Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #18

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-24, 17:46   #201
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Det nærmer seg sommertid, hele kroppen stritter i mot.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-24, 17:50   #202
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.766
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Bah, det suger å være usynlig syk. I dag var det endeløs kø på apoteket og jeg måtte sitte for å i det hele tatt orke å være der. Da kom det en mann bort og kjeftet meg huden full fordi jeg tydeligvis var en representant for unge (!), late mennesker som ikke tåler noe. Sliten dame i midten av førtiåra orket ikke å svare, men det var ubehagelig nok.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-24, 18:05   #203
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.043
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Bah, det suger å være usynlig syk. I dag var det endeløs kø på apoteket og jeg måtte sitte for å i det hele tatt orke å være der. Da kom det en mann bort og kjeftet meg huden full fordi jeg tydeligvis var en representant for unge (!), late mennesker som ikke tåler noe. Sliten dame i midten av førtiåra orket ikke å svare, men det var ubehagelig nok.

Å gjett om jeg forstår deg!!! Så mange stygge blikk jeg har fått når jeg setter meg i sånne settinger...og enda mer hvis min mor er med og velger å stå! Hun VELGER å stå, da det er bedre for henne, men folk ser bare en utakknemlig dritt av en datter som sitter mens hun står.


Jeg gruffer over tilbakefall av depresjonen, og at jeg er så sliten og trøtt så jeg orker null og nada.
Takk og pris at jeg har gode gutter som ønsker å tilbringe litt tid med mamsen sin enda.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-24, 18:12   #204
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.608
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg vet at det er best å ikke være høyt prioritert når manner på legevakt etc. For jeg har vært der også, type "meld dere i luka når dere kommer, bli sluset rett inn, forbi de som allerede var tatt inn på forværelset, rett inn til legen og ut derfra med en lapp om innlagt på barneavdelingen". Foretrekker lavere prioritet.

Men det tærer på å først være på legevakt, røntgen og opeopedisk over 3 timer (som egentlig betyr at vi ventet minimalt utenom på legevakta) lørdag ettermiddag for så å tilbringe 3,5 timer på opeopedisk i dag. På venterommet 3 av dem altså. Og snakke med legen to ganger. Først beskjed om "dropp krykkene, belast foten, hun går normalt innen en uke, elles får dere ta kontakt for henvisning til Mr, men jeg skal bare konferere med vakta" til (halvannen time senere, den vakthavende/fagansvarlig for barne- ortopedi sto i en operasjon) "ja, nå har jeg fått snakket med vakta, det blir enten to uker i gips, men da bare som smertelindring, det trengs ikke for behandlingen, vi anbefaler 2 uker med krykker også tilbake her for å ta nye røntgen og kontroll her da. Så regner jeg med kan avslutte det der".

Sliten mor. Sliten 8 åring, med fancy lilla krykker. (For to uker med krykker, da måtte hun få med noen barnekrykker fra sykehuset. De vi kjøpte til henne på legevakta sist hun skadet en fot, en ankel før jul, men da skulle hun heller ikke bruke krykker mer enn en dag eller so og så begynne å bruke foten, ja vi gjorde den så små som vi kunne men det var sånne for voksne.
Kjekt å ha i hus det, men litt stort for henne så da kjøpte vi sånne små i dag.

Jaja, om to uker har vi i det minste faktisk time-avtaler, ikke øyeblikkelig hjelp. Så da er det utfra det jeg kunne se i dag, trolig kortere ventetid.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-03-24, 19:30   #205
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.835
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Bah, det suger å være usynlig syk. I dag var det endeløs kø på apoteket og jeg måtte sitte for å i det hele tatt orke å være der. Da kom det en mann bort og kjeftet meg huden full fordi jeg tydeligvis var en representant for unge (!), late mennesker som ikke tåler noe. Sliten dame i midten av førtiåra orket ikke å svare, men det var ubehagelig nok.

Folk!!
Jeg var innom apoteket i sted. Der satt det en ung dame i 20-årene. Jeg tok meg i å synes synd på henne, for hun var nok skikkelig dårlig. Og det stemte, for hun på apoteket kom bort til henne. Så den kjeftingen kan de ta og stappe en viss plass!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-24, 22:32   #206
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.187
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Veldig snodig at ikke folk klarer å resonnere seg til, på et apotek, av alle steder, at der kan det være sjuke folk i alle aldre og varianter.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-24, 23:07   #207
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.978
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Takk. Og rop ut om du veit noko som hjelper.

