Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordet "jul"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-16, 20:10   #21
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.035
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordet "jul"

Mulig jeg bare er innmari inkluderende og altfor lite redd for vår egen kultur, men jeg ser helt ærlig ikke problemet med å kalle det vinterlunsj og halvåreterommekakepynting.

For meg er det viktigste at alle ungene kan kose seg sammen, jeg tror at denne inkluderingen og samholdet dette skaper er viktigere for framtiden en at vi tviholder på vår kultur og ordet jul.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 20:47   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordet "jul"

Man må vel kalle det vinterlunsj etc. for min del, men jeg synes det er rimelig tullete om man faktisk går fra å avstå fra noe til å delta på fordi det endrer navn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 21:35   #23
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordet "jul"

Jeg klarer bare ikke henge meg opp i denne typen problemstilling, og kjenner at vi må jammen meg være privilegerte her i Norge, som kan bruke tid og ressurser på å diskutere hva en LUNSJ skal hete. Meningsløst å la navnet på et arrangement bestemme hva man sender barna på - og jeg tenker at hvis jeg ikke vil la mine barn delta på Påskefrokost eller Hanukakvelds, så er det faktisk JEG som eier problemet.

Noen høytider har et navn, og skoleruta og kalenderen er lagt opp til disse - det finnes andre kamper.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 21:47   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordet "jul"

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det eneste jeg finner merkelig med dette er at bare de foreldredrevne aktivitetene skulle være julefrie, sånn at skolen kunne fortsette med sine julegreier som de pleide. Mulig jeg har lest vrangt her nå altså, det tar jeg absolutt høyde for.

Det kan jo hende at skolen sørger for å ha alternativer for dem som ikke ønsker juleaktiviteter, samt at de gjør noe av det som en del av de kulturhistoriske aktivitetene skolen skal undervise i.

Når det er en foreldredrevet samling som skal være for alle er det sikkert lettere å gjøre noe annet enn en aktivitet som krever alternativer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 21:50   #25
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordet "jul"

Det er i hvertfall ei røre av dimensjoner det der, jeg får litt vondt av rektor. Hvis de vet at de har noen elever som ikke får deltatt på grunn av denne typen problematikk synes jeg det må være veldig greit å oppfordre til tilpasning på en måte som gjør at det er interessant for flest mulig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 22:01   #26
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordet "jul"

Vi kan ikke ha JULEball hos oss lenger, det er bare ball etter at det kom opp en sak ala denne det refereres til.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-16, 00:53   #27
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ordet "jul"

Kanskje dumt spørsmål, men kan man da heller ikke lage id-kort?
Mine barn feiret id i barnehagen og kom hjem med id-kort. Id ble feiret ved at en eller annen hadde med kake/god mat, uten at barnehagen gjorde annet enn å ta imot og dele ut, legge til rette for kort og tegninger osv.

Jeg synes slikt blir litt vanskelig. At man kan gå på ball i desember, men ikke juleball? Kaste juletrepynt barna har laget?

Men helt for å ta hensyn. Absolutt. Dog lett å trå feil.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-16, 07:33   #28
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordet "jul"

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Man må vel kalle det vinterlunsj etc. for min del, men jeg synes det er rimelig tullete om man faktisk går fra å avstå fra noe til å delta på fordi det endrer navn.

Dette syns eg er interessant. Sei at i denne situasjonen kalla det desemberlunsj. Likevel var serviettane raude, musikken var Rudolf, osten og melka hadde juleemballasje osv. Kvifor er det då likevel greit?

Eg syns det er trasig at slike diskusjonar ikkje kan få leve "der ute" uten at det er masse FRP`arar som vifte med nisselua og drepe all saklig diskusjon.

Og så skulle eg gjerne lest Guava.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-16, 08:08   #29
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordet "jul"

Og så gler eg meg som alltid til årets julegudstjenestetråd

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-16, 08:36   #30
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordet "jul"

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Kanskje dumt spørsmål, men kan man da heller ikke lage id-kort?
Mine barn feiret id i barnehagen og kom hjem med id-kort. Id ble feiret ved at en eller annen hadde med kake/god mat, uten at barnehagen gjorde annet enn å ta imot og dele ut, legge til rette for kort og tegninger osv.

