Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Får ikke åpnet dokument fra Fronter

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-16, 19:39   #1
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Får ikke åpnet dokument fra Fronter

Noen som kan hjelpe? Jeg får denne feilmeldingen som et popup-vindu:
Safari kan ikke åpne filen Arbeidskrav 1 2016 - utkast.docx fordi den ikke kan åpnes med et av de tilgjengelige programmene.

Betyr det at den ikke finner word på macen min? For det er der, og jeg får åpnet dokumenter som allerede er tilgjengelig på maskinen. Jeg har fått åpnet .docx-filer fra Fronter før, og disse dokumentene får jeg heller ikke åpnet nå.

Det var så vellykket å spørre FP sist jeg lurte på noe på macen, så da prøver jeg igjen

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-16, 20:23   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ikke åpnet dokument fra Fronter

Mi erfaring er at Fronter og Safari ofte blir krøll, så eg ville forsøkt i ein annan webleser. Når eg har retta i Fronter, har eg brukt Chrome.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-16, 20:40   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ikke åpnet dokument fra Fronter

Jeg tenker også at det er lurt å prøve en annen nettleser.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-16, 20:40   #4
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får ikke åpnet dokument fra Fronter

Prøv "lagre som" og så åpner du fila fra filkatalogen. Men det hjelper kanskje ikke hvis du skal rette rett i Fronter.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 17:01   #5
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Får ikke åpnet dokument fra Fronter

Jeg får sett filene i Finder, og nå åpner den alle filene i Finder uten at jeg får noe valg om det. Da får jeg iallfall sett hva som står der.

Studiet varer bare til slutten av november, så kanskje jeg bare lar det være sånn. Det merkelige er at det virket for et par uker siden.

Takk for hjelpa!

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 18:43   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ikke åpnet dokument fra Fronter

Dette problemet fikk jeg også plutselig i dag. Det fungerte i Chrome da.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 21:29   #7
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Får ikke åpnet dokument fra Fronter

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Dette problemet fikk jeg også plutselig i dag. Det fungerte i Chrome da.

Noe nytt i Fronter, kanskje, siden problemet ikke var der før jeg tok høstferie?

Prøve å laste ned ny nettleser, da.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 21:31   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ikke åpnet dokument fra Fronter

Jeg vet ikke, men ei jeg går i klasse med, som også har Mac, men ikke nyeste versjon av Safari, har ikke dette problemet. Så jeg tror det er et Safari-problem.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 22:27   #9
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Får ikke åpnet dokument fra Fronter

Og med ny nettleser må jeg jo huske passord! Jeg går jo ikke rundt og husker passord, for det gjør jo Mac for meg. Og når ikke Mac gjør det, trenger jeg passord til nøkkelringen, som jeg jo selvfølgelig ikke husker.

Nei, tror jeg går og legger meg i stedet. Har sendt mail til brukerstøtte på høgskolen. Kanskje de har et tips som ikke innebærer at jeg må finne passordet.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-16, 17:31   #10
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Får ikke åpnet dokument fra Fronter

Brukerstøtte har ikke svart. Nå åpner Fronter dokumenter, men kun i Finder. Er den en innstilling i Fronter eller på Mac, tro?

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-16, 17:39   #11
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Får ikke åpnet dokument fra Fronter

Og der kom det melding på Fronter om problemer med å åpne dokumenter med alle andre nettlesere enn Chrome. Så da får jeg bare vente og se om det løser seg, eller sørge for å få nytt passord så jeg får logget meg på via Chrome

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no