Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-18, 12:20   #61
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Det verste er at jeg føler jeg bare resignerer, på en måte.
Når det gjelder USA og politikk. Hver gang jeg ser Trump på TV blir jeg både rystet og flau, med tanke på hva han faktisk sier og gjør, som president!

Og denne saken? Jeg blir ikke overrasket over resultatet, men jeg mister trua.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-18, 13:12   #62
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Jeg har begynt å sy på rød kappe og hvit vingehatt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-18, 13:23   #63
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Det er skummelt, rett og slett skummelt.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-10-18, 17:31   #64
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Jeg har ordentlig vondt av amerikanere flest nå.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 08:22   #65
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det verste er at jeg føler jeg bare resignerer, på en måte.
Når det gjelder USA og politikk. Hver gang jeg ser Trump på TV blir jeg både rystet og flau, med tanke på hva han faktisk sier og gjør, som president!

Og denne saken? Jeg blir ikke overrasket over resultatet, men jeg mister trua.

Ja, nettopp det. Jeg har på en måte gitt opp. Mistet troa. Det bare... Det er absurd.

Jeg har tenkt noen ganger på topic i denne tråden. Og mest av alt tenker jeg at jeg er glad jeg har fp som gir meg en del fornuftige linker og synspunkt. For jeg har ikke helt overskudd til å lete dem opp selv. Og dette er bare... Absurd egentlig. Denne fyren. På livstid. Presidenten er i det minste på gjenvalg max en gang

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 09:28   #66
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg har ordentlig vondt av amerikanere flest nå.

Nei vettu, det har jeg slutta med. Man kan bortforklare så mye man vil, men de har faktisk stemt fram Trump. De vil ha et politisk og juridisk system som fremelsker de rike og vellykkede.

Og vil de ikke ha det får de søren meg begynne å kjempe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 10:39   #67
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Men de fleste stemte jo ikke på Trump - det er jo det som er problemet. Og representantene som stemte fram Kavanaugh representerer 143 millioner amerikanere, de som stemte i mot representerer 181 millioner amerikanere.

Noe er fundamentalt feil med valgsystemet deres. Hvordan skal de få rettet opp det?

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 10:56   #68
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har begynt å sy på rød kappe og hvit vingehatt.

Tar du i mot bestillinger?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 11:04   #69
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Men de fleste stemte jo ikke på Trump - det er jo det som er problemet. Og representantene som stemte fram Kavanaugh representerer 143 millioner amerikanere, de som stemte i mot representerer 181 millioner amerikanere.

Noe er fundamentalt feil med valgsystemet deres. Hvordan skal de få rettet opp det?


Men Kavanaugh er ikke bare Trump. Republikanerne har da innsatt gærninger tidligere også. Det er ikke slik at Amerika var GREAT før Trump heller, de har rett og slett et idiotisk system, og så lenge verken republikanere eller demokrater egentlig er særlig villig til å gjøre store systematiske endringer så vil Amerika fortsette på crazyveien.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 11:51   #70
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Grunnen til at han ble valgt er vel at det er såpass viktig for republikanerne (og mange av de millionene av menneske som stemmer på dem) at de skulle få inn en konservativ representant nå, og at risikoen for at å utsette ville føre dem over midterms med en sjanse for demokratisk valgskred var såpass stor, at de var villig til å svelge at det kom frem en del ting som de ellers ville tenkt skulle gjort ham uegnet.

Tenk at det nå sitter to høyesterettsdommere som er valgt på tross av alvorlige anklager om seksuell trakassering.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no