Jeg synes slikt blir litt vanskelig. At man kan gå på ball i desember, men ikke juleball? Kaste juletrepynt barna har laget?

Men helt for å ta hensyn. Absolutt. Dog lett å trå feil.

Her var det vel snakk om jehovas vitner? De feirer jo ikke id heller.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-16, 08:52   #31
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordet "jul"

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Man må vel kalle det vinterlunsj etc. for min del, men jeg synes det er rimelig tullete om man faktisk går fra å avstå fra noe til å delta på fordi det endrer navn.

Her er det er det ei som aldri kommer i bursdagsselskap, men hun kommer på "fest". Så der er det navnet på selskapet som avgjør om hun kommer. Vi kan sikkert syns det er tullete, men for å inkludere jenta er det flere fester enn bursdagsselskap, noe alle syns er greit (tror jeg da - ingen har sagt noe annet iallefall).

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-16, 09:01   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordet "jul"

Jeg syns også reglene til Jehovas vitne om å ikke kunne gå i feiringer, og muslimers og jøders spiseregler er teite, men jeg lar da folk holde på med det om de lyster. Jeg syns også at arrangmenter som har som mål å samle alle på en hel skole bør sørge for at de gjør nettopp det, og ikke ekskluderer en gruppe. Som vertskap tilrettelegger jeg selvsagt for gjestene mine, jeg ønsker jo at de kommer!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-16, 09:13   #33
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordet "jul"

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns også reglene til Jehovas vitne om å ikke kunne gå i feiringer, og muslimers og jøders spiseregler er teite, men jeg lar da folk holde på med det om de lyster. Jeg syns også at arrangmenter som har som mål å samle alle på en hel skole bør sørge for at de gjør nettopp det, og ikke ekskluderer en gruppe. Som vertskap tilrettelegger jeg selvsagt for gjestene mine, jeg ønsker jo at de kommer!

Enig i dette. Og så syns jeg det er så dumt at det blir hauset opp om sånt i media. I går hadde en (ellers oppegående) forelder på skolen lagt ut artikkelen om dette med en kommentar om at "Jehovas Vitner holder jo ungene sine unna alt som smaker av feiring, gråtefjes". Nå vet jeg ikke om noen på vennelista hennes er JV, men det er mange på skolen som er det - så det er ganske sannsynlig. Det er sikkert ikke så hyggelig å høre.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-16, 09:52   #34
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ordet "jul"

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Her var det vel snakk om jehovas vitner? De feirer jo ikke id heller.

Nei, jeg feierer heller ikke id og ikke mine barn, men de lager id-kort i barnehagen likevel. Jeg forstår det slik at jehovas-barn ikke skal lage julekort fordi de ikke feirer jul eller en rekke andre festiviteter. Da antar jeg det blir samme problemstilling for dem mht å lage id-kort? Betyr det at ingen barn skal lage julekort og id-kort hvis det er et jehovas-barn på gruppa? Eller er det kun jul som er no-no?

Jeg er veldig for å inkludere alle. Samtidig synes jeg det er flott at mine barn deltar i integrering i praksis med å bo slik at id er noe de naturlig har et hyggelig forhold til. Det er potensielt mange hensyn å veie mot hverandre.

Dette er ikke vranghet fra min side, jeg lurer oppriktig.

