Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #7

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-21, 15:55   #481
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Gymlæreren til eldste sier at alle må ha med hjelm på fredag. De skal stå på skøyter og har låneskøyter, men altså ikke hjelmer. Eldste her har vokst fra alt vi har i hus og liker egentlig ikke å stå på skøyter så jeg VIL IKKE kjøpe hjelm bare for en dag. Dessuten er nærmeste sportsbutikk 40 minutter unna og jeg vil heller ikke kjøre så langt kun for det. Finnes det ingen paragrafer eller noe man kan slå i bordet med? (Jeg er egentlig mest trassig gruffete. Vi har et barn til som elsker skøyter og helt sikkert vil trenge å arve en hjelm.)

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv  
Gammel 03-02-21, 16:05   #482
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Har dere ingen sykkelhjelm heller?
Spørre i klassechaten/-gruppa om noen har en ekstra å låne ut?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 03-02-21, 16:17   #483
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.404
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Hjelmen som brukes ved sykling må da være mer enn bra nok?

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 03-02-21, 16:26   #484
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.732
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Vi har alltid brukt sykkelhjelm til skøyter, er ikke det helt vanlig?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 03-02-21, 16:28   #485
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Er det vanlig? Hjelpes, jeg har alltid trodd man må ha egen type hjelm som dekker mer i nakken. Sykkelhjelmer har vi, takk for opplæring!

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv  
Gammel 03-02-21, 16:32   #486
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.239
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Bruk sykkelhjelm eller bedre slalomhjelm om dere har. Sånne skøytehjelmer koster fra 300 og oppover (the sky is the limit) som jeg anbefaler om man er ofte på isen.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv  
Gammel 03-02-21, 20:05   #487
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.714
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Gymlæreren til eldste sier at alle må ha med hjelm på fredag. De skal stå på skøyter og har låneskøyter, men altså ikke hjelmer. Eldste her har vokst fra alt vi har i hus og liker egentlig ikke å stå på skøyter så jeg VIL IKKE kjøpe hjelm bare for en dag. Dessuten er nærmeste sportsbutikk 40 minutter unna og jeg vil heller ikke kjøre så langt kun for det. Finnes det ingen paragrafer eller noe man kan slå i bordet med? (Jeg er egentlig mest trassig gruffete. Vi har et barn til som elsker skøyter og helt sikkert vil trenge å arve en hjelm.)


Bruk sykkelhjelm om dere har.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 03-02-21, 22:46   #488
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Jeg bruker slalåmhjelm, og ser folk med sykkelhjelm i blant.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 04-02-21, 08:42   #489
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Vi har ingenting av alpingutstyr så det blir sykkelhjelm. Det er ti minus og iskald nordavind så hen er nok ikke den i klassen som står lengst ser jeg for meg.

I dag gruffer jeg over forfrosne støtdempere som knakk rett av i kulden og ødela det ene dekket mitt fullstendig. Med ødelagt vaskemaskin i tillegg ser jeg pengene fly av sted.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv  
Gammel 04-02-21, 14:46   #490
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.714
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Pigging hos et hus- blir jo aldri ferdig jo. De har holdt av og på siden før jul...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 06-02-21, 14:01   #491
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Altså, når du har hatt en sykdom i snart 40 år som du daglig medisinerer morgen og kveld, hvorfor gå tom for medisin hver j**la gang? Hilsen hun som nå må kjøre ned på jobb for å skrive ut fullmaktsskjema, deretter hjem for at noen skal skrive under før hun må innom apoteket. Og Gud forby om hun kommer hjem med generisk medisin.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 06-02-21, 17:09   #492
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.357
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Altså, når du har hatt en sykdom i snart 40 år som du daglig medisinerer morgen og kveld, hvorfor gå tom for medisin hver j**la gang? Hilsen hun som nå må kjøre ned på jobb for å skrive ut fullmaktsskjema, deretter hjem for at noen skal skrive under før hun må innom apoteket. Og Gud forby om hun kommer hjem med generisk medisin.


Kan du ikke ha fullmaktskjema fast liggende på apoteket? Det har jeg for min mor. Da er det bare å vise leg når jeg henter ut medisin for henne.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv  
Gammel 06-02-21, 20:16   #493
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Kan du ikke ha fullmaktskjema fast liggende på apoteket? Det har jeg for min mor. Da er det bare å vise leg når jeg henter ut medisin for henne.

Han fikser det vanligvis selv. Men var bittelitt forkjøla mente han i dag. Skjema er registrert nå for de neste 3 årene.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 07:01   #494
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Jeg er så drittlei kulde og vinter nå. Jeg HATER vinter.
(Måtte bare få det ut, har holdt det inn lenge nå.)

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 07:17   #495
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er så drittlei kulde og vinter nå. Jeg HATER vinter.
(Måtte bare få det ut, har holdt det inn lenge nå.)


Skulle inn og skrive akkurat det samme. Det er helt tullete kaldt og har vært det i mange uker nå. Har visst ikke vært så kaldt her siden 2010, mager trøst men...

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 08:08   #496
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.714
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 08:58   #497
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Hodepine dag 3.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 09:07   #498
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er så drittlei kulde og vinter nå. Jeg HATER vinter.
(Måtte bare få det ut, har holdt det inn lenge nå.)

Jeg er så enig, så enig!

Husker hvor deilig det var i fjor da vi stengte ned og jeg kunne pakke bort ull og vinterklær!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 09:07   #499
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.404
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er så drittlei kulde og vinter nå. Jeg HATER vinter.
(Måtte bare få det ut, har holdt det inn lenge nå.)

Du ække aleine!

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 12:02   #500
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Vi var på visning i går sammen med 10 andre par. Takst 4,9 mill.
Nå sitter alle på gjerdet.
Vi har lyst å by 4,5. usikker på om det er frekt?
Festet tomt, menge vinduer fra 1987, taket trenger kjærlighet og utleiedelen er klar for full renovering.
Ellers mye bra.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no