Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Hvilket kamera vil jeg ha?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-14, 11:32   #1
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Hvilket kamera vil jeg ha?

Jeg har fra før et Nikon d40, men ønsker meg et der du ser motivet på skjermen, sånn som på vanlige kompaktkameraer.

Jeg har også en 55-200mm linse og en 50 mm fastlinse. Derfor tenker jeg at jeg vil fortsette med Nikon.

Jeg kan gjerne kjøpe brukt.

Holder det med D3000-serien, eller bør jeg opp et hakk? Er f.eks et d5100 bedre enn d3300?

Jeg vil bruke det til å ta gode bilder av ungene, øve meg på oppstilte bilder av Attpåskatten, og bilder av ungene i aktivitet.

I tillegg vil jeg kunne ta gode naturbilder.

Det er desverre lenge siden jeg har brukt speilrefleksen nå. Bruker mobilkameraet til det meste.

Har også et Samsung NX 1000-kamera, men synes ikke jeg kommer helt i mål med dette.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-14, 02:32   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket kamera vil jeg ha?

Man har jo også D5200, som vel så vidt jeg husker nå ikke koster så mye mer enn D3300 - i hvert fall om du ikke har behov for kit-objektivet. Men kan jo også være at kit-objektivet - altså gjerne rundt 18-55 elns hos de fleste, kan være en del bedre enn det du fikk levert med ditt D40. Kit-objektivet for D3300 har vel bildestabilisator.

Var det med D40 Nikon startet å flytte autofokusmotor ut i objektivet? De objektivene du har er med motor?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no