Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Funker Godt Levert?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-14, 13:25   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funker Godt Levert?

Vi har vært godt fornøyd med middagshjelpen i mange år, men de roter fælt med fakturering og bestilling. Så fælt at vi falt ut av kundelista deres i sommer, ser det ut til.

Jeg savner at noen bestemmer for meg hva jeg skal spise til middag. Å finne på en fornuftig middag hver dag er kjedelig og strevsomt. (Middagsplanlegging er forsøkt, men fungerte visst ikke hos oss.)

Vel, nå forsøker vi oss på en ekspressmeny fra Godt Levert. Litt på grunn av pris, men også at det finnes en ekspressmeny. Råvarene hos Middagshjelpen har vært svært gode, så jeg er litt spent på om det er samme kvalitet på varene fra Godt Levert.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 13:29   #22
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Funker Godt Levert?

Vi har som sagt brukt å ha originalmeny og jeg synes ikke det tar så fryktelig med tid. I snitt ca 40min. Men det er essensielt med "mis en place".

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 13:33   #23
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Funker Godt Levert?

Vi fikk første levering denne uka. VI begynner med barnemeny vi. Så fantastisk å ta i mot bokser med mat på mandag. Vi har annenhver uke nå for å se hvordan dette funker for oss. Vi synes det virker til å være mye mat. Vi er to voksne og to ganske små barn. For oss så blir det minst middag til fire dager. Lett å avbestille, endre meny og slikt virker det som. Fabelaktig.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 13:34   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funker Godt Levert?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Men det er essensielt med "mis en place".


Hva betyr det?

Jeg er egentlig glad i og flink til å lage mat, men ble litt skremt i denne tråden. Og ekspressmenyen på nettet så jo også god ut.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 13:36   #25
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Funker Godt Levert?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hva betyr det?

Jeg er egentlig glad i og flink til å lage mat, men ble litt skremt i denne tråden. Og ekspressmenyen på nettet så jo også god ut.

Jeg skal teste godt leverts barnemeny annenhver uke fremover nå.

Mis en place betyr vel å ha et godt organisert kjøkken, og hakke opp alt/finne frem alt før man begynner.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 13:36   #26
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Funker Godt Levert?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hva betyr det?

Jeg er egentlig glad i og flink til å lage mat, men ble litt skremt i denne tråden. Og ekspressmenyen på nettet så jo også god ut.

Det betyr at man kutter opp alt på forhånd.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 13:41   #27
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Funker Godt Levert?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hva betyr det?

Jeg er egentlig glad i og flink til å lage mat, men ble litt skremt i denne tråden. Og ekspressmenyen på nettet så jo også god ut.

Det er et kokkeuttrykk og betyr ca "alt på plass" i den betydning at alle forberedelser (hakking, skjæring, vasking av råvarer, oppvarmet ovn osv.) er ferdig og at alt man ikke skal bruke er ryddet unna før man begynner med varmebehandlingen av maten. For meg er det nøkkelen til effektiv matlaging. Lærte uttrykket av Tom Victor Gausdal av å lese kokeboken "Mat og Drikke" av ham og Alfsen for mange år siden.

Jeg har til og med klart og overbevise Rochermannen som er kongen av matlaging "sans en place" om at dette er en Lur Ting .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 13:45   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funker Godt Levert?

OK. Men der er jeg allerede. Jeg er vant til menyene fra Middagshjelpen. Jeg har blitt ganske så flink til å skjønne hva som må gjøres på forhånd og hva som kan vente.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 13:50   #29
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Funker Godt Levert?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

OK. Men der er jeg allerede. Jeg er vant til menyene fra Middagshjelpen. Jeg har blitt ganske så flink til å skjønne hva som må gjøres på forhånd og hva som kan vente.

Ja, det faller seg egentlig naturlig å gjøre det slik når man har laget en del mat.
Matlaging blir stress i det øyeblikket man står og hakker, og rører innimellom alt det andre og ikke går det noe raskere heller. Og, siden jeg bruker matlaging som terapi og dagens pause, utgår det iallefall .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 14:01   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funker Godt Levert?

Mannen min er nok mer som Rochermannen. Han lager fantastisk mat, men kjøkkenet ser helt bomba ut etterpå. Han innser det selv, heldigvis, og rydder etter seg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 14:17   #31
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Funker Godt Levert?

Jeg lurer på å prøve matfryd. Noen som har prøvd de? Virker som barnemenyene deres kunne vært greie her hos oss!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 14:26   #32
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funker Godt Levert?

Jeg var sikkert ikke godt nok forberedt.

Men for vår familie, som ikke er veldig tålmodige med å vente på middag, så er ekspressmenyen det eneste alternativet. Smaksmessig også, for barna.

Vi voksne ELSKET rettene i orginalmenyen, så hadde vi bare skulle valgt for oss selv, hadde vi garantert valgt den.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 20:34   #33
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Funker Godt Levert?

Hva er det med "uken dobbel"? Samme middag to dager?

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 20:36   #34
Iris
............
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 90
Iris har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Funker Godt Levert?

Vi har barnemenyen fra godt levert. Hadde ekspress meny før og syns det var mer spennende retter der. Barna foretrekker barnemenyen så vi prøver det en stund. Har levering annenhver uke. Syns det er helt fantastisk å slippe å planlegge middager i leveringsuka.

__________________
Iris
Mor til 3 jenter
Iris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 20:37   #35
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funker Godt Levert?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Hva er det med "uken dobbel"? Samme middag to dager?

Ja, eller det er en dobbel porsjon. Jeg har ofte pleid å invitere noen ekstra og ha dagens dobbel da. Eller man kan ha til lunsj eller middagen dagen etter.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 20:48   #36
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Funker Godt Levert?

Takk for info!

Lurte på om det var slik at man f.eks brukte samme kjøtt i to ulike retter, eller om det var en dobbel prosjon slik du beskriver.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 20:53   #37
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Funker Godt Levert?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Takk for info!

Lurte på om det var slik at man f.eks brukte samme kjøtt i to ulike retter, eller om det var en dobbel prosjon slik du beskriver.

Det er en dobbel porsjon ja Meningen er at det skal være nok til to middager og det er mat som er lett å varme opp.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 22:02   #38
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Funker Godt Levert?

Dette frister!

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 22:07   #39
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funker Godt Levert?

Jeg vurderer om vi skal prøve igjen her, men veldig dumt at man ikke kan få storfamiliepakke med barnemeny.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 22:07   #40
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Funker Godt Levert?

Opprinnelig lagt inn av carmenzita, her.

Dette frister!

Ja det gjør det.

Hvor lang tid tar express å lage sånn ca? Tenker vi forsøker.

Hva vil et kresent barn like? Barnemeny?

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 13-02-14 kl 22:13.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no