Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spør om å få sitte på i bil

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-23, 11:13   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.884
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Spør om å få sitte på i bil

En litt sliten mann spurte om å få sitte på bilen min lørdag på den lokale butikken. Jeg stod ved bilen min og skulle til å lempe inn varer. En litt sliten mann spør om jeg skal kjøre mot xx. Jeg tenker at denne personen enten er eller har vært rusbruker.

Hadde du sagt ja til å la en helt ukjent ganske sliten mann sitte på bilen din, alene med deg, hvis du skulle kjørt samme vei som han?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-23, 11:16   #2
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spør om å få sitte på bil

Nei.
Kvinne ja.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-23, 11:25   #3
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spør om å få sitte på bil

Sannsynligvis. Det kommer an på holding, uttrykk og framtoning forøvrig.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-23, 11:44   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spør om å få sitte på bil

Jeg hadde ikke tatt med meg noen, enten de nå var slitne eller ei.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-23, 11:50   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.869
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spør om å få sitte på bil

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg hadde ikke tatt med meg noen, enten de nå var slitne eller ei.


Samme her. Jeg hadde ikke tatt med fremmede i bilen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-23, 11:53   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.733
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spør om å få sitte på bil

Nei, jeg tar ikke med meg fremmede i bilen hvis jeg er alene.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-23, 11:59   #7
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spør om å få sitte på bil

Nei.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-23, 12:02   #8
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.783
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spør om å få sitte på bil

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Sannsynligvis. Det kommer an på holding, uttrykk og framtoning forøvrig.

Ja, det tenker jeg også.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-23, 12:29   #9
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spør om å få sitte på bil

Jeg hadde ikke tatt med meg fremmede i bil i det hele tatt.



Det eneste unntaket jeg ser for meg er noen som veldig tydelig trengte å bli kjørt til legevakt. Men, selv da ville jeg nok heller blitt hos dem og ringt 113.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-23, 12:40   #10
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.346
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spør om å få sitte på bil

Nei. Jeg lar ikke fremmede sitte på, verken damer eller menn. Unntaket er det som Blå nevner.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-23, 12:40   #11
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spør om å få sitte på bil

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg hadde ikke tatt med meg fremmede i bil i det hele tatt.



Det eneste unntaket jeg ser for meg er noen som veldig tydelig trengte å bli kjørt til legevakt. Men, selv da ville jeg nok heller blitt hos dem og ringt 113.

Dette.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-23, 12:41   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.395
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spør om å få sitte på bil

Normalt sett så tar jeg ikke med fremmede i bilen. Jeg har gjort det noen ganger, men da som regel utenfor byen. F.eks. en fyr som gikk og bar på 2 stk 10 liters malingsspann på en gangsti 3 km fra malerforretningen (polsk student som var i Norge og malte på sommeren, han var sååååå takknemlig). En nødsituasjon er noe annet. Egentlig så vil jeg være den som stiller opp på den typen ting, jeg er egentlig ikke redd for folk, men jeg har ikke lyst å skitte til bilen eller at det skal skape plunder.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-23, 12:43   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spør om å få sitte på bil

Ja, det hadde jeg sikkert. Slitenhetsfaktor hadde ikke vært tellende for vurderingen, men en type oppførsel som hadde gitt meg dårlig magefølelse hadde vært ekskluderende.

Om noen er møkkete har det absolutt ingenting å si.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-23, 12:46   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spør om å få sitte på bil

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ja, det hadde jeg sikkert. Slitenhetsfaktor hadde ikke vært tellende for vurderingen, men en type oppførsel som hadde gitt meg dårlig magefølelse hadde vært ekskluderende.

Om noen er møkkete har det absolutt ingenting å si.

Ikke her heller. 98 % av befolkningen ville uansett heve standarden på vår bil ved sitt blotte nærvær. Alle tilløp til truende eller egentlig invaderende oppførsel ville det vært verre med (sa hun som nærmest bar en sørpe full mann gjennom Lillestrøms gater for noen måneder siden).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-23, 15:56   #15
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.029
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spør om å få sitte på bil

Eg likar å tenke at ja, det ville eg gjort. Og eg trur igrunn det også. Det vil seie, om det var ein totalsituasjon som kjentes ubehagelig eller ga dårleg kjensle så ville eg nok vore meir tilbakehalden.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-23, 16:01   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spør om å få sitte på bil

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ikke her heller. 98 % av befolkningen ville uansett heve standarden på vår bil ved sitt blotte nærvær. Alle tilløp til truende eller egentlig invaderende oppførsel ville det vært verre med (sa hun som nærmest bar en sørpe full mann gjennom Lillestrøms gater for noen måneder siden).



Vår bil tåler også godt skitne folk. Hadde blitt engstelig for å plukke opp noen jeg syns virket åpenbart ustabile eller ruset.

Men har tatt opp haikere - veldig koselig! Var en lang biltur, og jeg var trøtt og søvnig, så jeg tror netto HMS var positivt - det er mer sannsynlig å sovne bak rattet enn å bli øksemyrdet av haikere.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-23, 16:42   #17
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.997
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spør om å få sitte på bil

Nå kjører ikke jeg bil, så dette blir hypotetisk:
Neppe til ukjent mann aleine, men vi har mange ganger kjørt hjem folk når vi har vært to sammen. Veldig pjusk og sliten, kanskje ja. Jeg ville foretatt en magefølelse- og risikovurdering. Ville dog ikke giddet spy eller tiss i bilen.

Sliten dame: Ja.

Jeg ville i utgangspunktet sagt ja til sånt hvis jeg hadde tid og ikke fikk dårlig magefølelse av vedkommende (eller de så veldig spyklare ut), men er reddere for menn aleine. Ville også vurdert hva det er ok å utsette ungene for av potensielt ustabil oppførsel.

Ofte kan man jo også hjelpe til med å ringe noen for den eller en taxi.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-23, 16:47   #18
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spør om å få sitte på bil

Nja. Det kommer helt an på. Ikke redd for slitne/skitne folk i bilen - den er vant til stallklær , men jeg ville først og fremst prioritert egen sikkerhet og sett personen an.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-23, 16:52   #19
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spør om å få sitte på bil

Jeg er oppvokst i gokkenland, nærmere bestemt ved Vinterbrosenteret, for dere som vet hvor det er.
Jeg haiket alene overalt fra Jeg var 14 og hadde visst ikke vett på å være engstelig.
Var ofte på Nesodden og Fagerstrand og senere Drøbak så da jeg fikk lappen og kjørte i helgene da jeg bodde hjemme så stoppet jeg alltid for haikere og kjørte de dit de skulle. Har aldri opplevd noe skummelt.

En gang stoppet det en type på E6 og lurte på om jeg ville være med til en Stillehavsøy. Tenkte ikke på å bli engstelig men akkurat den episoden har jeg tenkt ofte på altså. Kunne jo endt dårlig.
Ville jo ikke gjort det nå.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-23, 17:51   #20
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spør om å få sitte på bil

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg hadde ikke tatt med meg noen, enten de nå var slitne eller ei.

Ikke jeg heller.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no