Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Ut og gå med alle sammen

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-10, 11:51   #41
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ut og gå med alle sammen

Her er det fint vær, og vi skal ut og gå. Mannen hadde fått telefon fra bøsseansvarlig, så da blir det tur allikevel.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 11:53   #42
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ut og gå med alle sammen

Jeg skal ikke gå, men skal telle penger på jobb i kveld, veldedighetsarbeid

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 12:11   #43
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Ut og gå med alle sammen

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg tror jeg skal vurdere en statusendring.

Noe ala: De som klager over at man ved å hjelpe flyktninger tar maten ut av munnen på fattige norske barn bør ta seg sammen og stemme på et parti som sørger for at det blir penger til begge formål samt betale bensinavgiften sin med glede. Forbanna nisser.

Der er jo uhyggelig trist å gå løs på innsamlingsaksjonen på den måten da. Selv de som vil ha mer kritikk av uhjelpspolitikken støtter jo helhjertet opp om denne fantastiske dugnaden som Norge på langt nær er alene om her i verden. Er det noe som gjør en stolt av dette landet så må det være tradisjonen med å dele litt av vår velferd med trengende i resten av verden.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 12:16   #44
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ut og gå med alle sammen

For første gang på 7 år, skal vi visst ikke gå! Vi står på reserveliste, så dersom det mangler folk, blir vi oppringt. Alt stille så langt. Men jeg skal levere kake som skal serveres bøssebærerne etter endt dyst.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 12:42   #45
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ut og gå med alle sammen

Da har jeg ringt og meldt meg som bøssebærer, men det gjenstår å se om vi får tildelt noen rute. Jeg håper det, for sønnen min gleder seg så.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 12:54   #46
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ut og gå med alle sammen

De stakkars sultne norske barna det henvises til på Facebook - hvem er de? I den grad de finnes er det vel for det meste barn av innvandrere, flyktninger og alenemødre. Er det noen som tror at de som har denne facebook-statusen er interessert i å hjelpe disse gruppene?

Ja, og så er de kanskje barn av foreldre med avhengighetsproblematikk. Alkoholikere og narkomane. Hva er oddsene for at de som har denne facebook-statusen også er tilhengere av grupper av typen Stopp Barnevernets Innblanding i Familiesaker? Ganske gode tror jeg.

Så hva har de tenkt å gjøre?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 13:21   #47
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ut og gå med alle sammen

Jeg er fornøyd med facebook-lista mi. Det er lenge siden jeg så noen skikkelig idiotiske statuser.

Vi hadde egentlig meldt oss til å gå, men måtte trekke oss fordi lillebror har feber. Nå holder vi oss inne, med pengene klare til de som kommer hit. Det er visst mange som har meldt seg til å gå i år.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 13:21   #48
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ut og gå med alle sammen

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

De stakkars sultne norske barna det henvises til på Facebook - hvem er de? I den grad de finnes er det vel for det meste barn av innvandrere, flyktninger og alenemødre. Er det noen som tror at de som har denne facebook-statusen er interessert i å hjelpe disse gruppene?

Ja, og så er de kanskje barn av foreldre med avhengighetsproblematikk. Alkoholikere og narkomane. Hva er oddsene for at de som har denne facebook-statusen også er tilhengere av grupper av typen Stopp Barnevernets Innblanding i Familiesaker? Ganske gode tror jeg.

Så hva har de tenkt å gjøre?

De har nok tenkt til å la være å betale noe i dag - og late som om det er en riktig ting å gjøre.

  Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 13:26   #49
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ut og gå med alle sammen

Jeg tenkte vi skulle gå, men så hadde de fått nok bøssebærere her i byen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 13:37   #50
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ut og gå med alle sammen

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

jeg blir kvalm og flau når jeg ser den meldingen som verserer på fb akkurat nå.. det lukter litt frp.

Den om at man har sultne unger i norge? Mener jeg leste noe om den en eller annen annen plass. Har ikke sett den selv

Noe man faktisk har.


Jeg får sikkert mange rødprikker men bryr meg ikke
Jeg har sluttet å gi til uhjelp osv for nesten ingen ting av pengene som kommer frem og vi har faktisk en del fatigdom i norge. Så hva men å hjelpe de før man hjelper resten av verden hvert år?

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 13:38   #51
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ut og gå med alle sammen

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Den om at man har sultne unger i norge?

Noe man faktisk har.


Jeg får sikkert mange rødprikker men bryr meg ikke
Jeg har sluttet å gi til uhjelp osv for nesten ingen ting av pengene som kommer frem og vi har faktisk en del fatigdom i norge. Så hva men å hjelpe de før man hjelper resten av verden hver år?

Hva med å greie å ha to tanker i hodet samtidig og hjelpe begge steder? Og å hjelpe der hjelpen faktisk kommer frem? Noe den faktisk gjør i veldig mange organisasjoner.

  Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 13:41   #52
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ut og gå med alle sammen

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hva med å greie å ha to tanker i hodet samtidig og hjelpe begge steder? Og å hjelpe der hjelpen faktisk kommer frem? Noe den faktisk gjør i veldig mange organisasjoner.

Det har vært uhjelps ting i mange år og år etter år har det kommet frem at eks 100 000 av flere millioner er kommet frem ,resten er brukt på "skjit"
Har gitt før men føler at det er å kaste penger ut vindu.
Dessuten bor vi på en plass der det aldri kommer noen innsamlere for det om det er godt over 500 stykker her oppe på fjelltoppen.
Ikke har jeg rå å strø om meg med penger nå.


