Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Brexit - flertall for "leave"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-16, 15:13   #21
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brexit - flertall for "leave"

Cameron trekker seg som statsminister.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-16, 15:16   #22
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brexit - flertall for "leave"

Det er ikke slik at vi som er i mot EU er fremmedfintlige nynazister altså.
Bare så det er nevnt. Jeg er også overrasket over resultatet, men håper det vil bringe noen positive endringer i EU.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-16, 15:17   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brexit - flertall for "leave"

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er ikke slik at vi som er i mot EU er fremmedfintlige nynazister altså.
Bare så det er nevnt. Jeg er også overrasket over resultatet, men håper det vil bringe noen positive endringer i EU.

Åh, jeg trodde det, jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-16, 15:20   #24
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brexit - flertall for "leave"

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Åh, jeg trodde det, jeg.

Jah ...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-16, 15:56   #25
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brexit - flertall for "leave"

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Åh, jeg trodde det, jeg.

Joda, det trodde du det.

Neida

Men det er jo ikke slik at Norge er et kjipt og mørkebrunt land selv om vi ikke er med i EU. Men at det vil endre på hvordan Europa fungerer tror jeg nok. Men må det nødvendigvis være negativt?
Tonen i tråden antyder at det er skummelt.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-16, 16:01   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brexit - flertall for "leave"

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men det er jo ikke slik at Norge er et kjipt og mørkebrunt land selv om vi ikke er med i EU. Men at det vil endre på hvordan Europa fungerer tror jeg nok. Men må det nødvendigvis være negativt?
Tonen i tråden antyder at det er skummelt.

Ja, det er skummelt at England melder seg ut. Det er noe helt annet enn at Norge ikke meldte seg inn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-16, 16:02   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brexit - flertall for "leave"

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Joda, det trodde du det.

Neida

Men det er jo ikke slik at Norge er et kjipt og mørkebrunt land selv om vi ikke er med i EU. Men at det vil endre på hvordan Europa fungerer tror jeg nok. Men må det nødvendigvis være negativt?
Tonen i tråden antyder at det er skummelt.

Nei, men nå må du lese hva som står, da. Jeg har aldri vært for norsk EU-medlemsskap, men jeg er negativ til de brune kreftene som har skreket aller høyest om hvorfor de vil at britene skulle ut. Det er ikke sammenlignbare situasjoner.

Det er ingen som påstår at Island er et land tuftet på nynazister heller, lissom.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-16, 16:03   #28
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brexit - flertall for "leave"

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Jeg skjønner faktisk leave-tilhengerne. Jeg elsker fredsprosjektet EU, men jeg er meget skeptisk til den retningen den økonomiske unionen har tatt, og det handler ikke om innvandring for mitt vedkommende (det skulle tatt seg ut). Det handler om dypt urettferdige og udemokratiske prosesser. Hellaskrisen eller TTIP/TISA, anyone?

Jeg er her, kjenner jeg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-16, 16:40   #29
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brexit - flertall for "leave"

Det er innvandringsmotstanderne som har skreket høyest, men det er jo en enorm avmaktsfølelse i mange av EU-landene. Avstanden til makta er fryktelig lang, prosessene er ekstremt omfattende, og du skal ha innmari mye penger om du skal komme noen vei med lobby-prosesser. Jeg har vært på flere foredrag om EU-systemet, besøkt diverse utstillinger og info-greier i Brussel, men jeg fatter ennå ikke hvordan det hele henger sammen. Det er jo en to-tre forsamlinger, de som har formannskapet eller noe sånt bestemmer noe i en periode, og så er det en mengde byråkrater som har veldig veldig mye makt. Britene har jo allerede nektet å bli med på Euroen, så når EU beveger seg i en retning hvor mer og mer sentraliseres, og flere og flere områder detaljstyres gjennom direktiver, så skjønner jeg veldig godt skepsisen.

For klima- og miljøarbeidet er nok dette ikke noen fordel i det hele tatt på kort sikt. Svært mye av det faktiske arbeidet gjøres gjennom EU-prosjekter, der Norge gjennom år har fått avtaler på at de kan betale seg inn. Hva skjer med alle de eksisterende prosjektene om de britiske partnerne faller ut? Både Oslo og Stavanger har store prosjektsamarbeid som inkluderer britiske aktører, vil disse legges på is?

På lengre sikt er jeg lite urolig. Landegrenser er i evig endring. Storbritannia har bare vært del av EU i noen få tiår, så dette går nok kjapt tlibake til normalen.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-16, 21:41   #30
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.006
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brexit - flertall for "leave"

Jeg trodde de kom til å stemme for å bli, så jeg har satt meg altfor lite inn i dette.

På generell basis er jeg litt engstelig for retningen hele Europa tar, vi blir kaldere, mørkere og mer fremmed. Jeg er redd vi går mot enda større uroligheter en vi har sett på tiår.

Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-16, 23:50   #31
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brexit - flertall for "leave"

Rasister, pensjonister og idioter vant denne folkeavstemningen (og det er nok svært stor overlapp mellom gruppene). Dette er helt forferdelig. Og det kommer naturligvis til å ramme de fattigste og svakeste i Storbritannia hardest.

Det er vel ikke utenkelig at Norge får svi for dette også (det vil i så fall være til pass siden vi har valgt å stå utenfor), og da ikke bare som følge av at dette generelt er dårlig for økonomien, alt er jo usikkert nå, inkludert hva som vil skje med EØS-avtalen når Storbritannia og EU har forhandlet ferdig.

Ben "like dogs who actually caught the car they were chasing" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-16, 11:57   #32
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Brexit - flertall for "leave"

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Rasister, pensjonister og idioter vant denne folkeavstemningen (og det er nok svært stor overlapp mellom gruppene).

Det har du muligens rett i, men hvorfor ble det slik? Populistiske politikere og media har kanskje en stor del av skylden, men euro-eliten har jaggu også selv bidratt til å legge grunnlaget for dette.

Verken nasjonale politikere eller EU har maktet å gjøre noe med økonomisk krise og voldsom arbeidsledighet gjennom mange år, mens bankene får herje som de vil og blir frikjøpt med skattebetalernes penger når risikoviljen har tatt overhånd. Her i landet har vi 10 % arbeidsledighet på ørtende året, og politikerkorrupsjon er blitt så dagligdags at det knapt har nyhetsverdi lenger (og det er mye verre andre steder). Jeg har ikke mange holdninger til felles med Marine Le Pen, men jeg skjønner faktisk godt at folk stemmer på henne.

Det er lett å rette pekefingeren mot folk og kalle dem rasistiske idioter, men misnøyen og sinnet kommer ikke ingensteds fra. Når man svikter en betydelig del av velgermassen i en årrekke, og så finner på å gi dem en sjelden sjanse til å uttrykke sin misnøye i en folkeavstemning, burde man ikke bli så himla overrasket over at de griper den.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-16, 13:58   #33
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brexit - flertall for "leave"

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Det har du muligens rett i, men hvorfor ble det slik?

Det ble vel slik av de grunnene du oppgir. Og det er naturligvis et mye mer komplisert bilde enn det jeg postet i frustrasjon over at Europa ser ut til å bryte sammen nå. Populistiske politikere i hele Europa, også i Norge, utnytter de økonomiske problemene til å skylde på innvandrere (der de sauser sammen flyktninger, asylsøkere og EØS-borgere) og på regler nasjonene får tredd nedover seg fra Brussel. Dette gjelder i Norge også. Og det ser ut til å virke skremmende bra. Folk er veldig glad i å ha noen "andre" å skylde på. Men stort sett ville nok ting vært vesentlig verre uten både de felles reglene og den frie flyten av arbeidskraft i EØS, men det er det knapt noen som har prøvd å forklare til folk på en ordentlig måte.

Ben "everything is horrible" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-16, 15:22   #34
Snipp
Aktiv
 
Snipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2015
Innlegg: 142
Snipp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Brexit - flertall for "leave"

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Rasister, pensjonister og idioter vant denne folkeavstemningen (og det er nok svært stor overlapp mellom gruppene). Dette er helt forferdelig. Og det kommer naturligvis til å ramme de fattigste og svakeste i Storbritannia hardest.

Tror du er inne på noe der. Så intervju med ulike Londonborgere nettopp, som angret på at de hadde stemt for Brexit! Er det virkelig mulig?

Snipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-16, 17:04   #35
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Brexit - flertall for "leave"

Jeg tror ikke EU bryter sammen. Storbritannia har hatt én fot innenfor og én fot utenfor hele tiden, det er et annerledesland i EU-sammenheng. Brexit er ikke umiddelbart overførbart til andre land (pluss at andre land sannsynligvis vil vokte seg vel for å sette i gang folkeavstemninger med det første).

Men jeg håper Brexit skremmer euro-eliten til å begynne å ta vanlige folks bekymringer på alvor.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 17:34   #36
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Brexit - flertall for "leave"

Syns Spetalen hadde en del gode argumenter for Brexit.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/br...eu/a/23720558/
Kan jo håpe at Brexit kan føre til litt mer forsiktige/ansvarlige finansinstitusjoner - og gjøre det litt enklere å stå imot Storebror ser deg-direktiver. Noterte meg at de som skriker høyest om Brexit er finansinstitusjonene. Redd det kommer til å gi mer uro enn det er verd, dog.

__________________
'08, '12

Sist redigert av Moia : 28-06-16 kl 17:39.
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 10:20   #37
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brexit - flertall for "leave"

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Rasister, pensjonister og idioter vant denne folkeavstemningen

Jepp. Ikke det at det aldri forekom rasisme før i England, men etter Brexit er rasismen blitt "legitim". Er tydeligvis fritt fram for å hetse alle som ikke er erke-britiske.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no