Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hva skal du gjøre i hagen i år?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-08, 09:57   #61
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Vi har bare en bitteliten hageflekk, 30-40 kvm, vil jeg tro. Den består av dårlig plen og ei sandkasse. Jeg har litt lyst til å så noe, for eksempel sukkererter og et par andre ting.
Dessuten har vi skullet skrape og male verandaen i fem år nå.

Og tenke seg til! Fadese har gravd bort et stykke plen (det var leire under og blytungt, kan jeg fortelle dere) og sådd sukkererter, gulrøtter, timian og gressløk. Og plantet rabarbra og en ripsbusk.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 22:29   #62
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Og tenke seg til! Fadese har gravd bort et stykke plen (det var leire under og blytungt, kan jeg fortelle dere) og sådd sukkererter, gulrøtter, timian og gressløk. Og plantet rabarbra og en ripsbusk.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 22:41   #63
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?

Fadese: For en innsats!

Jeg har gravd tre hull på tre steder på tomta og sådd gressløk. Det ser ut til å spire ett av stedene. :irrgrønnefingre: Vi var bortreist i forrige uke, og jeg tror nok at ørlite vanning i spireperioden kunne ha gjort seg. Jaja. Er vi heldige får vi faktisk én gressløktue, det skulle jo holde.

Ellers har jeg klippet plenen og kjørt en liten tur med kantklippern, jeg har nemlig ikke tid til hagearbeid i år. Hurra.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 22:56   #64
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?

Hva vi bør gjøre, samsvarer sjelden med hva vi faktiskt gjør.

Vi har diiiiger gammel hage, og ingen av oss liker hagearbeid. Hekken blir klippet ved behov, og gresset blir klippen en gang i uken. Thats it. Men vi bør gjøre myyye mer.

Som f.eks. å beskjære epletrærne og plommetrærne. Jeg har et stort bed som en såtethuja holder på å ta over, så den bør absolutt flyttes. Ett stort rosebed bør egentlig graves opp osv osv...

Men når sola titter frem og det blir varmt i været, er det så uendelig mye bedre å sitte på verandaen og kose seg, eller å dra på stranden.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 16:32   #65
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?

Har oppdatert.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 09:21   #66
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?

Vel, dette er det jeg har LYST til å gjøre:

*Vi bygget hus i fjor, så utenfor ligger det bare grus foreløpig, med en asfaltert gang opp til huset. Ser ikke pent ut. Jeg har lyst til å kjøpe jord, så gress og plante en rhodondendron innerst mot huset. Bare det vil hjelpe veldig på det utvendige. Så vil jeg gjerne hente benken vår som min mor har stående på lager, den vil pynte fint opp. Og så kanskje male ferdig huset, om energien strekker til

Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 12:48   #67
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.089
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Vi har alt for stor hage og status for i år er:

Vi/jeg har
- Raket plenen
- Beskåret epletrær
- Sådd urter og stauder som jeg har priklet i dag
- Kuttet greiner slik at vi igjen ser Oslofjorden
- Kjørt bort flere lass med greiner og div til miljøstasjonen
- Plantet en syrinbusk
- Kjøpt møbler og diverse til verandaen på loppemarked og Oasen
- Revet bort den gamle sandkassa

Vi er i gang med
- Å bygge garasje (snekkerne er nesten ferdig med selve bygget)
- Å bygge en espalier (den er så ferdig at den ser ferdig ut ).

Vi skal
- Flytte rosebuskene og beskjære dem (håper det går bra selv om det ikke er en ideell tid på året å gjøre det): Ferdig!
- Lage en platting av Herregårdsstein innenfor espalieren: Ferdig!
- Plante et Japankirsebærtre utenfor verandaen: Ferdig!
- Beplante et par små skråninger og så gress i et lite hjørne: Hjørnet ble et stort bed og det er ferdig.
- Male garasjen: Bare en vegg gjenstår og den har ikke fått panel enda.
- Montere opp ny sandkasse med barkduk og diverse

Jeg ser at vi har gjort mye mer enn jeg forutså i vår .

Jeg har plantet to Clematis, en syrinbusk, en pion, et pæretre, masse villvin, to rhododendron og innredet verandaen og den nye plattingen med møbler, krukker med sommerblomster, diverse nye og gamle lykter osv.

Så har jeg kalket plenen en gang og gjødslet den en gang.

Jeg kjenner det i bekkenet . Hvor vi får energien fra forstår jeg ikke... dette er helt uvanlig for oss kan man si.

Mannen holder ivrig på med å innrede garasjen (snekkerbod mm). I tillegg har han reparert plenen på flere steder (delvis sådd og delvis rullet ut ny) og lagt belegningsstein mellom plen og innkjørsel.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 18:16   #68
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?

Nooria - du vil ikke vise oss bilder fra hagen din? Dere har jo fått gjort utrolig mye!!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 23:45   #69
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.089
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Nooria - du vil ikke vise oss bilder fra hagen din? Dere har jo fått gjort utrolig mye!!

Må vente til noe av det nyplantede har begynt å vokse ut .

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 00:13   #70
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?

Jøss, Veronal, så effektive dere har vært!

Vi har bygget på huset og skal i den forbindelse så plen. Igjen.
Imens bygger gemalen mur og skal deretter snekre platting med trapp.
Jeg klør i fingrene etter å få satt på plass stauder som against all odds har overlevd vinteren. Spørsmålet er om de overlever en vinter til...

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 21:41   #71
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?

Oppdatert.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 22:21   #72
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?

Jeg har forlengst innsett at det ikke blir hagen som prioriteres i år, men vi har fått gressløk på tre steder i hagen!

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 22:24   #73
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?

Forresten.
Mannen driver og legger terassebord. Impregnerte sådan. Når bør de oljes/beises/etellerannet? Med en gang, eller skal de ligge og godgjøre seg noen uker?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 22:30   #74
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?

De må være tørre. For vårt vedkommende innebar det at terrassen vår som ble snekret i fjor ikke ble beiset før i år (mye regn i fjor).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 22:32   #75
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

De må være tørre. For vårt vedkommende innebar det at terrassen vår som ble snekret i fjor ikke ble beiset før i år (mye regn i fjor).

Så det er ikke krise om det venter ei lita stund? Uimpregnert ved må vel males innen noen uker?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 22:35   #76
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?

Uimpregnert må også være tørt, men det tørker jo raskere enn impregnert.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 22:37   #77
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du gjøre i hagen i år?

Oki, da havner det på lista for neste år, med mindre det plutselig blir masse fritid og sol. Og vi vinner i lotto og det klatrer lilla elefanter i ripsbuskene.

:regn, regn, regn, regn. dag etter dag etter dag:

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no