Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-18, 13:57   #121
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Common ground:
- Ingen oppdrettere burde love mer enn det som er realistisk, for eksempel på lynne. Der synder mange mer eller mindre, også Drøbak
- Avl på raser med utseendebaserte sykdommer eller plager er forkastelig

- Avl på friske individer med friske slektninger, med gode muligheter for gode helse og gode liv er bra.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-18, 14:42   #122
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.764
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Common ground:
- Ingen oppdrettere burde love mer enn det som er realistisk, for eksempel på lynne. Der synder mange mer eller mindre, også Drøbak
- Avl på raser med utseendebaserte sykdommer eller plager er forkastelig

- Avl på friske individer med friske slektninger, med gode muligheter for gode helse og gode liv er bra.

Dette er jeg helt enig i. På alle punkter. Inkludert det som skrives om Drøbak. Jeg bare syns ikke de er så mye verre enn alle andre.

Og så syns jeg det er synd at det ikke finnes mer nøytrale steder man kan få ut informasjon om hva som er fordeler og ulemper med disse "nye" hundetypene, f.eks. Cobberdog, og multigenerasjons Cockapoo, Labradoodle og Goldendoddle.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-18, 14:51   #123
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.405
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Common ground:
- Ingen oppdrettere burde love mer enn det som er realistisk, for eksempel på lynne. Der synder mange mer eller mindre, også Drøbak
- Avl på raser med utseendebaserte sykdommer eller plager er forkastelig

- Avl på friske individer med friske slektninger, med gode muligheter for gode helse og gode liv er bra.


Nei nå altså!


Punktere er debatt på den måten.





Problemet på mer generellt grunnlag er jo at man er uenig om hva en frisk hund er......
Dyrebeskyttelsen kjører en kampanje om dette akkurat nå. Og svært mange mopseoppdrettere er svært sinte.
Naturlig nok, det er et følsomt tema. Men det sier også en del om at denne utfordringen kommer IKKE miljøet selv til å løse.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-18, 14:59   #124
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.806
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Common ground:
- Ingen oppdrettere burde love mer enn det som er realistisk, for eksempel på lynne. Der synder mange mer eller mindre, også Drøbak
- Avl på raser med utseendebaserte sykdommer eller plager er forkastelig

- Avl på friske individer med friske slektninger, med gode muligheter for gode helse og gode liv er bra.

Prøvet du å roe ned diskusjonen

Er forøvrig helt enig, et lite men er avl på raser med utseendebaserte sykdommer eller plager, avler man bevist for å bedre rasen på disse områdene eller deltar i kryssningsavl prosjekt syns jeg det er ok. Både lundehund og pincher har hatt kryssningsavl for å utvide gen populasjonen.

Så er det slik at den perfekte hunden ikke finnes, vil man f eks ha god arbeidskapasitet må noen andre spesifikasjoner vike, vil man f eks forbedre overlinjen på en rase må man vektlegge eksteriør mer enn det mentale i en kombinasjon.
Det er ikke slik at f eks en c hofte utelukker hunden fra å avle på, men man krysser den ikke med en c.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-18, 15:08   #125
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Jeg synes utseendefokusert avl er ganske tullete, mens fokus på kun bruksegenskaper er fint. Det er jo utstillingskriteriene som skaper og opprettholder det dårlige og ekstreme.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-18, 15:23   #126
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.806
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes utseendefokusert avl er ganske tullete, mens fokus på kun bruksegenskaper er fint. Det er jo utstillingskriteriene som skaper og opprettholder det dårlige og ekstreme.

Det går vel litt begge veier, det er brukshunder som er avlet så ekstremt frem på en spesiell arbeidsoppgave at de ikke fungerer i det daglige.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-18, 17:54   #127
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Det går vel litt begge veier, det er brukshunder som er avlet så ekstremt frem på en spesiell arbeidsoppgave at de ikke fungerer i det daglige.

Ja, det kan være altså, men jeg tror mer bruks-funksjonfokus enn utseende i det lange løp ville gitt mye bedre hunder. Noen raser kan vel egentlig bare dø ut. Og f.eks schæfere som er hunder med flotte egenskaper burde man filleriste utstillingsdommere-og miljø.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-18, 18:01   #128
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.270
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Ja, det kan være altså, men jeg tror mer bruks-funksjonfokus enn utseende i det lange løp ville gitt mye bedre hunder. Noen raser kan vel egentlig bare dø ut. Og f.eks schæfere som er hunder med flotte egenskaper burde man filleriste utstillingsdommere-og miljø.