Jeg synes det er rart å delta på desemberlunsj og ikke julelunsj, men det er jo den familien det gjelder sin business og ikke andres. Jeg kunne fint hatt vinterlunsj i klassen i desember, fremfor julelunsj, hvis det bidro til at Ellen fikk delta.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-16, 09:56   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordet "jul"

Pelle, denne skolen sa jo at de har tradisjonelle julegreier på skolen. Dette var snakk om et arrangement av FAU som skulle involvere alle. Jeg syns det er ganske stor forskjell på en skoleaktivitet hvor det blir tilrettelagt med eventuelle alternativer, og et stort arrangement for alle utenfor skoletid som ikke har noen alternativer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-16, 09:59   #36
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ordet "jul"

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Pelle, denne skolen sa jo at de har tradisjonelle julegreier på skolen. Dette var snakk om et arrangement av FAU som skulle involvere alle. Jeg syns det er ganske stor forskjell på en skoleaktivitet hvor det blir tilrettelagt med eventuelle alternativer, og et stort arrangement for alle utenfor skoletid som ikke har noen alternativer.

Sorry, fikk ikke med meg den detaljen. Ja, absolutt. At det heter desemberlunsj i de 7 årene det enkelte Jehovas-barn går på skolen burde virkelig være null problem, hvis det gjør at de deltar. Få barn pugger invitasjoner og semantikk uansett.

Dette er den saken FrP-Leirvik (?) har frontet for noen uker siden? Han la det frme som at det nå skulle bli forbudt å bruke ordet jul på en skole. Det ante meg at det bare var vrøvl, ja.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-16, 10:03   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordet "jul"

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.


Dette er den saken FrP-Leirvik (?) har frontet for noen uker siden? Han la det frme som at det nå skulle bli forbudt å bruke ordet jul på en skole. Det ante meg at det bare var vrøvl, ja.

Jada, bare vrøvl. FAU på denne skolen skal arrangere to fellesaktiviteter i løpet av skoleåret. Skolen anmodet om at disse ble lagt utenom desember og januar på grunn av at det er busy tider for både skolen og foreldrene. FAU året etter ville allikevel ha et arrangement i desember, og skolen anmodet da om at de ikke kalte det julelunsj, fordi da var det elever som ville bli ekskludert. Skolen hadde en regel om at arrangementer som bruker skolens lokaler skal inkludere alle.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-16, 10:09   #38
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordet "jul"

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Nei, jeg feierer heller ikke id og ikke mine barn, men de lager id-kort i barnehagen likevel. Jeg forstår det slik at jehovas-barn ikke skal lage julekort fordi de ikke feirer jul eller en rekke andre festiviteter. Da antar jeg det blir samme problemstilling for dem mht å lage id-kort? Betyr det at ingen barn skal lage julekort og id-kort hvis det er et jehovas-barn på gruppa? Eller er det kun jul som er no-no?

Hvis de ikke lager julekort fordi de ikke ferier jul regner jeg med samme regel gjelder for alle religiøse høytider (og ikke-religiøse, de feirer jo f.eks. ikke 17 mai, Halloween, osv).

Det er jo forskjell på vitner også - minstes bestevenninne deltar på alle julegreier i regi av skolen untatt å gå rundt juletreet, men ikke på juleverkstedet foreldrene arrangerer på kveldstid. Vi kaller julefrokosten for desemberfrokost så hun kan være med, null problem.

Eldste hadde også en JV i klassen, han var ikke på skolen de dagene det var "julegreier" på programmet, og kom heller aldri på desemberfrokost/vårfrokost (påske) osv.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-16, 10:10   #39
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordet "jul"

Virker som det er på den skolen/ kommunen som det er her, at de som har de STERKESTE MENINGENE ikke nødvendigvis er de som bidrar mest. Og at de som overhodet ikke hører til på skolen skyter mest fra hofta.

Vi tok hele julegudstjenesten og la den til en ettermiddag på fritid som et foreldrearrangement, det var jo helt genialt. Da kan alle de som er så glad i å bevare våre tradisjoner gå på gudstjeneste med barna sine. Tror du det kom mange?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-16, 10:31   #40
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ordet "jul"

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.


Vi tok hele julegudstjenesten og la den til en ettermiddag på fritid som et foreldrearrangement, det var jo helt genialt. Da kan alle de som er så glad i å bevare våre tradisjoner gå på gudstjeneste med barna sine. Tror du det kom mange?

Hehe, den var god.
Hvis ikke kan man jo tipse folk om at kirken ofte er åpen på søndager, da "alle" har fri.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no