Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Abonnement på økologisk mat

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-09, 17:59   #21
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Abonnement på økologisk mat

Mais tror jeg ikke vi har særlig mye nytte av. Det er vel hovedsaklig stivelse og ikke særlig mye vitaminer.

Esme: Om du har såpass spesifikke krav til grønnsaker hver uke, tror jeg ikke Kolonihagen er noe for deg. Det kan imidlertid hende du kan få til en avtale med en helsekostbutikk om å levere eksakt det til dere hver uke. Jeg har faktisk fått tilbud om det her hos oss. Jeg kjenner forresten jeg blir glad av å lese hvor mye grønnsaker dere spiser .

Vi sliter med å få ungene til å spise grønnsaker her og, spesielt storebror som har en negativ utgangsholdning til all mat.

Mener dere at couscous har en annen effekt i forhold til å lure inn grønnsaker enn ris?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 18:02   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abonnement på økologisk mat

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Mais tror jeg ikke vi har særlig mye nytte av. Det er vel hovedsaklig stivelse og ikke særlig mye vitaminer.

Det vet jeg. Jeg tror jeg gikk glipp av poenget ditt?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 18:06   #23
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abonnement på økologisk mat

Kan vi ikke starte en grønnsaksbyttering til sommeren? Vi dyrker forskjellige ting i hver vår hage, også bytter vi under høstingen. :schmart:

Jeg handler ikke økologisk bevisst, men skulle gjerne gjort mitt i forhold til å kjøpe lokale råvarer. Har handlet en god del på bondens marked da, det er vel fra lokale produsenter antar jeg.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 20:31   #24
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Abonnement på økologisk mat

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det vet jeg. Jeg tror jeg gikk glipp av poenget ditt?

Ikke noe annet enn å være bedrevitende, belærende og provoserende tydeligvis .

Om du ikke visste det fra før, kunne det jo hende du fant det som nyttig info.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 20:33   #25
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abonnement på økologisk mat

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Mener dere at couscous har en annen effekt i forhold til å lure inn grønnsaker enn ris?

Her hjemme så har det det fordi sønnen min elsker litt fuktig couscous men er ikke så glad i ris.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 20:54   #26
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abonnement på økologisk mat

Vi har hatt en Kolonihagenpause, men er nå igang igjen. Hovedsakelig fordi vi innså at vi spiser mye mer variert når vi får den kassa. Vi har faktisk en stor mikskasse og det passer fint, men vi lar kassa "få ferie" sånn innimellom. Mulig vi etterhvert reduserer til annenhver uke. Jeg tror det går an?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 20:57   #27
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abonnement på økologisk mat

Jeg har det som apan. Å få den kassen var så stas, det inspirerte stort på matfronten. Men så ble vi lei og kuttet ut. Det kunne sikkert vært moro å ta det opp igjen. Jeg var innmari begeistret for eggene.

Og så ble jeg inspirert av Esme her. Couscostrikset skal jeg teste ut. Jeg gjør noe lignende med bulgur. Det er eneste måten å få i sønnen min noe med tomat.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 21:06   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abonnement på økologisk mat

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Ikke noe annet enn å være bedrevitende, belærende og provoserende tydeligvis .

Neida, jeg ble ikke provosert, jeg skjønte oppriktig ikke hvorfor du sa det. Jeg lurte på om det var en setning du hadde utelatt eller noe slikt. Agurk er vel heller ikke akkurat spesielt næringsrikt, uten at du nevnte det.

Hos oss funker couscous bedre som grønnsakslurer enn ris, faktisk. Og Ica har sånn I heart Eco-couscous som er grov, desverre i veldig små poser.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 21:07   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abonnement på økologisk mat

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Mulig vi etterhvert reduserer til annenhver uke. Jeg tror det går an?

Ja, vi har bare en gang i måneden vi, for å la den beholde overraskelsesmomentet. Eneste som er litt dumt er at han som har begynt å kjøre ut hit er lit sur, og blir litt snurt når vi ikke løper ned fire etasjer og bærer kassa opp for ham. Hallo, jeg betaler for å få det levert på døra. Det er ikke bare bare å gå fra midt i kveldstellet av en fireåring heller, hvis man er alene hjemme.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 22:51   #30
valborg
Superaktiv
 
valborg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 345
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Abonnement på økologisk mat

Vi hadde både stor fruktkasse og stor grønnsakskasse hver uke for en tid tilbake, men sluttet av to årsaker: 1) Gikk tom for noen av basisvarene og måtte stadig fylle på fra butikken (ønsket jo å slippe dette) 2) Dyrt, særlig med pkt 1 tatt i betraktning.

Etter at vi sluttet, bestemte vi oss for at "alt var lov" i frukt- og grønnsaksdisken innenfor den økonomiske rammen vi hadde når vi fikk fra Kolonihagen. Det ble skikkelig hurra, også med innkjøp av noe økologiske varer (men ikke bare).

__________________
02, 04, 08
valborg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 22:54   #31
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Abonnement på økologisk mat

Vi har hatt mixkasse fra Kolonihagen annenhver uke i flere år nå. Ingen problemer med å bruke opp, men det krever jo at vi leter opp oppskrifter og lager litt nye ting iblant (et spark bak jeg setter pris på).

Vi synes nok iblant at kassa er litt slunken, og at de litt for ofte sender ut halvbra produkter. Men vi har så stor sympati for hele prosjektet at vi gir dem masse slækk.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 08:51   #32
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Abonnement på økologisk mat

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Neida, jeg ble ikke provosert, jeg skjønte oppriktig ikke hvorfor du sa det. Jeg lurte på om det var en setning du hadde utelatt eller noe slikt. Agurk er vel heller ikke akkurat spesielt næringsrikt, uten at du nevnte det.

Hos oss funker couscous bedre som grønnsakslurer enn ris, faktisk. Og Ica har sånn I heart Eco-couscous som er grov, desverre i veldig små poser.

Jeg overså at du hadde skrevet agurk, men jeg skrev det fordi du nevnte det ja.

Her spiser vi ikke couscous, men det skjønner jeg at vi må begynne med .

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 08:53   #33
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Abonnement på økologisk mat

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Men vi har så stor sympati for hele prosjektet at vi gir dem masse slækk.

Samme her!

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 11:56   #34
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abonnement på økologisk mat

Tusen takk for mange gode innspill. Jeg kjenner at jeg er litt missunelig på dere som har alternativet og kunne ønske meg dette. Jeg hadde nok endt opp med abonnement for å støtte opp om et slikt prosjekt og supplert med frukt og grønt fra dagligvarebutikken.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 12:22   #35
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abonnement på økologisk mat

Vi vurderer stadig å abonnere fra Finnegården, men det får bli når vi har flyttet. Jeg ser for meg drittungene i nabolaget stjele fra kassen som blir levert på døren på dagtid.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no