Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan spiser du kanelboller?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvordan spiser du kanelboller?
Spiser tvers gjennom som en vanlig bolle. 29 17,16%
Spiser den i spiral. 131 77,51%
Annet, spesifiser i tråden. 8 4,73%
Brokkoli (eller kanelbolle) 1 0,59%
Deltakere: 169. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-17, 19:11   #21
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

I spiral, selvsagt. Og innerst er best.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 19:16   #22
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Åh, må spise den i spiral. Å spise tvers igjennom er HELT feil.

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

I spiral, selvsagt. Og innerst er best.

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Spiral. Og jeg biter ikke i den, jeg plukker biter av den som jeg putter i munnen. Fra ytterst i spiralen og innover.

Er det snakk om en "solskinnsbolle", altså kanelbolle med gul vaniljekrem i midten, så spises denne til slutt.

Dette er metoder godkjent av spisekontrollen og, lovlydig som jeg er, metodene jeg holder meg til også. Noe annet skulle virkelig ta seg ut.

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Spiral?
Det er en bolle, du begynner på den ene siden og spiser deg til den andre.

Er du gal? Det er IKKE på noen måte en vanlig bolle. Det er nesten så jeg må revurdere om jeg skal holde zombiene unna bilen din. (Kjevla er til kanelsnurrene selvsagt og beviset på at det ikker snakk om boller).

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 19:34   #23
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Åååå! Nå fikk jeg lyst på kanelsnurrer! Også nå som jeg er midt i annen baking, spørs om det ikke blir en sen kveld i dag. Jeg spiser dem selvsagt i spiral, noe annet skulle tatt seg ut!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 19:57   #24
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Jeg er ikke helt sikker, det er ikke så ofte jeg får kanelboller jeg tåler. Men jeg spiste kanelbolle med gult i midten i går (en såkalt kaniljebolle), da spiste jeg litt rundt så jeg hadde delen med vaniljekrem til slutt. Men jeg tror jeg varierer, altså. :vill og gal:

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 20:45   #25
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Jeg spiser i spiral vanligvis, men forleden var jeg på møte sammen med folk jeg ikke kjente og de andre spiste ikke i spiral. Da gjorde jeg som dem.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 20:59   #26
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

I spiral. Hvis den er utformet i spiral. Noen lager jo sånne knuter.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 22:03   #27
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 768
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Spiser selvfølgelig skillingsbollene i spiral

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 22:06   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

spiral ja, Trekkes ut og rier av biter fortrinnsvis. (Men jeg lager pizzaboller på helt samme prinsipp og de bare spiser jeg)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 22:08   #29
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

(Men jeg lager pizzaboller på helt samme prinsipp og de bare spiser jeg)

Det gjør jeg også. Søte snurrer må spises i spiral, men pizzasnurrer spiser jeg bare vanlig. Hmmm, rart det der.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 22:17   #30
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

I spiral. Hvis den er utformet i spiral. Noen lager jo sånne knuter.

De knutene er bare forvirrende.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 22:25   #31
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Jeg foretrekker snurrer framfor knuter. Knuter gir større overflate og utsiden er ikke like god som innsiden.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 22:49   #32
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Kanelsnurrer spises i spiral. Mitt forsøk på knuter ble særdeles mislykket - de brettet seg ut under steking og endte opp med å se ut som hakekors. Da prøvde jeg å dekke over fadesen med melis, og vi spiste en og en arm.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 23:47   #33
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Spiral og nå fikk jeg lyst på kanelbolle.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 00:47   #34
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

I spiral, selvsagt. Og innerst er best.

Nemlig.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 01:35   #35
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Er du gal? Det er IKKE på noen måte en vanlig bolle. Det er nesten så jeg må revurdere om jeg skal holde zombiene unna bilen din. (Kjevla er til kanelsnurrene selvsagt og beviset på at det ikker snakk om boller).

Det er notert, skulle vi komme over kanelsnurrer midt i zombieapokalypsen lover jeg å spise dem i spiral.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 07:17   #36
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Spørsmålet burde vært Hvorfor spiser du kanelboller?
Så kunne jeg fått noen tips. Jeg har glemt hvordan jeg klarte å spise dem uten å få dårlig samvittighet. Skillingsboller.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 07:45   #37
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

I spiral, men sist gang spiste jeg bare det innerste og lot den ytterste ringen ligge, tørr som den var.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 07:58   #38
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Er det sånn standard sak så er det spiralspising som regel. Av og til er jeg vill og gal og kaster meg utpå galeien med å spise tvers gjennom. Men aller best... aller best er sånne kanelknuter som man får kjøpt på sånne små bakerier. Eller på Lysstøperiet i Henningsvær. Sånne knuter med mange, mange lag og så er de ikke overstekt men akkurat passe.
Det verste er egentlig kanelboller fra Rema eller Coop eller sånn - de er bare tørre og kjedelige og blir bare spist i samme nød som når fanden spiser fluer.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 08:10   #39
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Nå selges det mest kanelknuter der jeg kan finne på å kjøpe sånt. Man biter ikke bare rett gjennom, men drar den forsiktig fra hverandre i de retninger man finner det logisk.

Nå fikk jeg skikkelig lyst på en tur på Stockfleths.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 08:33   #40
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Jeg foretrekker knuter, og bryter " trådene" av og spiser de. Når den godt stekte utsiden er spist prøver jeg å finne noen jeg kan tvinge innsiden på, ettersom jeg ikke er så glad i den myke innsiden.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no