Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Noen som så Dokument2 mandag?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-06, 14:30   #1
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som så Dokument2 mandag?

(den som går i reprise akkurat nå?)
Om hjernehinnebetennelse-vaksinen som ble testet ut mellom 1988-1991?

Fikk ikke sett den mandag, men må jo se den nå.

Det er ikke uten grunn at jeg f.eks. ikke lot poden være med på testing av vannkoppevaksinen. Jeg tar ikke sjansen!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 15:44   #2
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som så Dokument2 mandag?

Jeg så den i dag.

Har en veldig god venninne som har ME og var med i det forsøket.

Jeg ville nok heller ikke vært med på noe vaksineforsøk nei...

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 16:13   #3
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.826
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som så Dokument2 mandag?

Har ikke sett dokumentaren. Jeg var med på forsøket den gangen, og mener jeg fikk den ekte vaksinen og ikke juksevaksinen. Har ikke fått noen plager, heldigvis, men jeg vet om i hvert fall tre jenter her i nærheten som sliter med ME.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 16:38   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som så Dokument2 mandag?

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Har ikke sett dokumentaren. Jeg var med på forsøket den gangen, og mener jeg fikk den ekte vaksinen og ikke juksevaksinen. Har ikke fått noen plager, heldigvis, men jeg vet om i hvert fall tre jenter her i nærheten som sliter med ME.

Hva er ME?

Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 16:39   #5
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Noen som så Dokument2 mandag?

Kronisk utmattelsessyndrom, er det vel...

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 16:44   #6
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som så Dokument2 mandag?

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Har ikke sett dokumentaren. Jeg var med på forsøket den gangen, og mener jeg fikk den ekte vaksinen og ikke juksevaksinen. Har ikke fått noen plager, heldigvis, men jeg vet om i hvert fall tre jenter her i nærheten som sliter med ME.

Var også med på forsøket den gangen, men mener skolen vår fikk juksevaksinen. Jeg kjenner ikke noen som lider av ME heller, mulig nettopp pga at vi ikke fikk den ekte vaksinen.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 17:40   #7
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som så Dokument2 mandag?

Jeg har aldri skjønt poenget med å vaksinere mot vannkopper. I flere stater i USA er den påbudt, så om man skal ha barna inn i skolen må de ta den.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 17:54   #8
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som så Dokument2 mandag?

Vannkopper kan føre til ettersykdommer.
Hjernehinnebetennelse blant annet.
Minten her i hust fikk også oppleve "bivirkninger" som vannkopper kan gi. PÅ han gikkv iruset til lillehjernen og lagde en forstyrrelse.
Det tok 2 mnd fra han ble syk til han var helt frisk igjen. (antagligvis)

Til onsdagen skal han til nevrolog.
Han får noe som kan virke som anfall om natta. Han er kjempeskjelven og ustødig. (han var slik i starten etter at han fikk viruset på lillehjernen, før han ikke kunne gå, sitte eller krabbe uten støtte)
Om det er noe å bry seg om eelr om det er en følge av vannkoppene vet vi ikke. Men jeg tror det.
Det kom først etter at han hadde hatt vannkopper, og som jeg skrev, veldig likt slik han var helt i starten.

Vannkoppsmitten er også veldig ugustig for barn med leukemi å bli utsatt for.
Da må de få en sprøyte med "vaksine" (gammaglobin eller noe i den duren der) innen 72 timer.
En som gikk i barnehagen sammen med eldtesønne min opplevde det første dagen han var tilbake igjen. Han var da 3,5 år og ferdig med cellegift.

Men må innrømme at jeg er ikke helt sikker på om jeg ville vaksinert mitt barn mot vannkopper. Jeg har fått forskjellige tilbakemeldinger om hvor vanlig det er det som minsten fikk.
På den ene siden synes jeg det er fint av såpass ufarlig sykdom er noe kroppen kan få jobbe med selv for å forbedre imunforsvaret.
På den andre siden ser jeg jo at det er langt i fra noe ok opplevelse for barnet å få det sønnen min fikk.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 20:45   #9
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som så Dokument2 mandag?

Jeg så den, ja. Helt sjokkerende hvordan folkehelsa oppførte seg.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no