Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Kunne du kjørt taxi?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-10, 00:08   #21
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kunne du kjørt taxi?

Jeg kjørte taxi før i tiden, var til og med drosjeeier.

Kunne for øvrig aldri kjørt taxi nå.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 03:04   #22
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du kjørt taxi?

Taxisjåfør kunne jeg aldri ha vært. Jeg liker å kjøre bil, men bare når jeg får spille musikk på full guffe og synge med. Det tror jeg ikke nødvendigvis at ville blitt en suksess i taxibransjen.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 06:48   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du kjørt taxi?

Jeg ville vært den beste drosjesjåføren.
Nå når man kjører med GPS, that is. Jeg eier ikke geografisk sans, eller retningssans for den del.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 06:54   #24
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunne du kjørt taxi?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Nei liker ikke å kjøre bil, er ikke så god til å finne fram til fremmede steder, og blir fort forstyrret om noen snakker i bilen.

Der er jeg også.

Og så hadde jeg ikke orket tanken på å kjøre fulle folk hjem.

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 07:21   #25
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kunne du kjørt taxi?

Det kunne jeg nok, men så fort klokka passerte 16.15 så hadde jeg vært ferdig for dagen.
Og jeg hadde nok vært mest komfortabel med å kjøre gamle damer hjem fra sykehuset etc.
Imam for en dag måtte jo vært kult. Jeg kunne sikkert hatt noen interessante tolkninger av en sure eller to.
Hore? Njaei. Eller - hvis det var siste utvei for å skaffe barna mine mat, så hadde jeg nok gjort det også.


Sist redigert av Left : 09-12-10 kl 07:31.
  Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 07:29   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du kjørt taxi?

Nå har jeg grublet over frokosten, og jeg tror jeg kunne gjort alt for en periode. Det er ingen jobber, jeg kommer på, som jeg ikke kunnet drevet med.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 07:59   #27
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du kjørt taxi?

Jeg syns jeg gjør mitt ved å jobbe i et mannsdominert yrke.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 08:13   #28
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kunne du kjørt taxi?

Jeg tror at i et nødstilfelle så kunne jeg ha jobbet med det meste. Jeg har vel forsåvidt gjort mye rart også, men kjøre taxi, lastebil, anleggsmaskin og sånt har jeg ikke prøvd meg på. Imam... vel, da måtte jeg kunne hatt 50% stilling som prest i statskirka også - sånn at jeg kunne oppveie den ene løgnen med den andre. Jeg kunne ikke vært lesbisk da. No can do.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 10:29   #29
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kunne du kjørt taxi?

[surpomp]
Dette er bare tull. Likestilling handler om verdi. Ikke om millimetermåling av alt mulig tull. Den dagen menn og kvinner sorteres på personlige egenskaper og ikke på kjønn er det likestilling mellom kjønnene. Den dagen folk av alle etnisiteter sorteres på bakgrunn av personlige egenskaper og ikke på bakgrunn av etnisitet er det likestilling mellom etnisiteter. Det har ingenting å gjøre med at halvparten av alle taxiførere skal være muslimske kvinner. Forøvrig kan man heller ikke dele i halvparter. Skal du dele etter etnisiteter eller religioner så må du da strengt tatt dele i forhold til spredningen i befolkningen ellers blir det ikke nok av minoritetene til å likestilles med noen som helst på noe område.

Forøvrig mener jeg av hele mitt hjerte at man skal ta likestillingsproblematikk på alvor. Jeg mener også av hele mitt hjerte at løsningen ikke er å si at alle frisører skal tjene det samme som alle bilmekanikere fordi de har like lang utdannelse. Ja - eller sykepleiere og ingeniører da - om man nå vil ha et annet eksempel.

[/surpomp]

  Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 11:06   #30
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du kjørt taxi?

Mellomrom mellom tall og prosenttegn! :skingrestemme:

Jeg har fått høre at jeg hadde vært tidenes rikeste taxisjåfør. Det er ikke evnen til å finne korteste vei mellom A og B som er min mest fremtredende egenskap.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 11:17   #31
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du kjørt taxi?

@SF: Hør, hør. :surpomp: sammen med Smilefjeset.

Har forøvrig en veldig mannsdominert utdannelse og jobber i et mannsdominert miljø, så jeg har vel gjort mitt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 11:23   #32
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kunne du kjørt taxi?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

@SF: Hør, hør. :surpomp: sammen med Smilefjeset.