Veldig enig i det. Er trist når flotte hunderaser blir istykkeravlet, schäferen er et utmerket eksempel.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-18, 18:37   #129
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Altså, genetikk og arv er spennende. Ingen kan garantere verken gemytt eller utseende på en hund, og det ser man jo når man ser variasjonen innad i et kull, både på renrasede og blandingsraser. Like selvsagt er det at variasjonen vil være større i kull der man nylig har blandet raser, f.eks i cobberdog og alle andre doodle-blandinger. Går vi langt nok tilbake har alle raser oppstått ved å blande raser. Puddel har bl.a. vannhund i seg. Jeg vil tro de første generasjonene av det vi dag kaller puddel liknet mer vannhund enn dagens puddel.

Så ja, jeg synes utviklingen av nye raser er spennende. Det jeg ikke liker er hvordan dette har skjedd når det gjelder doodler, og da snakker jeg ikke om Drøbak. Det er nok av dem som har skodd seg godt på å bruke hunder som ikke skulle vært i avl (ikke helsesjekket) til å få fram doodle-kull og solgt valper til en stiv pris. Derfor synes jeg det blir for enkelt å si at markedet bestemmer. At det er sånn er en ting, men det burde ikke være slik. Det er mange veterinærer som har vært fortvilet over dette. Sånn sett ville jeg absolutt kjøpt fra Drøbak hundehotell og ikke en som drev en liten doodle-bedrift for seg selv. Krav til helsestatus for å kunne registrere valpekull gjør at du har bedre kontroll hvis du kjøper en rasehund, men jeg tipper det er en del svin på skogen der også.

Jeg kjenner en del doodler og cobberdogs. Flotte hunder. Jeg har selv hatt retriever og puddel. Jeg kjenner igjen lynnet til begge i doodlene. Retrieveren er ofte veldig glad i alle, både kjente og ukjente og vil gjerne hilse. De er lettlærte og ganske lettlurte. En kombo som gjør at det er greit å oppdra en retriever til å gjøre som du vil (men ikke enkelt, det er det ikke med noen hunder). De kan være ganske vanskelig å få fra å hilse på hele verden. Puddelen derimot er veldig glad i sine egne og ofte reservert overfor fremmede. De er lettlærte, alle kjenner jo sirkushunden, men med større egenvilje (klokere?) enn retrieveren. Min puddel er sånn passe godt oppdratt, og det lever vi godt med. På tur er den aldri interessert i andre, verken hunder eller mennesker. Det er klart jeg måtte jobbet mer med den hvis den ville hilse på hele verden. Nå trenger jeg bare å gi et lite tegn i båndet så løper den rett forbi.

Jeg oppfatter cobberdogs/doodler som ganske strie, og jeg tror det er komboen av de egenskapene jeg nevner. En glad hund som elsker alt og alle og som har en stor egenvilje. Ut fra de hundene jeg kjenner kan det også virke som det er ganske stor forskjell på atferd ut fra kjønn når det gjelder doodlene, og at hannhundene kan være ekstra stri i forhold til tispene. Kan det stemme?

Puddelen står helt klart hjertet mitt nærmest. Klok, vakker og ekstremt familiekjær hund. Jeg ser noen her har nevnt at de kan være nervøse. Det fikk vi også høre da vi vurderte rasen. Noen er nok det, men jeg lurer også på om den kan oppfattes som nervøs av andre fordi den rett og slett foretrekker sin egen flokk. Min hund går vekk fra mennesker den ikke vil hilse på. Ikke fordi den er nervøs, men fordi den ikke vil hilse på fremmede. Den fungerer som vakthund og bjeffer når det kommer fremmede, men ikke når det kommer kjente. Den bjeffer aldri på andre hunder på tur. Små gneldrebikkjer ignorerer den fullstendig. Totalt uinteressant.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-18, 21:39   #130
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.764
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Det var en veldig god beskrivelse, Java. Puddelhode, med labradorgemytt er i alle fall noe som beskriver vår cobberdog godt. Om det stemmer for andre doodler kan jeg ikke svare på, da jeg ikke kjenner så mange som er puddel/labrador-blanding.

Jeg opplever ham ikke som så veldig stri, men det er jo litt mer utfordrende med en hund som både elsker mennesker og liker å bestemme selv. Vår har i det minste vett til å skille mellom de menneskene som har lyst til å hilse på ham og de som helst ikke vil hilse. Og han hilser på absolutt alle hundene han får hilse på, men har skjønt at han må vente på OK fra eieren til den andre hunden.

