Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Baneheiasaken etter snart 20 år

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 16:28   #121
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1127
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg tror det er dette intervjuet du tenker på.

Jepp!

Jeg synes ikke det er spesielt tillitsvekkende, og synes ikke at det at en advokat er overbevist om sin klients uskyld bør ha noen ting å si i hvordan man vurderer en sak.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 16:45   #122
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 46
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri ombestemt seg?! Han er sikkert et funn både som kollega, mann og far.

Evnen til å innse feil og lære av andre er jo en av de viktighet egenskapene man kan ha.

Gammel I går, 18:52   #123
Timar
Bør lage seg en tittel selv

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 52
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Men hva tenker dere om mobilbeviset? Ekspertene går jo så langt som å si at mobiltelefonen ikke kan ha befunnet seg på åstedet da det ble sendt og mottatt sms'er.

At VK skal ha beveget seg langt bort fra åstedet for å skrive sms,'er er jo helt usannsynlig. Det ville innebåret at han forsøkte å konstruere et alibi underveis, og det er både usannsynlig i seg selv og utenkelig med tanke på hvor mye teknisk kompetanse han måtte ha hatt for å få det riktig. I tillegg så kunne han ikke vite når han kom til å motta sms'er.

Mobilbeviset ble vurdert som uendret av gjenopptakelseskomiteen, men det har jo kommet fram at flere av jurymedlemmene festet seg ved at det var en teoretisk mulighet for at den har vært på åstedet, og ikke hvor usannsynlig det var at faktisk hadde vært det

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 19:55   #124
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et glitrende lys på stjernehimmelensindrome er et glitrende lys på stjernehimmelensindrome er et glitrende lys på stjernehimmelensindrome er et glitrende lys på stjernehimmelensindrome er et glitrende lys på stjernehimmelensindrome er et glitrende lys på stjernehimmelensindrome er et glitrende lys på stjernehimmelensindrome er et glitrende lys på stjernehimmelensindrome er et glitrende lys på stjernehimmelensindrome er et glitrende lys på stjernehimmelensindrome er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men er ikke en svakhet ved mobilbeviset at det ble sjekket ett år etter, og at man ikke kan garantere at det ikke har skjedd endringer mellom drapstidspunktet og da de faktisk sjekket det ut?

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel I går, 20:17   #125
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 282
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får helt vondt i magen av denne saken. Det er dessverre ikke fordi jeg tror på at det har skjedd et justismord.

Forresten har Rune Øygard også bedt om gjenopptakelse.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel I går, 21:20   #126
Timar

Timar sin avatar

Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Men er ikke en svakhet ved mobilbeviset at det ble sjekket ett år etter, og at man ikke kan garantere at det ikke har skjedd endringer mellom drapstidspunktet og da de faktisk sjekket det ut?

Jo, men de vet at det ikke er gjort endringer på basestasjonene i området. Og med triangulering så er det jo veldig lite sannsynlig at en mobiltelefon kobler seg til en basestasjon langt unna når det finnes flere som er nærmere. Jeg vil tro dette blir et stort tema i en eventuell ny rettssak.

Gammel I går, 23:01   #127
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men spytter inn at jeg synes det er helt innafor at saken kommer opp på nytt - enten Kristiansen er skyldig eller ei er det forhåpentligvis en mulighet for å få avsluttet denne saken «en gang for alle». Jeg har sett serien, hørt pod og lest mye om det, og vet jammen ikke helt hvor jeg står i forhold til skyldspørsmålet lenger. Men at det er mange hull i etterforskningen og bevis, er ganske tydelig, og således er det fint hvis systemet faktisk virker og man kan få en så rettferdig, god rettssak som mulig.

Gammel I dag, 00:54   #128
Timar

Timar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg får helt vondt i magen av denne saken. Det er dessverre ikke fordi jeg tror på at det har skjedd et justismord.

Forresten har Rune Øygard også bedt om gjenopptakelse.

Ja. Saken er jo grusom, uansett hva slags vinkling og standpunkt man har nå. Jeg husker fortsatt følelsene jeg hadde i kroppen, fra jeg hørte at to jenter var meldt savnet, til de ble funnet og etterhvert til at to personer var arrestert. Og jeg orker ikke å prøve å sette meg inn i hvordan det var for foreldrene den gangen, og nå med alt oppstyr og tvil.

Rune fortjener forøvrig sin egen tråd. Noe i tråd med Bertheussen-tråden. "Jeg husker ikke flere av meldingene mine, så kanskje de har blitt fabrikkert?" Eh, nei, du er en barnemisbruker, lille, patetiske gra-fant.

Sist redigert av Timar : I dag kl 01:01.
Gammel I dag, 00:59   #129
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 385
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rune har allerede sin egen tråd - selv om han nok trives best uten en tråd. Makan til type!

Bluen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.