Har forøvrig en veldig mannsdominert utdannelse og jobber i et mannsdominert miljø, så jeg har vel gjort mitt.

Jeg høyner med førerkort på tung motorsykkel, høyest lønn av oss gutta på jobben, bilinteresse og egen verktøykasse. Med torxtrekkere.

:utfordrer Brutus:

  Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 11:24   #33
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du kjørt taxi?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg høyner med førerkort på tung motorsykkel, høyest lønn av oss gutta på jobben, bilinteresse og egen verktøykasse. Med torxtrekkere.

:utfordrer Brutus:

I et feminist/likestillingsperspektiv synes jeg det er en pussig uttalelse.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 11:26   #34
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kunne du kjørt taxi?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

I et feminist/likestillingsperspektiv synes jeg det er en pussig uttalelse.

Nja. De sier alltid "alle mann" eller "sette av en mann" eller noe sånt. Jeg regner med at jeg er med i det utvalget de som regel henviser til. Også prøver jeg å fremstå som litt yngre med å si "gutta". :tross alt dame:

  Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 11:30   #35
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du kjørt taxi?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Med torxtrekkere.

Torxtrekkere!

Jeg har jobbet på gølvet som mekaniker, og håndtert ganske artig verktøy, momentnøkler som er nesten like lange som meg, for eksempel. Festlig jobb, selv om det tok en måned å få slitt av all oljen på hendene etterpå.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 11:30   #36
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du kjørt taxi?

Tja, jeg har vel aldri helt skjønt hvordan man demonstrerer likestilling ved å fremstille seg som en "mann". (Legg merke til hermetegnene.)

Firmaet jeg jobber i er svært mannsdominert, bransjen jeg jobber i er mannsdominert, men det er allikevel godt innarbeidet at det ikke lenger blir sagt "jeg trenger fire mann der" eller "åtte sterke menn, takk!" eller noe i den dur. Vi bruker stillingsbetegnelse eller "person". Både fra kundens side og vår.

Men så er vi hippier, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 11:34   #37
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kunne du kjørt taxi?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tja, jeg har vel aldri helt skjønt hvordan man demonstrerer likestilling ved å fremstille seg som en "mann". (Legg merke til hermetegnene.)

Firmaet jeg jobber i er svært mannsdominert, bransjen jeg jobber i er mannsdominert, men det er allikevel godt innarbeidet at det ikke lenger blir sagt "jeg trenger fire mann der" eller "åtte sterke menn, takk!" eller noe i den dur. Vi bruker stillingsbetegnelse eller "person". Både fra kundens side og vår.

Men så er vi hippier, da.

Det er helt klart bedre med "person" enn med "mann". Men noe sier meg at å endre vaner nok går bittelitt fortere i ditt firma enn i mitt.
Dermed har jeg valgt "if you can't beat them - join them" og lagt vekt på at skal jeg først være en slags mann så skal jeg for svingende være en kjempesuper sådan.

  Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 11:38   #38
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du kjørt taxi?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns jeg gjør mitt ved å jobbe i et mannsdominert yrke.

Jepp, jeg også. Og bruker neglelakk.

Jeg kunne ikke vært taxisjåfør, men ei heller sykepleier. Så jeg tror ikke det sier så mye.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 11:42   #39
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunne du kjørt taxi?

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Taxisjåfør kunne jeg aldri ha vært. Jeg liker å kjøre bil, men bare når jeg får spille musikk på full guffe og synge med. Det tror jeg ikke nødvendigvis at ville blitt en suksess i taxibransjen.

Jo, det tror jeg Ja til mer gauling i taxibransjen.

Jeg kunne gjerne kjørt taxi, men siden jeg har null stedsans er det usikkert hvor lenge jeg hadde beholdt den jobben. Dessuten kunne jeg ikke tatt jobber som krevde bykjøring
Bill. Mrk: Livredd for trikken.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 11:51   #40
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunne du kjørt taxi?

Taxi?!? Nei er du gal? Med min evne til å krasje så tror jeg ikke at noen parter hadde vært tjent med det. Fulle folk hjem fra byen er heller ikke hyggelig.

Men jeg er utdannet elektriker så jeg gjør min del for likestillingen alikvel.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no