Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

battle net

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-16, 22:52   #1
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

battle net

Hei!

Er det noen gamere der ute? Tenåringen spille overwatch og har fått et problem. Hans strenge mor laget selvfølgelig konto i sitt navn på battle.net, og parentcontrol, fordi det ikke er lov for barn under 18 å ha konto. Så kjøpte vi overwatch, som han spiller med nick. Problemet er bare at hver gang han logger på så synes mitt navn, som i "xxxx har nå entret spillet" liksom. Han synes ikke det er så kult med et jentenavn, og det kan jeg forstå. Men det er jo ikke mulig å endre navn? Vi prøvde support, men da måtte barnet ha blitt 18, og man må legge ved id. Er det noe sted man kan huke av så bare nicket synes? Eller endre navn? Vi prøver nå å ikke bruke "enabel real id", men det virker som han da ikke kan spille med venneliste?

Noen som skjønner hva jeg mener, og aner hva som kan hjelpe?

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 00:46   #2
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 955
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: battle net

Me gjorde det samme med world of warcraft i si tid. Han spilte med mitt navn som real ID og det går ikkje an å bytte før han blir 18. Litt kjipt at kompisane spilte med sitt eige navn som real ID sidan dei ikkje hadde foreldre som registrerte seg, men sånn vart det. Einaste alternativet me fann var å spille utan real ID, som du skriv, men i World of warcraft var det då ikkje mogleg å ha kontakt med alle venene som spelte på andre serverar. Veit ikkje om ting er forandra no, men kan tenke meg det er mykje likt med overwatch.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 12:53   #3
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: battle net

Høres ut som det er likt. Han spilte uten real id i går, og da så de ikke mitt navn lenger, og han fikk chatte med de han spilte med, men tror ikke han har alle mulighetene da. Han var i hvert fall fornøyd med å slippe å se navnet mitt hele tiden...

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no