Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Julegaveoppfordring

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-16, 10:46   #1
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.143
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julegaveoppfordring

Noe sent ute regner jeg med, men jeg har en oppfordring når det gjelder julegaveshopping.
Vi har vel en annen tråd som går på rettferdige gaver, så den hopper jeg over her.
Nu til dags er det stigende arbeidsledighet, tøff kommuneøkonomi og generelt litt vanskelige forhold i mange næringer.
Jeg oppfordrer til å se bittelitt lenger enn egen navlelo, altså hvor det er billigst og mest lettvint for deg, og ta et samfunnsansvar nå du handler til jul (og ellers i året forsåvidt).

-Bruk lokale produsenter der det er mulig
-Dropp nettshopping, og la pengene dine bidra til å opprettholde arbeidsplasser og skatteinngang lokalt, og bruk fysiske butikker i nærmiljøet.
-Gi gaver som kan oppleves/spises/drikkes

Kom gjerne med flere innspill, og fortell hvordan/hvorfor du handler som du gjør.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 11:16   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaveoppfordring

Veldig fin oppfordring! Det er så synd om de små aktørene og spesialistforretningene forsvinner til fordel for kjedene. Jeg er så heldig at jeg bor i omtrent en egen liten hippielandsby i Oslo, og vi har mange fine spesialforretninger i nabolaget, spesielt med tanke på barn. Vi har blant annet en kjempegod bokhandel, som virkelig elsker faget sitt, og selv om det er kjempelett med Arks hent i butikk, så skal jeg se om jeg heller kan få tak i bøkene jeg skal gi bort der.

Takk for påminnelsen! Vi kan ta ansvar for hva slags nabolag vi vil ha, ved å aktivt bruke de butikkene og tilbyderne som skaper et godt og frodig lokalmiljø.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 11:51   #3
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.904
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaveoppfordring

Takk for påminnelsen.

Jeg er såpass gammeldags at jeg foretrekker å handle i butikk, så sånn sett gjør jeg stort sett mitt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 11:52   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.828
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaveoppfordring

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi har blant annet en kjempegod bokhandel, som virkelig elsker faget sitt, og selv om det er kjempelett med Arks hent i butikk, så skal jeg se om jeg heller kan få tak i bøkene jeg skal gi bort der.

Det tenkte jeg også - helt til jeg innså at det var 150 kroner billigere og mye raskere å hente boka på Egertorvet enn å vente dagesvis på at de skulle bestille den til den lokale filialen. Men resten skal jeg sannelig prøve å få kjøpt lokalt - godt tips!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 11:57   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaveoppfordring

Ja, det er jo sånn det er med kjeder, de kan ha MYE billigere pris siden de kan bestille i storopplag. Så man må ofte betale mer hos de uavhengige butikkene. Men da betaler man for kunnskap, lokalmiljø og sånne ting også. Jeg skal ikke prøve å late som om jeg ikke handler mye på ARK selv altså, det er jo lett og billig.

Men i dag skal jeg sannelig gå innom lokalbokhandelen og sjekke utvalget og se hva de evt. kan hoste opp før jul!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 12:00   #6
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.902
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julegaveoppfordring

Veldig fin oppfordring!

Vil vi ha levende bysentra/bydeler, så må vi faktisk bruke det som finnes der. Selv om det er litt dyrere.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 12:02   #7
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaveoppfordring

Takk for god oppfordring, Nextlife!

Jeg er av dem som prøver å handle i de mindre butikkene utenfor kjøpesentrene, selv om det kan koste mer.

Nå handler jeg såpass lite, at det betyr ikke mye i den store sammenhengen, men det føles bra likevel.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 12:05   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.828
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaveoppfordring

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det er jo sånn det er med kjeder, de kan ha MYE billigere pris siden de kan bestille i storopplag. Så man må ofte betale mer hos de uavhengige butikkene. Men da betaler man for kunnskap, lokalmiljø og sånne ting også. Jeg skal ikke prøve å late som om jeg ikke handler mye på ARK selv altså, det er jo lett og billig.

Hos oss ER det Ark som er nærbutikken - og likevel en prisforskjell på 150 kroner, altså, fordi de ikke hadde den inne og man dermed ikke kunne velge å hente i butikk. Herlig logisk.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 12:07   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaveoppfordring

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Hos oss ER det Ark som er nærbutikken - og likevel en prisforskjell på 150 kroner, altså, fordi de ikke hadde den inne og man dermed ikke kunne velge å hente i butikk. Herlig logisk.