Jeg vet ikke om hannhundene er striere enn tispene. De er i alle fall ganske jevne i humøret, og er ikke de som legger seg ut med andre hanner. Tispene er kanskje litt roligere, men kan være ganske humørsyke rundt løpetid, har jeg skjønt. Og kan også kanskje være noe mer forsiktige og reserverte.

Kanskje noe av grunnen til at jeg ikke lot meg sjarmere av pudler, da vi skulle velge hund, er at jeg ikke har kjent noen før i det siste. Vi ønsket oss en hund, ikke en hundeversjon av en katt, og det syns jeg en del pudler kan være. (Misforstå meg rett, jeg tror det henger sammen med at de er opptatt av flokken sin, og ikke av fremmede. Og da blir de litt "kattete" i mine øyne; smarte og sånn passe avvisende.) Men de pudlene jeg etterhvert har blitt kjent med er utrolig flotte og hyggelige familiehunder.


Sist redigert av Gaia : 20-06-18 kl 21:45.
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-18, 21:43   #131
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.806
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Jeg lurer på om trådstarter ble noe klokere i valget av hund?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-18, 21:48   #132
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.764
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Jeg lurer på om trådstarter ble noe klokere i valget av hund?

Kanskje ikke. FP-avsporing FTW. For å spore tilbake diskusjonen, ta en titt på denne siden. Der kan du kanskje få noen tips!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-18, 22:01   #133
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Jeg lurer på om trådstarter ble noe klokere i valget av hund?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Kanskje ikke. FP-avsporing FTW. For å spore tilbake diskusjonen, ta en titt på denne siden. Der kan du kanskje få noen tips!

Jeg vet ikke, men kanskje HI får noen innspill likevel? Hun startet med å si at hun ikke vil ha puddel og begrunnet det. For meg er det ingen hensikt å skulle overbevise om å kjøpe puddel, men jeg kan si at ingen av hennes argumenter stemmer for de pudlene jeg kjenner. De er supermyke i pelsen (ah, akkurat som en pute (sitat mange barn som klapper min hund)), de er ikke spesielt nervøse, veldig kosete og familiekjære. Pelsen krever stell! Klipp den kort, så er problemet løst.

Jeg tror mange har fordommer mot pudler og tror de er jålete gneldrebikkjer. En storpuddel er veldig sprek, kan være med på lange turer og er ikke mer jålete enn eier ønsker.

Vi har ikke angret et sekund på rasen, tror jeg aldri har kjent en mer behagelig og morsom hund.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-18, 23:10   #134
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.270
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Jeg ble jo puddeleier litt uplanlagt, og da jeg fikk ham var han understimulert og superstressa. Nå er han lugn og blid, veldig kosete og kjærlig, og super turkompis. Og myk.

Boxere ligger også mitt hjerte nære, men de er såpass mye sterkere at de er en vanskeligere hund å ha hvis den er bajas, og de er sykdomsutsatt. Men de har mer personlighet enn alle andre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-18, 00:45   #135
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.897
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Hadde det ikke vært greit å ta denne diskusjonen i en egen tråd?

Det slo meg også da det tok helt av

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Jeg lurer på om trådstarter ble noe klokere i valget av hund?

Joda. Det har jo kommet mange fine tips også - ikke bare avlsdiskusjon Jeg gikk faktisk inn igjen i tråden nå for å finne navnet på rasen Floksa tipset meg om.


Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Kanskje ikke. FP-avsporing FTW. For å spore tilbake diskusjonen, ta en titt på denne siden. Der kan du kanskje få noen tips!

Jepp, denne skal jeg se nærmere på. Takk

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-18, 12:47   #136
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.897
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Vi tenker nå på portugisisk vannhund eller kanskje wheaten terrier. Viktig å presisere at uansett hund så kommer den til å bli klippet kort (så jeg googler for å finne bilder av de kortklippet siden de fleste som man finner bilder av er slike utstillingshunder e.l. ). Noen som har erfaring med disse hundene?

Jeg kunne også tenkt med engelsk cocker spaniel, men de regnes jo ikke som allergivennlige.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-18, 13:35   #137
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.052
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Portugisisk vannhund
Det vil jeg også ha, men mannen vil ha stående fuglehund -ikke apporterende.
Begrenset erfaring med det, men hun som driver stallen der mine døtre har ridd noen år har det. Han er stallhund, og skikkelig fin. Han har ihvertfall supert lynne!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no