Jeg støtter norske organisasjoner som faktisk hjelper folk i norge.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 13:46   #53
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ut og gå med alle sammen

Vi går ikke, men er klare med penger når det ringer på døra.

Ellers kan jeg konstatere at jeg har ganske ok folk på fb listen min, for det er ingen som har hevet seg på denne kjedemeldingen.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 13:55   #54
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ut og gå med alle sammen

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Jeg har sluttet å gi til uhjelp osv for nesten ingen ting av pengene som kommer frem og vi har faktisk en del fatigdom i norge. Så hva men å hjelpe de før man hjelper resten av verden hvert år?

Dette er to ganske forskjellige momenter.

1) "Nesten ingen ting av pengene kommer fram". Dette er en sannhet med store modifikasjoner. Det varierer veldig fra organisasjon til organisasjon, og innad i organisasjonene fra prosjekt til prosjekt. Og joda, det finnes organisasjoner hvor praktisk talt ingenting går bort på administrasjon, fordi dette gjøres av folk som jobber frivillig. Eller hvor man bruker allerede etablerte kanaler, knytter det opp til annen bistand osv. Dersom du faktisk er opptatt av at pengene når fram kan du gjøre litt research her, eller spørre noen som har peiling.

2) "Det er fattige folk i Norge". Jada. Det er det. Men det er likevel svært få barn i Norge uten skolegang. Mødre som opplever at babyene deres dør av noe så enkelt som diaré. Folk som blir jaget på flukt. Kvinner som dør i fødsel pga. mangel på helsepersonell. Lista er dessverre nærmest uendelig. Nøyaktig hvor høy levestandard mener du folk i Norge må ha før vi bør gi nødhjelp? Og hvorfor i all verden skal noe så tilfeldig som en nasjonalstats grenser også være en grense for empati og solidaritet?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 14:03   #55
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ut og gå med alle sammen

Fattigdom er relativt. Det som klassifiseres som fattigdom i Norge, er milevis unna å bo i telt i en flyktningleir og leve på en kopp ris om dagen.
Javisst finnes det mange her i landet som har problemer, som av ulike årsaker faller utenfor de hjelpetiltak som finnes. Jeg synes allikevel ikke det er grunn god nok til å la være å yte bistand utover landegrensene.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 14:05   #56
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ut og gå med alle sammen

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Dette er to ganske forskjellige momenter.

1) "Nesten ingen ting av pengene kommer fram". Dette er en sannhet med store modifikasjoner. Det varierer veldig fra organisasjon til organisasjon, og innad i organisasjonene fra prosjekt til prosjekt. Og joda, det finnes organisasjoner hvor praktisk talt ingenting går bort på administrasjon, fordi dette gjøres av folk som jobber frivillig. Eller hvor man bruker allerede etablerte kanaler, knytter det opp til annen bistand osv. Dersom du faktisk er opptatt av at pengene når fram kan du gjøre litt research her, eller spørre noen som har peiling.

2) "Det er fattige folk i Norge". Jada. Det er det. Men det er likevel svært få barn i Norge uten skolegang. Mødre som opplever at babyene deres dør av noe så enkelt som diaré. Folk som blir jaget på flukt. Kvinner som dør i fødsel pga. mangel på helsepersonell. Lista er dessverre nærmest uendelig. Nøyaktig hvor høy levestandard mener du folk i Norge må ha før vi bør gi nødhjelp? Og hvorfor i all verden skal noe så tilfeldig som en nasjonalstats grenser også være en grense for empati og solidaritet?

Der skrev Acsa det jeg sleit med å si noe om uten å bli veldig ufin.

  Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 14:24   #57
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ut og gå med alle sammen

Jeg klarer ikke å kommentere holdningene dine uten å vræle Honda, så jeg nøyer med meg med å kommentere at jeg synes det går an å sette seg bedre inn i ting før man tar et så sterkt standpunkt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 14:26   #58
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Ut og gå med alle sammen

Jeg skal være hjemme å gi!!!

Sitter å irriterer meg grønn av facebook statuser om at vi heller bør bruke pengene på norge.... :sinna:

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 14:27   #59
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ut og gå med alle sammen

Jeg vet ikke om jeg tør innrømme det, men jeg er på jobb og rekker ikke hjem for å gå. Familien er i farta da, så det blir ikke sluntret unna.

  Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 14:29   #60
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ut og gå med alle sammen

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Dette er to ganske forskjellige momenter.

1) "Nesten ingen ting av pengene kommer fram". Dette er en sannhet med store modifikasjoner. Det varierer veldig fra organisasjon til organisasjon, og innad i organisasjonene fra prosjekt til prosjekt. Og joda, det finnes organisasjoner hvor praktisk talt ingenting går bort på administrasjon, fordi dette gjøres av folk som jobber frivillig. Eller hvor man bruker allerede etablerte kanaler, knytter det opp til annen bistand osv. Dersom du faktisk er opptatt av at pengene når fram kan du gjøre litt research her, eller spørre noen som har peiling.

2) "Det er fattige folk i Norge". Jada. Det er det. Men det er likevel svært få barn i Norge uten skolegang. Mødre som opplever at babyene deres dør av noe så enkelt som diaré. Folk som blir jaget på flukt. Kvinner som dør i fødsel pga. mangel på helsepersonell. Lista er dessverre nærmest uendelig. Nøyaktig hvor høy levestandard mener du folk i Norge må ha før vi bør gi nødhjelp? Og hvorfor i all verden skal noe så tilfeldig som en nasjonalstats grenser også være en grense for empati og solidaritet?

Amen!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no