på motorveien), samtidig som man orienterer seg, navigerer mellom masse fotgjengere og så videre. Det er ikke veldig rart at enkelte blingser der. Men at man ikke ser STOPP! SNU!-skiltene når man er på vei inn på motorveien syns jeg er rart.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-15, 09:58   #27
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.598
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Motorveien ved Gardermoen, er det så lett å havne mot kjøreretningen?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

2 mil i feil retning, hvordan er det i det hele tatt mulig?

Såvidt jeg husker, var hun vel rusa?

Jeg husker ulykken godt, selv om vi bare så det på nyhetene. En i koret klarte såvidt å komme seg unna henne, og en stund var jeg redd det var noen jeg kjente som var blitt drept. Det er så grusomt, selv nå får jeg tårer i øynene bare ved å tenke på det.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-15, 10:15   #28
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motorveien ved Gardermoen, er det så lett å havne mot kjøreretningen?

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

+1

Litt på lik linje med enkelte i rundkjøringer. Har opplevd folk kjøre mot kjøreretning her også, med flere motgående biler, og ikke en rynke i ansiktet.. De tror vel alle andre gjør feil ''Makan til folk altså! Kjører mot trafikken!!''

De satte plutselig opp en miniøy (uten skilt på) midt i et kryss nede i gata her for ca 6 måneder siden (les: ved Shell på Kværner/Vallhallveien -Oslo). Det skulle visst forestille en rundkjøring. Jeg klarte humpe over kulen flere ganger før jeg klarte venne meg til at det var rundkjøring og ikke et kryss lenger. Så rimelig latterlig ut, men var aldri en fare for noen da...

De har satt opp noe større i ettertid da, så umulig å gjøre den tabben nå uten å få store skader på bilen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-15, 21:01   #29
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Motorveien ved Gardermoen, er det så lett å havne mot kjøreretningen?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Det burde vært slik at etter en viss tid (før motorveien), så punkterte man hjulene. Det har virkelig gått så galt som det kan engang der, glemmer aldri synet og tragedien i den helgen for over 10 år siden, og enda er det ikke gjort noe virkelig effektivt for å hindre at det kan skje. I mange andre land løses det med pigg som punkterer om man er i feil retning. http://www.bt.no/nyheter/innenriks/K...m-2417701.html



Ja, sånne pigger har faktisk jeg tenkt på også. Og da i allefall starte på disse stedene hvor det skjer relativt ofte at biler havner i feil kjørebane.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 23:37   #30
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Motorveien ved Gardermoen, er det så lett å havne mot kjøreretningen?



http://www.rb.no/__Semitrailer_kj_rt...-43-68412.html

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 01:41   #31
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Motorveien ved Gardermoen, er det så lett å havne mot kjøreretningen?

Jeg fatter ikke og begriper hvor vanskelig det kan være å kjøre ut av parkeringen på OSL. De må da være ruset?

Jeg tenker sånne pigger som står opp som de har på utleieselskaper - kjører du riktig vei kjøres de bare ned, men kommer du feil vei river de filler av dekkene dine.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 15-05-15 kl 01:46.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 01:51   #32
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Motorveien ved Gardermoen, er det så lett å havne mot kjøreretningen?

Sånne:

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 02:31   #33
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Motorveien ved Gardermoen, er det så lett å havne mot kjøreretningen?

Det skjer også i Trondheim:

http://www.adressa.no/nyheter/trondh...le10960142.ece

Jeg kan ikke fatte hvordan det er mulig å havne i feil kjøreretning der...

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 20:54   #34
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Motorveien ved Gardermoen, er det så lett å havne mot kjøreretningen?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er faktisk en overgang for mange (dere skulle sett mannen min da han begynte å kjøre i Oslo ... etter å ha tatt lappen på en øy i havgapet og deretter ikke kjørt på 10 år). Det er ikke en unnskyldning, men en forklaring.

Jeg blir fortsatt stressa over å kjøre en del steder i Oslo på deler av døgnet.

Når det kom en halvmeter snø i Oslo-området i slutten av Mars nå var det såkalrt en del venner og bekjente på FB som klaget over folks evne til å kjøre bil her nede. Mitt motsvar var at vi skulle være glad at ikke alle de i trafikken denne dagen var erstattet med folk nordfra, for da hadde det vært ytterligere kaos ;-)

For min egen del kjørte jeg vel opp i det som er ganske "store forhold" i nord-norsk sammenheng, i en by der det bor 25000. Men det var bare ett sted i hele byen det kunne være et feltskifte, og strengt tatt var vel dette mer å regne som et litt forlenga nedbremsingsfelt...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 21:22   #35
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motorveien ved Gardermoen, er det så lett å havne mot kjøreretningen?

Jeg hadde kjørt mye i Trondheim da jeg flyttet til Oslo, så jeg skulle liksom kunne bykjøring, men for sikkerhets skyld tok jeg en rolig tur med kjentmann, en fredelig søndag formiddag, og etter 20 minutter måtte jeg stoppe, skjelvende av nerver, med svetten rennende og helt utslitt.

Det kom på plass etter hvert, da. Men jeg liker fortsatte store luker for filskifte.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 22:55   #36
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Motorveien ved Gardermoen, er det så lett å havne mot kjøreretningen?

I ettermiddag skulle jeg hente storesøster på skolen. Nærmer meg en rundkjøring. Dette er en rundkjøring hvor feltene ut/inn er skilt med relativt store midtdelere. Rundkjøringen er oversiktlig og normalt godt skiltet.

Vel, jeg kommer i ot denne rundkjøringen, og bare noen meter før jeg når midtdeleren mellom ut og inn her, så oppdager jeg denne bilen som kommer ut av rundkjøringen, på min side av midtdeleren

Jeg har heldigvis reaksjonsevnen i orden, og bilen har bremsene i orden, så jeg stopper brått før midtdeleren. I mot kommer da denne bilen, og inni sitter et tydelig stresset menneske.

Jeg aner ikke hvordan hun har kjørt i selve rundkjøringen, og det er for meg uforståelig at hun fikk til dette med den farten hun hadde. Jeg tenker hun nok kom fra min høyre side inn i rundkjøringen, og bare kuttet over for å ta en snarvei. Det er den eneste forklaringen jeg kan finne, for hadde hun kjørt riktig inn i den, så hadde hun måttet ta en krapp sving for å komme ut der hun kom.

Nå var dette langt fra like dramatisk som de som kommer på motorveiene, all den tid vi snakker om lave hastigheter, men uansett er det drøyt. Slikt skal ikke skje.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no