Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-16, 10:43   #21
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.474
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Prøver å ikke la det affektere meg personlig i forhold til reiser etc. Minner meg selv om at vi som var på ferie i Norge i år, holdt på å komme i to frontkrasjer (noen som kjørte forbi syklister for nært en sving, slik at da vi rundet svingen måtte mannen min stå på bremsen. Riktignok hadde vi 50 km i timen, men dog.)

Jeg er irritert på mye av journalistikken - terror og klikkhoreri er perfekte partnere. Jeg er veldig redd for å få engelske tilstander innenfor media. Jeg tenker også en del på Israel og Palestina som på en måte kan fungere som et historisk "bakteppe" med tanke på terror i Europa.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-16, 11:20   #22
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.138
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Jeg prøver å ikke lese for mye om det, men det går fortsatt inn på meg. Jeg begynner fort å tenke på hvordan det oppleves for de som er midt oppi det, og det er jo ikke noe særlig.
Men det hjelper jo ingen om jeg blir redd og deprimert så jeg gjør så godt jeg kan for å unngå det. Men jeg er litt nervøs når jeg er i London, jeg må innrømme det... Jeg bor jo ikke så langt unna, og har vært der flere ganger denne måneden.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-16, 21:07   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Selvsagt kjenner jeg på det, men det blir også så mye, så for å sikre at familien og jeg har en ålreit ferie har jeg vært nødt til å sile vekk mye mentalt. Familien min var i Frankrike da Nice skjedde, men heldigvis et stykke unna, og jeg merket på meg selv at det ikke utløste samme redsel og tristhet som tidligere. Jeg er mer distansert, rett og slett. Jeg tror det toppet seg for meg etter skytingen på Eagles of Death Metal-konserten i Paris, etter det har jeg mentalt blokket ut mye følelser. Jeg tror ikke det er helt bra, samtidig så er det bra for mitt umiddelbare liv.

Facebook memories satte i gang endel 22. juli, når statuser dukket opp på nytt, og jeg leste endel i avisene også. Men i likhe med dagene rett etter det skjedde så var jeg på ferie med barn, og kunne ikke tillate meg selv å dvele ved det.



Vi har vært i London i sommer, og jeg kjente et stikk av "vilikke!" da det ble skutt på flyplassen i Istanbul. Men så filleristet jeg meg selv, i flere omganger, og fortalte meg selv at de skal virkelig ikke få oppnå det de vil; å innskrenke meg. Så vi dro, og vi hadde supre dager.

Vi ender nok opp med å dra så sant jeg får fri og det blir sikkert greit, men jeg tenker vi nok unngår undergrunnen så langt det lar seg gjøre.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-16, 23:10   #24
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.031
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: En sommer preget av vold og terror - hvordan påvirker det deg?

Jeg velger det mer og mer bort, fordi jeg blir redd, lei meg og bekymret. Jeg må skåne meg selv selv om jeg synes det er feigt av meg. Jeg merker at jeg er mer redd en tidligere og at påvirker meg negativt. Jeg bekymrer meg mye for hvordan fremtiden til barna blir blant annet.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no