Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Når får ungdommen sko med høye hæler?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-16, 13:25   #21
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg er litt kjip og streng, samtidig som jeg synes mange av penskoene synes å være av dårlig kvalitet. Eldste er snart 10 år, 153 cm høy minst, og bruker 38/39 i sko. Hun har vært klar for hæler lenge, den 18 mnd yngre søsteren også.

Her rekker aldri ungene å slite ut pensko før de har vokst ut av dem, uansett kvalitet. Så her går pris og barnas ønsker foran kvalitet, akkurat når det gjelder pensko. Noe annet blir selvsagt når de har vokst fra seg, da er det greit å kjøpe litt dyrere sko som holder litt lenger.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 13:48   #22
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Jeg har bare gutter, men bor ved siden av ungdomskolen. De har høye hæler til juleballet hele gjengen. De er så søte atte, der de stankler seg avgårde.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 13:52   #23
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg har bare gutter, men bor ved siden av ungdomskolen. De har høye hæler til juleballet hele gjengen. De er så søte atte, der de stankler seg avgårde.

Tenåringer altså!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 13:57   #24
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Tenåringer altså!

Ja, selv mannen blir myk om hjertet når de kommer stivpyntet forbi!

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 17:35   #25
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Her rekker aldri ungene å slite ut pensko før de har vokst ut av dem, uansett kvalitet. Så her går pris og barnas ønsker foran kvalitet, akkurat når det gjelder pensko. Noe annet blir selvsagt når de har vokst fra seg, da er det greit å kjøpe litt dyrere sko som holder litt lenger.

Jeg tenkte ikke på slitasjen, men at skoene kjennes veldig harde og glatte ut. Barna bruker nå ballerina type i skinn både til skikkelig pent bruk og til utendørs pen bruk, når det går. Eldste arvet bunadssko med en liten hel. Men igjen, det kommer av at barna bare er 8 og 9 år.

Jeg husker noen konfirmanter i fjor som måtte ta av seg skoene og gå barbent i seremonien. .

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 18:41   #26
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg tenkte ikke på slitasjen, men at skoene kjennes veldig harde og glatte ut. Barna bruker nå ballerina type i skinn både til skikkelig pent bruk og til utendørs pen bruk, når det går. Eldste arvet bunadssko med en liten hel. Men igjen, det kommer av at barna bare er 8 og 9 år.

Jeg husker noen konfirmanter i fjor som måtte ta av seg skoene og gå barbent i seremonien. .

Ja, om ungene har på seg finsko som de selv synes er aldeles nydelige, og føler seg kjempefine ei lita stund, før de får vondt i føttene og sparker dem av seg, så tar ikke jeg det særlig tungt. Her har vi riktignok hatt motsatt problem, unge som har nektet å ha på seg finsko, uansett kvalitet og passform. Hun nektet å bruke annet enn joggesko i flere år (det vil si bunadsko på 17 mai har hun ikke klagd på), og hæl var i alle fall helt utenkelig. Da hun var brudepike for to år siden fikk vi henne til nød til å ha på seg finsko (fant omsider noen flate, myke ballerinasko som hun godtok under tvil) akkurat den stunda hun var i kirka, men i resten av bryllupet gikk hun barfot.

Nå i vår gikk hun endelig, til min store lykke, med på å kjøpe finsko, og hadde hun valgt et par med litt hæl så hadde hun glatt fått det. Men hun valgte noen ballerina med litt reimer oppover ankelen, og jeg var glad til for at hun i det hele tatt fant noe. Så det er kanskje derfor jeg ikke gidder å stille noen som helst krav til finskoa, ut over at ungene skal like dem.

Høye hæler på bunadskoa er det ingen av oss som har da. Det synes jeg ikke er fint. Men om ungene absolutt vil ha det til konfirmasjonen så får de det sikkert, hvis de synes skoa kjennes gode nok ut, eller føler det er verdt å lide for. Jeg har forresten også tatt av meg sko midtveis i festen i voksen alder.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 29-09-16 kl 18:50.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 19:48   #27
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Hvordan vet dere at de er ferdig utvokst?

Helt sikker er man vel ikke, men når det ikke er noen endring på et år eller to kan man vel regne dem som noenlunde ferdige.m

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 20:26   #28
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Helt sikker er man vel ikke, men når det ikke er noen endring på et år eller to kan man vel regne dem som noenlunde ferdige.m

Da kunne jeg fått finsko med hæl i 17-18-årsalderen, hvis moren min hadde fulgt denne formelen. Nå var ikke jeg så veldig interessert i høye hæler i tenårene uansett da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 20:41   #29
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Mine er så små at de leker og herjer som småbarn i bursdager. Helst i bare strømpene ser jeg. .

Skoringen i Grensen hadde forresten godt utvalg av pensko til barn fra str 35 til 39. Og Viking gumistøvler barn str 39. Grensen Skotøy synes jeg har lite utvalg til barn over str 35.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 20:49   #30
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Mine er så små at de leker og herjer som småbarn i bursdager. Helst i bare strømpene ser jeg. .

Her også. Derfor tenker jeg at det ikke har så mye å si om skoene er riktige og fornuftige, så lenge ungene er noenlunde presentable når de kommer, og i det første kvarteret, i det minste.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no