Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dagens ord fra Dagbla'

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-06, 08:17   #1
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dagens ord fra Dagbla'

Fra denne saken;om en svensk fildeler:

Sitat:

I dette tilfellet var det snakk om kun én film. En handling som ikke kvalifiserte til fengselsstraff. Det skapte presens for politiets videre håndtering av fildelere.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 08:38   #2
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dagens ord fra Dagbla'

Sitat:

Andreas Bawér er ikke interessert i å fronte piratenes sak, til tross for at hans rettsak har satt presens for videre behandling av fildelere.

Fra samme artikkel, bildeteksten.

Jeg synes det er flott at Dagbladet tydeligvis har kommet til bøying (eller heter det bøyning?) av verb i grammatikkurset sitt. Men strengt tatt så snakker vi vel om fortid her. Rettssaken er så vidt jeg har forstått avsluttet, så det burde vel stått preteritum?

Sitat:

Andreas Bawér er ikke interessert i å fronte piratenes sak, til tross for at hans rettsak har satt preteritum for videre behandling av fildelere.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 08:54   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens ord fra Dagbla'

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Rettssaken er så vidt jeg har forstått avsluttet, så det burde vel stått preteritum?

Så sant så sant!

(Jeg visste jeg hadde sett det to ganger, men fant det ikke igjen, slo meg ikke å sjekke bildeteksten gitt!)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 08:55   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens ord fra Dagbla'

Hva med:

Sitat:

Andreas Bawér er ikke interessert i å fronte piratenes sak, til tross for at hans rettsak har satt pluskvamperfektum for videre behandling av fildelere.


(Jeg synes ordet pluskvamperfektum er herlig!)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 09:36   #5
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dagens ord fra Dagbla'

Pluskvamperfektum er et flott ord, helt klart!

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 14:44   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens ord fra Dagbla'

Eksisterer førstekondisjonalis ennå?

Liker det ordet, jeg...

Ellers er jeg helt for å skape presens for noe, altså!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 19:41   #7
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens ord fra Dagbla'

Sitat:

Andreas Bawér er ikke interessert i å fronte piratenes sak, til tross for at hans rettsak har satt hypotetisk konjunktiv for videre behandling av fildelere:

Jeg vet ikke noe finere enn hypotetisk konjunktiv!

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no