Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Barn reise alene med fly - erfaringer

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-16, 20:40   #21
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Barn reise alene med fly - erfaringer

Mine har reist alene amsterdam Bergen tur retur siden de var fem. Passkontroll og bagasje er helt uproblematisk. Det er eget personell som følger dem fra flyet og ut til den som skal hente dem. Bagasjen deres er merket, kommer først på båndet og plukkes opp av personen som følger dem.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 00:42   #22
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.148
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn reise alene med fly - erfaringer

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Mine har reist alene amsterdam Bergen tur retur siden de var fem. Passkontroll og bagasje er helt uproblematisk. Det er eget personell som følger dem fra flyet og ut til den som skal hente dem. Bagasjen deres er merket, kommer først på båndet og plukkes opp av personen som følger dem.

Det høres jo veldig greit ut.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 00:46   #23
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn reise alene med fly - erfaringer

Dattern min har reist som UM i årevis fra Oslo til London hvor faren hennes bor. Alltid valgt SAS, aldri hatt noe problem overhode. Koster 350kr ekstra per vei.

Du må ringe for bestilling for reiser utenfor Norge.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 08:24   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn reise alene med fly - erfaringer

Mine har reist alene med fly. Da de var 5-6 år reiste de bare innenlands, men en flyreise på et par timer (til besteforeldre i Nord-Norge). Minstemann er et rotehue, og kunne ikke reist alene da han var 5 år. Men han hadde med seg storesøster som er svært fornuftig og nesten 3 år eldre, så da gikk det helt greit allikevel.

De reiste 4 timer alene til Kreta i fjor (besteforeldre som møtte dem på flyplassen da de kom fren). Da var de 7 og 10 år. Da var "bestemor" ganske stressa, men hun var enig i at dette gikk HELT greit når alt bare var over. Ungene hadde overhodet ingen motforestillinger. Vi hadde en backup-løsning som kunne komme på en halvtimes tid hvis ting skar seg for besteforeldrene. De snakker riktignok bare middels godt engelsk, men kjenner ungene ganske godt. Ungene var da orientert om at det kunne være at de ble hentet av disse folka isteden, men at det var svært usannsynlig at det skjedde.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 08:27   #25
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barn reise alene med fly - erfaringer

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Kan ikke se at det står at barn må være 6 for å reise utenlands altså.


Beklager beklager - Jeg ser nå at de har strømlinjeformet så det er 5 år overalt. Det de derimot har gjort, er å blokkere noen avganger, typisk de på kevldene for barn som reiser alene, så det er faktisk bare dagavganger som kan velges. Dette pga faren for å "strande" over natta hvis kanselleringer oppstår.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 09:28   #26
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.148
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn reise alene med fly - erfaringer

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Beklager beklager - Jeg ser nå at de har strømlinjeformet så det er 5 år overalt. Det de derimot har gjort, er å blokkere noen avganger, typisk de på kevldene for barn som reiser alene, så det er faktisk bare dagavganger som kan velges. Dette pga faren for å "strande" over natta hvis kanselleringer oppstår.

Aha! Ja, det er jo logisk.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 09:36   #27
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn reise alene med fly - erfaringer

Ja, jeg anbefaler absolutt ikke siste fly når ungene reiser alene - i fjor tok mine ett som skulle gå kl 22 (de er større enn dine, 9 og 13 i fjor), siden vi skulle i barnedåp samme dag som de skulle reise. Pga problemer med strømstans på Gatwick var flyet forsinket inn til Oslo, og endte opp med å gå like etter 2 om morgenen. Gikk fint da, men hvis de var mindre hadde det nok vært krise.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 11:45   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn reise alene med fly - erfaringer

Jeg er enig med mange her, ser jeg. Jeg ville valgt et fly som går tidlig på dagen slik at det kommer til å bli alternativer hvis flyet blir kansellert. Særlig når ungene er relativt små. Alder og modning hjelper på når ting ikke går helt etter den opprinnelige planen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 11:55   #29
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.148
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn reise alene med fly - erfaringer

Jeg ville definitivt ikke sendt dem med Norwegian-flyet som er på Sola 23:45.

Morfar tar gjerne med barna til England når jeg ikke kan så får de øvd seg litt på å reise uten meg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 15:13   #30
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn reise alene med fly - erfaringer

Slenger meg med for å si at jeg også har bare gode erfaringer med alenereisende barn. Riktignok bare innenlands, men det er vel like langt mellom Oslo og Tromsø som mellom Stavanger og London. Poden reiste for første gang alene da han nylig hadde fylt fem - da hadde han gledet seg i et halvt år! Det gikk kjempefint, og har gått kjempefint hver gang siden.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 15:18   #31
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.148
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn reise alene med fly - erfaringer

Dette høres jo veldig lovende ut. Jentene er veldig flinke til å underholde seg selv og hverandre så det går sikkert bra. Når de blir 5 har de jo gått i barnehage en stund og blitt mer vant til å ikke være med meg hele tiden.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no