Mat med relativt lite fett. Jeg har gitt opp f.x. fish'n'chips, veldig leit siden vi har en lokal sjappe som virkelig kan lage det. Ikke smør, melk eller margarin heller. Bevegelse er ekstra viktig. Muligens mer jeg ikke kommer på nå.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-24, 23:37   #208
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.457
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg ble så svimmel at jeg nesten besvimte på et apotek i Bergen for en del år siden. Måtte legge meg på en benk. Ble behandlet som om jeg var en narkoman eller noe. Ikke at det er bedre å behandle dem sånn, men var virkelig sjokkert over at jeg ikke fikk noe hjelp eller tilbud om vann eller noe sånt. Skikkelig ubehagelig var det.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-24, 23:51   #209
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.608
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Merkelig det der, at folk ikke trekker logiske slutninger om at folk kanskje er.... Ja, surprise, syke! På apoteket.(Og for den del andre steder)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 08:12   #210
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.010
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #18

På søndag var det helt avbært. I går kom det litt snø, men ikke verre enn at jeg kunne leve med det.

I natt har det kommet minst 15 cm. Vil ikke!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 08:54   #211
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.539
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Avbært! Det ordet hadde jeg glemt. Eller "abærra", som de sa der jeg bodde.

Sorry, ikke meninga å ødelegge det fullt forståelige gruffet ditt med entusiasme.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 26-03-24 kl 09:25.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 09:03   #212
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.219
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Endelig en dag hvor jeg ikke trengte å stå opp tidlig. Gjett hvem som våkna til normal tid og ikke fikk sove igjen?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 09:08   #213
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.868
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg er syk. Har fri, skal gjøre masse praktiske ting, men er syk. Og straks må jeg rydde, pakke og kjøre tre timer for å rekke en timeavtale. Vil ikke.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 09:09   #214
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.539
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

God bedring Pøblis.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 09:32   #215
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.885
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Dette er den lengste og kjipeste vinteren noen gang

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 09:55   #216
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.605
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

God bedring, Pøblis!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 10:16   #217
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Nå skulle jeg være lur og stikke kjapt innom butikken før jobb, for å slippe ettermiddagskaoset. Det viste seg å være mange som allerede har ferie, butikken var i alle fall full tidlig i dag, og kun ei kasse var oppe. Helt greit, det var massiv varepåfylling som pågikk. Men da kan ikke bestemor la de to små barnebarna legge på en og en ting (som de nesten ikke når ned til i handlevogna.) Jeg lurer jo litt på om det er samme fenomen som da overraskende mange har samtaler over høyttaler på offentlig transport - blir vi dårligere til å lese rommet, og tilpasse oss?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 10:22   #218
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.539
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Nå skulle jeg være lur og stikke kjapt innom butikken før jobb, for å slippe ettermiddagskaoset. Det viste seg å være mange som allerede har ferie, butikken var i alle fall full tidlig i dag, og kun ei kasse var oppe. Helt greit, det var massiv varepåfylling som pågikk. Men da kan ikke bestemor la de to små barnebarna legge på en og en ting (som de nesten ikke når ned til i handlevogna.) Jeg lurer jo litt på om det er samme fenomen som da overraskende mange har samtaler over høyttaler på offentlig transport - blir vi dårligere til å lese rommet, og tilpasse oss?

Dette har jeg også lurt på. Det virker som om mange ikke ser seg selv i omgivelsene. Som personen som reiser seg i midtgangen på flyet og begynner å plukke gjenstander ut av bagen sin som ligger i bagasjehylla, mens folk fortsatt venter på å komme inn i flyet. Slike ting.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 10:34   #219
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.219
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Som personen som reiser seg i midtgangen på flyet og begynner å plukke gjenstander ut av bagen sin som ligger i bagasjehylla, mens folk fortsatt venter på å komme inn i flyet. Slike ting.

Eller de som har sete helt bakerst, og går inn foran i flyet selv om personalet har vært krystallklare på at de som sitter fra en bestemt rad og bakover skal gå inn bakerst i flyet.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 10:43   #220
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.789
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Tror det er mye meg og mitt. Syntes dette har forverret seg etter pandemien egentlig, alt dere beskriver over her.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no