Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Brukte ski i Oslo?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-18, 13:45   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.271
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Brukte ski i Oslo?

Jeg er på jakt etter brukte ski og støvler, ikke noe avansert, men denne gangen funker ikke Finn for meg. Det er nesten ingen som skriver egen vekt i annonsene, og jeg gidder ikke kjøpe ski med feil spenn.

Finnes det fortsatt butikker som selger brukt utstyr? Hvor?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 15:20   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brukte ski i Oslo?

Vi kjøpte brukte slalomski og støvler til eldstemann et år. Husker ikke hva det het men lurer på om det var på Røa? Kan finne det ut om mannen husker hva butikken het.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 15:29   #3
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.181
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brukte ski i Oslo?

Røa-røvern har brukt utstyr av alle slag men usikker på om de kan noe om velt og spenn. Mitt beste tips er bruktsalgsmessa Njård har om høsten, bra og brukt utstyr og masse kunnskap.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 15:39   #4
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.902
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Brukte ski i Oslo?

Kjøpe, eller kan du låne?

Her jeg bor er det utlånsentraler, lurer på om ikke det er en på Sagene i Oslo også.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 15:42   #5
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.902
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Brukte ski i Oslo?

Bjerke bydel har en, i alle fall:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 16:06   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.271
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukte ski i Oslo?

Det er utlånssentraler ja, de er supre! Jeg er egentlig på jakt etter egne ski, men har ikke dårlig tid.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-18, 23:14   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukte ski i Oslo?

Røarøvern har mye brukt, men vanskelig å vurdere spenn.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-18, 00:14   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukte ski i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg er på jakt etter brukte ski og støvler, ikke noe avansert, men denne gangen funker ikke Finn for meg. Det er nesten ingen som skriver egen vekt i annonsene, og jeg gidder ikke kjøpe ski med feil spenn.

Finnes det fortsatt butikker som selger brukt utstyr? Hvor?


Om du kjøper typiske markaski/helt vanlige turski, så skal det ikke være nødvendig å opplyse om vekt, fordi det er langspenn i skiene og dermed så passer skiene de aller fleste. Denne type ski er det kun en gruppe som kan gjøre bomkjøp i praksis så lenge de kjøper riktig lengde, og det er overvektige mennesker, typ mer enn 20 kg overvektige (fakta).

Det er først når du kjøper mer treningsski (feks Madshus Birkebeiner og "oppover") og racingski at spenn og vekt blir et tema. De som selger slike ski opplyser også om vekt, fordi de er kjøpt spesielt tilpasset deres vekt. De andre som selger turski og som ikke opplyser om det, gjør det ikke fordi det ikke er noe tema.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-18, 00:16   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukte ski i Oslo?

Felleski har vel bare slingringsmonn 5 kg, så det er jo godt mulig å bomme selv om lengden stemmer.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-18, 00:21   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukte ski i Oslo?

En annen ting da. Dere kan be om å ta papirtesten. Da står dere på skiene i stua hjemme hos kjøper med vekten fordelt likt på skiene, som som dere står i nedoverbakke. Så ber dere om å få dradd en papirbit under den ene skien. Der den butter i enene er smøresonen. Den skal være fra bak helen et sted og ca en halv meter fram, minst. Når dere legger vekten på foten skal papirbiten sitte fast under foten, man skal ikke få dratt den løs. Da er skiene passe.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-18, 00:22   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukte ski i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Felleski har vel bare slingringsmonn 5 kg, så det er jo godt mulig å bomme selv om lengden stemmer.


Nei, det er nok mer i praksis. Det er i alle fall min erfaring. Har solgt mange hundre par, har tilgode at det ikke passer, så lenge vedkomne er nogenlunde normalvektig. Smøresonen blir kanskje litt kortere eller lengre enn optimalt, men that's it. Men uansett, papirtesten lyver aldri.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-18, 00:35   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukte ski i Oslo?

Hm, jeg fikk inntrykk av at det var veldig nøye da jeg kjøpte mine. Hvis jeg ikke husker feil så hadde de i rett lengde merket med 45 kg og 55 kg, men jeg ventet en uke på et par med 50 kg. Jeg tenkte faktisk at det ikke er mange jeg kan selge dem til, siden de fleste på min høyde går på barneskolenr og har en del færre kilo. Synd, siden disse skiene går 200 meter i året.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-18, 01:06   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.271
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukte ski i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

En annen ting da. Dere kan be om å ta papirtesten. Da står dere på skiene i stua hjemme hos kjøper med vekten fordelt likt på skiene, som som dere står i nedoverbakke. Så ber dere om å få dradd en papirbit under den ene skien. Der den butter i enene er smøresonen. Den skal være fra bak helen et sted og ca en halv meter fram, minst. Når dere legger vekten på foten skal papirbiten sitte fast under foten, man skal ikke få dratt den løs. Da er skiene passe.

Heheheheee, så mye opplegg foretrekker jeg å unngå når jeg handler på Finn altså. Men går an i bruktbutikk da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-18, 10:51   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukte ski i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Nei, det er nok mer i praksis. Det er i alle fall min erfaring. Har solgt mange hundre par, har tilgode at det ikke passer, så lenge vedkomne er nogenlunde normalvektig. Smøresonen blir kanskje litt kortere eller lengre enn optimalt, men that's it. Men uansett, papirtesten lyver aldri.

På mine butter fellene nedi om jeg legger på meg 4 kilo, og jeg er relativt slank da også. På felleski, altså.

Jeg har birkebeiner også, da, tenker på dem som ganske gjennomsnittlig "turski", egentlig?

Men ja, papirtesten kan du ta!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-18, 11:03   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.652
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukte ski i Oslo?

Det går jo an å spørre om vekt på melding i en finn-annonse også. Det er jo kjedelig om du kjøper ski hvor du knapt nok får feste fordi forrige eier veide 25 kilo mer enn deg, liksom....

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no