Aha! Ja, vi er bortskjemte med bokhandlere i Oslo. Det er jo en Ark på hvert hjørne, føles det som.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 12:29   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaveoppfordring

God oppfordring, selv om jeg nok fortsetter med nettshoppingen. Men jeg ser absolutt poenget ditt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 13:11   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.782
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaveoppfordring

Takk for oppfordringen, nextlife. Jeg slår minst to fluer i en smekk - jeg har bestilt flere bok av en forfatter jeg kjenner til min helt lokale og ikke-kjede-bokhandel - og kjøper julegavene der. jeg kjøper blomster hos vår lokale blomsterhandler og ikke den billigere buketten på Meny, og så tror jeg at jeg alene holder liv i den fine kles- og skosjappa på hjørnet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 17:57   #12
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julegaveoppfordring

Uff, ja.. Jeg kjente litt på skammen i dag da jeg gikk innom den lokale skobutikken for å prøve noen sko på vesla som jeg har sett billigere på nett. Tror jammen jeg skal bite i meg de 200 kronene og kjøpe dem lokalt!

Takk for påminnelsen!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 19:50   #13
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.406
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaveoppfordring

Vi har vært på det kjøret lenge. Svidde av 600kr på et fenalår i liten lokalbutikk som skal bli julegave. Og masse annet spiselig. Digger å handle lokalt!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 19:52   #14
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julegaveoppfordring

Jeg har blitt mye mer oppmerksom på dette etter at ei jeg kjenner har startet butikk. Handlet for 3500 kroner i butikken hennes forleden dag. Hun kommer nok til å klare seg, men det er tøft å drive uavhengig og lokal butikk. Tenkte at jeg skulle kjøpe gave til svigers på den lokale interiørbutikken. Det utgår gitt, jeg finner virkelig ikke noe jeg liker som koster under 1000 kroner. Drar til en litt mindre lokal, uavhengig butikk og handler istedenfor da.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 19:54   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaveoppfordring

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vi har vært på det kjøret lenge. Svidde av 600kr på et fenalår i liten lokalbutikk som skal bli julegave. Og masse annet spiselig. Digger å handle lokalt!

Å, det er faktisk sant. Vi handler kjøttet til jul hos lokal slakter med lokale varer. Og juletreet fra lokal juletregård.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 23:52   #16
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.406
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaveoppfordring

Vi har en lokal, uavhengig bokhandel og de vant årets julegaver til ungene.
Det ER viktig å handle lokalt.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 00:27   #17
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.273
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julegaveoppfordring

Mens jeg gladelig innrømmer at det ikke er slike tanker som ligger rett i pannebrasken når gavehysteriet trår inn. Takk for påminnelsen!

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 00:42   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julegaveoppfordring

Fin påminnelse, men jeg må innrømme at i årets jobbkaos er mestparten av gavene kjøpt på nettet og noe på et stort senter for å rekke det rett og slett.

I ettermiddag var jeg innom Sport 1 på det lokale senteret for å se på keeperhansker. Dobbelt så dyrt som hos XXL, så da velger jeg heller XXL. Den sportsbutikken er kjent for å være dyr, da.

Men mangler et par gaver og tenker jeg kanske kan forsøke å ordne opplevelser, lokalt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 00:51   #19
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.273
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julegaveoppfordring

I utgangspunktet er vel både Sport1 og XXL å regne som kjeder. I sportsbransjen er det ikke mange uavhengige, ihvertfall ikke i Oslo. Da vil jeg heller komme med en oppfordring om å forsøke å velge ut i fra etiske prinsipper. Selv om listen fra Fivh ikke er uttømmende, og kanskje ikke alltid gir riktig veiledning ( som i tilfellet Filippa K), er det greit å ha i bakhodet:
http://www.framtiden.no/gronne-tips/...ikklister.html

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 01:22   #20
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaveoppfordring

Sport1 er ikke kjede på samme vis, butikkene styrer selv hva de vil ta inn - i hvert fall i langt større grad enn Gresvig og XXL. (Har kompis med butikk som har endret fra G-sport til Sport1.)

Alle lokalbutikkene våre, bortsett fra slakteren, er på et føkkings Thon-senter.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no